Passer fint å ønske god lille når man er innenfor døra hjemme 0030 etter ukens bravader i India. 3t forsinkelse med avgang WAW-OSL og bagasjekaos på Gardermoen. Men diplomatposten kom vel frem! Tror nok uansett jeg velger vinter her foran det ekstreme kaoset i Old Delhi. 1 time i en rickshaw i trange gater ut derfra etter å ha gått oss vill inn var litt av en kulturreise. Kuer, geiter, bikkjer, mennesker- og en del av de gjorde fra seg. Mennesker i alle fasonger og alle typer motoriserte og ikke motoriserte farkoster mindre enn en liten bil for å få plass i smugene. Egentlig en tjukk grøtete masse som bare beveget seg. Å sitte noen timer senere på LOT business var litt kontrastfylt. Håper alle som sagt får en fin lille. Enten det blir eller
Morn fra solfylte Tokyo! Fikk tidlig innsjekk via @milehigh, noe som verdsettes høyt etter en passe lang flytur og tilhørende jetlag. Gleder meg til å daffe litt i byen sammen med fruen. Jeg har vært her før, men ikke hun. Dette blir bra Ha en strålende dag!
God morgen fra stua med kaffe i koppen og svært barnevennlig underholdning på tv. Eller tivi som det heter her. Poden har endelig lært seg at det ikke er morgen 4.30, så når vi nå kan stå opp 6 føles det som en skikkelig luksus Planen er en relativt rolig dag. Pakke inn de siste gavene og pakke for avreise i morgen. Julen skal feires i Oslo med familie. Det blir hyggelig! Ønsker alle en finfin dagen før dagen!
God morgen fra Stavanger. Her ble det sjåføroppdrag i natt men allikevel våkner en ved 5:30 tiden. Skroget er spylt, bad vasket og klesvask på gang. Nå spises det frokost, noodles som er medbrakt fra Thailand og spritet opp med diverse grønnsaker. Trodde jeg skulle unngå kjøpesenter i dag, men ser ut som at det blir et besøk det når de åpnet. På sen eftan når opphavet dukker opp blir det etter vår tradisjon, rømmegrøt med hele gjengen. Ha en nydelig lille julaften
God morgen fra Clarion Hotel Kastrup! Det har vært et begivenhetsrikt døgn og jeg konstaterer at vi ikke er hjemme enda. SK760 GDN-CPH ble kansellert etter sirkling i 45 minutter, rett før og rett etter landet Ryanair i GDN. Etter en stund ombooket til SK758 GDN-CPH og deretter CPH-ARN med ARN-OSL i dag morges. Siden det var 3 (tre!) timer kø for deice, landet vi ikke i CPH før 0015. Litt venting i transfer center på CPH, vi ble booket om til CPH-ZRH-OSL i dag med SK601 til ZRH. I seng ved to-tiden, et par timer senere tikker det inn at SK601 er kansellert og at vi er rebooket til SK1458 i morgen. Så da blir Lille Julaften å tilbringe i København, værvarselet er ganske snilt så det blir nok en tur til Tivoli og vandring gatelangs. I'll be home for Christmas er, av en eller annen merkelig grunn, en melodi som surrer litt i bakhodet akkurat nå...
God kvelden før kvelden fra Oslo vest. I dag blir det god middag ute. Så besøkes julemarkedet en siste gang før Nrk lader opp med kvelden før kvelden, i vanlig tradisjon. God jul alle bonusnisser
God morgen fra solkysten! I går kveld (og i natt) hadde vi barnebarn 2, 6 og 8 pluss en valp på 15 uker på besøk. Foreldrene var på Kaizers konsert .. Den som krever mest er valpen som skal teste valpetennene på alt og alle ..ikke minst vet vi jo ikke helt når den skal ut og tisse! Dagen startet rundt 06:30 men heldigvis har foreldrene begynt å sige inn for å overta ansvaret. Kokelåret er kommet i ovnen og skal kose seg der i noen timer til det blir 72 grader … Snart jul!
God morgen fra Superspeed 2. På vei til jul i fremmed land, der det er deiligt (og dyrt) å være norsk. Fin seilas i dag, dog litt dønninger etter Pia. Ha en fin og stødig dag, alle IFere.
God lille fra Bali og baksetet i en taxi, planen var å møte noen venner på Savaya i tide til at vi kunne nyte noen drinker til solnedgangen, de fornuftige er allerede tilstede, men jeg sitter i en taxi og ser på solnedgangen. Det ser ikke veldig lovende ut, men en bra kveld skal det vel uansett bli
Vakkert vakker med tåkestemning over Bergen øst. Eller bybane kanskje? Eller hva sier man egentlig om områdene rundt sentrum? Uansett. Takk for at du deler hverdagens foranderlige utsikt gjennom året. Nyt tiden med lår i oven. Hund som tisser og barnebarn og barn i alle aldre.
Riktig god jul. Gamlebyen i Delhi ja. Bare en drøy måned til jeg er der igjen. Gleder meg jeg. Men litt illeluktende kaos er jo bra for å sette F opplevelsene i relieff. Nyt drinker og solens vandring, og ikke minst samvær med gode venner. God Danmarks jul? Eller blir det rask retur med Akevitt kvote og Superspeed? Riktig god Oslojul God jul og god tur hjem. Godt det ble hotel og ikke utallige timer i en terminal sånn som resten av kveget ender opp med. Før de klager til VG. Håpe siste booking blir stående. Så får dere julestemning i Køben og en reise som bringer dere hjem til slutt. Riktig god Tokyo Jul! det blir bra det.
Tåken ligger i Bergensdalen over Kanalveien mellom Ulriken og Løvstakken, utsikten er mot vest. Sentrum er mot nord og flyplassen er mot sørvest. Akkurat i retningen mot Løvstakken herfra går begge bybanelinjene Linje 1 fra Sentrum til Bergen Lufthavn (flytoget) og Linje 2 fra Sentrum til Fyllingsdalen
Bergensdalen altså . Har vært på Kronstad og lært litt og lært bort litt også. Og litt lenge opp i lia på Haukeland også. Innbiller meg at det ikke er så langt unna utsnittet på bildet heller. Takk for geografiopplæringen . Bra med litt retningsforståelse i en by som har plaster noen fjell litt rotete rundt omkring
Du er ikke langt unna, heikopterdekket på Haukeland ligger ca 200 m til høyre for oss og vi kan sitte på terrassen og følge med all lufttrafikk der. I tillegg ligger Brann Stadion ca 200 m rett frem og den ligger like ved Høyskolen på Kronstad.
God morgen fra Miami. Ankom litt forsinket i går kveld, og havnet bak et stort fly fra Sør-Amerika i immigration. Men det gikk ganske kjapt. Fant bagasjen, og kjørte people mover til leiebilsentralen. Der fant vi en liten lastebil som skal være vårt transportmiddel her nede. Suburban er en latterlig stor bil! (Med overraskende lite bagasjeplass i forhold til størrelsen). Første natt er tilbragt på et litt halvlugubert hotell ved flyplassen, før vi skal bevege oss nordover mot Orlando. Lite julestemning akkurat nå. Lite snø også.. Ha en finfin lørdag og lille julaften!
Hilser fra OSL, avdeling innenlandsloungen. Her nytes både roen og freden, mens det ventes på en forsinket avgang nordover mot TRD. Hyggelig med en god EC Dahls fra kjøleskapet, det bidrar til julestemning. Ha en avslappet lille julaften!
Dette er et ekte julebesøk. Eldste arvingen har fått tillatelse av Civilstyrelsen til å erhverve grund i kongeriket Danmark.
Gamlebyen. Ordet har en magisk sjarm. Litt sånn Fredrikstad, eller mange steder i Øst-Europa. Men i Delhi. Not so much. Definitivt utfordrende å tasse rundt der med en 6-åring og en 8-åring + et par halvskakke alderspensjonister.