Ombookinger sas Go

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av petterhol, 28. aug 2017.

1. petterhol

petterhol Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg reiser som regel på SAS GO. Av og til spør jeg de i gaten om jeg kan ta et tidligere fly enn jeg har bestilt, noe som gikk fint før, men i det siste har de ikke tillatt dette. Er EBS nå, men på vei mot EBG. Noen som vet om de er mer «fleksible» på dette med EBG?

2. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. De tillater det av og til - men aldeles ikke alltid - dersom du har Plus-billett, mens status relativt sjelden har noe å si. Det skjer vel at en og annen EBD kan komme avgårde med et tidligere fly på Go-billett, men mitt inntrykk er at også det blir stadig sjeldnere.

3. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Selv som EBD har jeg fått et høflig nei når jeg har prøvd. Men jeg har også fått ja på vegne av samboer som er EBG. Men jeg tror det hjelp at han i skranken var enig i at jeg nok kom til å bli særdeles upopulær på hjemmebane hvis jeg, med fleksibel billett, stakk avgårde fra OSL mens samboer, med Go-billett, måtte vente noen timer. Det krevde for øvrig to telefoner til supervisor, så lett var det ikke! (Med EBS vet jeg ikke om jeg hadde giddet å spørre en gang.)

4. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Har samme oppfatning selv. Det har blitt verre i det siste. Prøvde på fredag selv med go-billett. 2.400 kr skulle de ha for ombooking til 2 timer tidligere fly. Spurte om status hadde noe og si.. Det hadde ingenting å si på billetter ifølge dama i skranken.

Sånn sett har vel plus-billett en ekstra verdi utenom gratis avbestilling. Det er vel det de prøver på også, noe som virker fornuftig sett fra et business-perspektiv.

5. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Etter de solgte ut ground handling så har det blitt mye vanskligerer. WGH på værnes sa at de måtte begrunne hver gang de flyttet på en GO passasjer til SAS. Da de jobbet i sas var det ikke noe problem og booke om G/D i GO

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaringer med LHR og hoppe på et tidligere fly med Plus-billett (saver)?Vurderer å oppgradere fra GO.

7. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kun fått lov ved irops eller overbooking, ellers har jeg alltid måtte betale mellomlegg.

Insomnia4u liker dette
  8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Dropper bud på oppgradering da.

9. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde akkurat fra AES nå. Fikk bare et drepende blikk og beskjed om at det ikke var mulig uten fullflex. Men det har da gått tidligere repliserte jeg forsiktig?

"Nei! Det har det ikke!" :mad:

Neivel da :( Tilbake i bollestua for trøst og varme... :oops:

NoLimit liker dette
  10. petterhol

petterhol Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Godt poeng det med WGH. Sist jeg spurte fikk jeg beskjed at det bare var mulig ved overbookinger seinere eller andre spesielle hendelser. Å booke om passasjerer til tidligere flights ved ledig kapasitet er jo bare forebygging av overbookinger senere.

11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har flere ganger, også de siste månedene og både som EBG og EBD, fått bli med på tidligere fly etter å ha oppgradert en GO-billett i forkant med PlusGrade. Min erfaring er at de ved gate stort sett bare sjekker om det står Plus på BP og da er det ikke noe problem å komme med tidligere om det er plass.

12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Gir du dem kortet, viser digitalt boardingpass, eller er det papir som gjelder?

13. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevd samme flere ganger selv på OSL. Go billett som har vært oppgradert med PlusGrade og EBG. Har fått både ja og nei i Gullskranken men når jeg fikk nei fikk jeg ja i servicepoint under Loungen på innenriks.

14. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Plus Saver fungerer ved gate (men kun innenfor 22t, ellers kommer du ikke igjennom security...)
    Dette er hele merverdien til Saver-billettene i mine øyne (noe som gjør at jeg er villig til å betale mer enn Go).

Travellingalf liker dette
  15. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått nei to ganger i gate på OSL med Plus-billett (A-klasse) og EBD. Gikk den ene gangen til loungen og klaget min nød til en lettere oppgitt drage, som straks kastet seg på telefonen - men da var boarding til den kvartfulle flighten jeg ble nektet å bli med allerede avsluttet.

16. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg printer alltid BP ved automat, så lenge jeg har tid til det i alle fall, og det er dette og kun dette jeg fremviser.

17. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Har heldigvis 100% uttelling på dette (IKKE i Go). Ikke ett spørsmål.
    ...men tror de har et eget stempel til deg i SAS...
    Reject.jpg

Scandipendler liker dette
  18. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har utrolig lyst til å fly en innenrikstur i A-klasse i ditt navn - sånn bare for å teste hypotesen min om at jeg er en mer likanes kar enn deg ;)

19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått booke om Go i gate to ganger. Tror faktisk ikke jeg har spurt flere ganger.
    Ene gangen hadde jeg booket feil fly men jeg trodde jeg hadde plus og oppdaget det først for seint..
    Andre gangen var siste uke. Med feber og dritt ville jeg fort hjem, lounge sa nei. De kunne ikke gi meg en pris engang.. Ring reisebyrå... Men etter en lang runde med knapping på pcn ble det ordnet i gate. Da vær jeg fornøyd selv med midtsete. Var mye ledig på flyet så flyttet meg til bakerste rad. Det tar jeg nok ingens plass tenkte jeg. Joda riktig det. men mulig besetningen lurte litt.. Jeg klarte å plassere meg ved siden av en som tydeligvis ble transportert i varetekt.. Han ble hentet ut av politi ved ankomst :D

En annen anledning når opprinnelig fly ble kansellert teller jeg ikke med..

DanH liker dette

Del denne siden