Er det flere enn meg som har fått et sprekt tilbud fra SAS i dag om å følge det danske laget i Tokyo i OL? Ca 85 000 for tur i plus, 100 000 i Forretningsklasse. Prisene er relativt stive vil jeg si. De må da vite at jeg er norsk, eller har de en bug og har invitert alle i skandinavia?
Sitter det virkelig noen i Norge og Sverige som vil på middag med det danske laget? Og til den prisen!?
Denne var rar. Hva er poenget med de 5000 bonuspoengene? (Jeg var ikke veldig interessert, så jeg føler ikke at jeg går glipp av noe, da jeg ikke fikk bestilt.. )
Var det dyrt? T/R i Business smart koster ca. 25 000kr (Business Pro 40-50 000kr) Hotell 3-5000kr/døgn Inngangsbilletter til arenaene min 2000kr/billett Transporter ... Middager ... ++++ Åpenbart at noen som liker sport og luksus synes dette er fristende og en grei pris.
Om det er dyrt? Det er etter min mening helt hinsides. Men dersom dette bidrar positivt for SAS, slik at vi andre får nyte godt av billigere flybilletter er det jo vinn-vinn-vinn. Fly: 25.000kr Hotell: 4x5000/2=10.0000kr Billetter: 2.000x6 (godt mulig noen av disse koster mer, har ikke sjekket)= 12.000kr Totalt 47.000kr Man betaler altså over 50.000kr for metro-billett, 1 middag og ++++ Man får sett én medaljeøvelse i friidrett (10.000m menn). Ellers er det håndball, roing og golf.
Har lest om de som betaler hundrevis av kroner for en fotballtrøye. Så ja, du finner nok de som betaler for dette også.
Du kan jo prøve å få hotellet som er satt opp til 4 X 5.000,- under OL. Skal du bo så sentralt er eneste alternativene nå leiligheter og mindre attraktive hoteller til 10 - 15 k natten, minimum. Tilbudet til SAS er i så måte å se som et røverkjøp. Når det er sagt, er jeg helt enig at dette er mye penger og kunne selv aldri brukt slike summer bare fordi det er OL. For meg er det ikke verdt det, men for mange er det tydeligvis det og gitt etterspørselen som er i Tokyo så er pakken til SAS value for money.
Det er faktisk skikkelig billig. Billettprisene er helt hinsides enhver fornuft. En billett til en kveld med friidrettsfinaler koster 130k yen (>10k kr) for et bra sete (men ikke VIP altså, ganske mange av denne billettypen og vanlig tribune) mens tilsvarende på åpningsseremonien koster 300k yen (ca 25k kr). Selv en håndballkamp i innledende runder, som er noe av det billigste du kan se, koster 3,5k til 9,5k yen (300-800kr). Med hotellpriser på rundt 10 000kr natten for er middelmådig fire-stjerners hotell, bør man med en familie med tre barn beregne en 200-300 000 kr for en uke med akseptabel økonomistandard på OL «eventyret», altså omtrent som sas plus tilbudet. At det finnes mennesker her på jorden som syns dette er en fornuftig måte å bruke pengene sine på, er for meg en gåte, men de får bare kjøre på. https://tokyo2020.org/en/games/tick...c_Games_Tokyo_2020_Price_List_Seat_Map_EN.pdf
Dette er dyrt ja... Ugh! Jeg har ordnet 43m2 leilighet midt i Shibuya i to og en halv måned, 10-12 OL-billetter, førsteklasse tur/retur (CT) for under 50.000 kr! Får dessverre ikke spist middag med landslaget, da Edit... Ugh! Gammel tråd ja... ser at bot-en har «reaktivert» tråden... Sorry