Om uforståelige Hertz rabatter og kampanjer

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Bizflyer, 24. des 2015.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk mail i dag fra Hertz om at jeg som en julebonus kunne oppnå 30% rabatt på leie av bil fra 1 januar til 30 mars.
    Mailen fra Hertz så slik ut:

    Our Winter Sale starts six days early for members of Gold Plus Rewards. You can enjoy exclusive savings of up to 30% around the world! Lock in your savings with early bookings from 24/12/15 to 30/12/15.

    Discounts apply to vehicles booked with CDP# 816224 for a minimum of 3 days and a maximum of 14, for pick-up between 01/01/16 and the 31/03/16.

    Advance bookings start today! To book your reservation, visit Hertz online or ring the Hertz Europe Service Centre at 0845 845 1212 and be sure to provide your Gold Plus Rewards number. Terms and Conditions apply.


    Jeg har en langweekend i Düsseldorf i vinter som jeg hadde sjekket priser på. En C klasse Mercedes lå da på 3200 kr. Det synes jeg jo var litt drøyt, så JIPPI tenkte jeg da mailen tikket inn. Men når jeg så prøver å booke med denne koden er prisen plutselig 4600 kr. Jommen sa jeg super rabatt. Gullkort rabatten hos Hertz er vel 5-10% egentlig?

    Er det rart jeg drikker??
     
    Anton80 and CaptainPoint like this.
  2. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg slettet malen med en gang jeg fikk den.

    Den delen av regningen hvor man får rabatt på, er liten. Ergo vil selv 100% rabatt egentlig ikke være av avgjørende betydning.

    Lureri..

    Tar gjerne imot motforestillinger, men slik har jeg opplevd det.

    Er Avis President Club og eneste som er kjekt er oppgraderingene av bil. Men selv dette ofte ikke enkelt, da man ikke 100% vet om man får oppgradering. Og ofte vet hvilken bil man vil ha, ergo kan man ikke bestille klassen under.
     
  3. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Virka her i alle fall...
    Bestilte på formiddagen i går en bil på Kreta i februar. 1123,- med 5% rabatt.
    Så kom den mailen og jeg gikk inn og endret på bestillingen. Ny pris 942,- med 20% rabatt.
    Det blir noen mythos for 177,- :)
     
  4. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Samme problemstilling som hos feks Avis, der man får voucher på "gratis" leiebil over en weekend etter 3 leier. Det er bare det at du fremdeles må ut med ca 65-70% av det du normalt betaler ettersom mesteparten av prisen er alle mulige slags tillegg. Fint med rabatter, bevares, men gratis er der slett ikke.
     
    Bizflyer liker dette
  5. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Jeg går i rekken om Hertz sine uforståelige kampanjer. Sendte denne til Hertz i dag:

    !Hei,

    Hertz hadde en kampanje før jul (ref: https://www.hertz.com/rentacar/spec...rgetPage=SASEB_Hertz_winter.xml&LinkType=HZLK) med følgende informasjon:

    "Enjoy exploring Scandinavia with our winter holiday special. Book now until 31st December and enjoy incredible 3,000 EuroBonus Extra points plus up to 30% discount when renting in Scandinavia.

    Your special benefits:
    - 3,000 EuroBonus Extra points for rentals of 3 days and longer in Scandinavia
    - Up to 30% discount on rentals in Scandinavia

    Only quote the discount code CDP 736686 and promotion code PC 104716 when booking your car.
    For bookings via this page the codes are prepopulated. Please also don't forget to quote your EuroBonus member number at the last step of the booking process to receive your points."


    Jeg er Hertz President kunde med kort nr XXXXXXX og har booket to leier under denne kampanjen. Den første med Leiekontrakt: XX fra Oslo Gardermoen den 1. januar 2016

    og

    Leiekontrakt: XX fra Oslo Gardermoen den 8. januar 2016

    Jeg ser fra min Eurobonus konto at jeg har fått feil antall EB poeng. I stedet for 3000 poeng har dere kreditert bare 1500 + 500. Dette gjelder begge leier. Ber at dere retter det siden jeg har fulgt alle regler i forhod til denne kampanjen som jeg siterer nedenfor.

    "Terms and Conditions
    • Booking period 16th November - 31st December 2015
    • Rental period 16th November 2015 - 10th January 2016
    • Promotion Code PC 104716 and discount code CDP 736686 must be quoted at time of booking to receive the extra points and discount. When booking via this page the codes are already prepolulated.
    • Minimum keep to earn a discount is one day. To earn 3,000 extra points the minimum keep is 3 days.
    • Discount of up to 30% varies between rental lenghts and country of rental.
    • The offer is valid for rentals in Iceland, Sweden, Denmark, Finland and Norway.
    • Hertz reserves the right to end this offer at any time without prior notice.
    Please quote also your EuroBonus member number when making your booking.
    Hertz terms and conditions of the respective country apply as well as special offer conditions.

    SASEB_Hertz_winter.xml "
     
    Aussie74 liker dette
  6. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Jeg benyttet meg av samme kampanje for en av mine billeier på OSL. Fikk ikke 3000 poeng, kun 500. Kontaktet Hertz med informasjonen, som da uproblematisk rettet opp og ga tilsammen 3000 poeng. Skulle være unødvendig med mailer - men det gikk da "forholdsvis smertefritt".
     
    Aussie74 liker dette
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Men likevel helt ubrukelig at kundene selv må ta kontakt for å få det de har krav på.. Virker som om en (god) del firmaer gjør dette bevisst, med den visshet om at 90% av kundene aldri vil huske å kreve rettighetene/kundefordelene de har "krav" på..
     
  8. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk dette som svar fra Hertz:

    "Hei,

    Takk for henvendelsen.
    Jeg har videresendt mailen din til Sas Eurobonus support som må registrere poengene.
    Du vil få en tilbakemelding fra oss eller fra dem direkte når saken er behandlet.

    Med vennlig hilsen / Kind regards
    Hertz Kundeservice"

    Jeg mottok mye mer byråkratisk respons. Er skuffet over Hertz her.
     
  9. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Er gold plus rewards - five star medlem hos Hertz. Når det gjelder best pris på leiebil, mener jeg det er bingo om hvilken status en har. Søker en på Finn.no ( under reise), får en ofte bedre pris, enn om en logger seg inn som medlem. Kampanjepriser er ofte en vits da prisen er ofte det samme som uten kampanje. Noen som har samme erfaring?
     
  10. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte den kupongen for 3 døgn i Irland forrige måned. Betalte null niks.
     
  11. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Har sånn Avis Presidents Club-greie og har sikkert 50 leier siste tre år, men har ikke sett snurten av noe gratis weekend.
    Hvordan virker det da?
     
  12. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Kommer litt an på hvor selvsagt, men det også et spørsmål om hvordan de setter opp regningen. Her i Norge, så selve leieprisen ganske lav, men det er flyplassavgift, vinteravgift, forsikring og alt mulig rart oppå der (alt dette er inkludert i prisen som publiseres). Mulig du enten var heldig eller at Avis kjører et litt annet opplegg i Irland.
     
  13. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg får en mail hvert år fra Avis som sier at jeg kan vise mailen å få låne en bil gratis, fungerer utmerket, det eneste jeg må betale for er bompasseringer.
     
    kiev liker dette
  14. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Har du fått ditt Presidents Club-medlemsskap etter invitasjon eller etter opptjening?
     
    kiev liker dette
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer som en del av Pandion-pakka:

    image.png
     
  16. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Fått 2 gratis helgeleier bare i år... Fornøyd
     
  17. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    @kiev Dette er regnet som "by invitation" og da er jeg ganske sikker på at det ikke gjelder. Weekendleien opptjenes i utgangspunktet etter den tredje leien man har utført når man blir Avis Preferred-medlem, og da altså før President Club ville inntruffet om man tjente den opp på vanlig måte.
     

Del denne siden