Da ble jo reisen bedre en forventet og overskriften kan jo byttes med Noe hyggeligere sammen med bilder fra flighten
Ble booket om fra SAS til KLM på BGO-IAD (10 mars 2020…). Og ombooket til SAS-C på vei hjem (12. mars 2020). Ble poeng på flying Blue og Eurobonus på en bonusbillett… Men så var vel dette tider litt utenom det vanlige.
What he said. Poenget er at når man bookes om som dette så kjøper i prinsippet SAS en vanlig billett hos sin samarbeidsparner som vi får lov til å fly. Da må de kjøpe den bookingklassen som er tilgjengelig, og typisk er dette relativt lukurative klasser for poengopptjening, og poengene kan krediteres til hvilken som helst partner av det flyende selskapet. Dog, man må som regel registrere bonusnummer før avreise, da det er lagt inn sperre for retroregistrering på PNR som er bonusreise. Det samme gjelder ved ombooking av SAS. Har opplevd å blitt booket fra bonus til C og fikk poeng, men fikk ikke etterregistrert ungene da dette var en bonus-PNR.
Det er ofte en grei løsning. Alternativet er jo å be United eller SAS for den saks skyld om å "sjekket at nummeret er riktig" slik at FastTrack og lounge ikke blir noe problem. Da kan de jo fort kontre med at du har business så det er ok, hvorpå du poengterer at tidligere erfaring i slike tilfeller har medført utfordringer så du setter pris på om det blir fikset med en gang.. Så løser det seg som regel fint
Noen som har fått penger og ikke poeng for nedgradering fra Business til Economy hos SAS? og hvor mye tilsvarer 75% av flybillett i cash fra Europa til USA?
Flypriser kan jo alltid svinge litt, så det finnes ikke et presist svar på spørsmålet. Men IAD-CPH med SAS biz pro en tilfeldig dag koster 29.000 kr. Samme flight i go pro koster 8.300 kr. Så der har du et ca prisnivå å regne ut fra.
I følge SAS sales information er det en standardsats på €750 for nedgradering fra Business til Go på long haul. Vil trolig kunne argumentere for et høyere beløp om dette utgjør mindre enn 75% av billettpris.