Nå er jo SAS mye i media, så det renner jo en del gullkorn gjennom bekken. Åpner opp med denne: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/som-a-bli-bedratt/76536815 - Sikkerheten for passasjerene er selvsagt det viktigste. Vi skal kunne slokke brann, redde liv, trøste, hjelpe og bistå. Det er først og fremst derfor vi er der. Service og servering er selvsagt veldig hyggelig, men kommer i andre rekke. Min kommentar: Dette forklarer jo litt om servicenivået på SAS. Personlig foretrekker jeg flyselskap der service og servering er andreprioritet dersom det er konflikt mellom sikkerhet og service/servering.
Det tror jeg også. Man har to jobber ombord, der den ene skal prioriteres foran den andre når behovet er der. Videre i en annen uttalelse: https://e24.no/naeringsliv/i/z7aLP9/nhh-professor-om-sas-grep-de-innser-at-de-maa-ha-hjelp I noen andre jurisdiksjoner er det strengere krav til slike prosesser, men nå kan selskapet fortsette å fly og ha bonussystemet sitt i drift, opplyser SAS-sjefen på pressekonferansen. Min kommentar: Det var litt av en presisering. Et klart signal på at EB er svært verdifult for SAS.
https://check-in.dk/domstol-godkender-ansoegning-fra-14-sas-selskaber/ "Vi forbliver fokuseret på at levere den service, vores kunder er vant til, samtidig med...." Min kommentar: Å huff, hadde håpt de skulle orde opp i det der med servicen.
Ja, bet meg også merke til det. Servicen er ikke i verdensklasse på plussiden i alle fall. Men det er jo ikke typisk for baaare SAS men et ganske velkjent norsk fenomen. "Vi trenger ikke jobbene våre fordi vi har jo NAV".... /* slutt på brannfakkel */