Omsetningskrav til CT - Paygoo

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av fly4fun, 07. nov 2018.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Iflg Paygoo kundeservice har ikke Kiwi kortene med høyere verdi enn 500,- i sitt sortiment. Det var det kun Narvesen og 7-Eleven som hadde. Og så vidt jeg vet er det ingen av de som tar Amex..?
     
  2. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Kjipt.
    Jeg har foreløpig ikke sett høyere verdi på Kiwier jeg har scoutet.
    Men det er bare å si ifra her i tråden om noen ser noe annet.
     
  3. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk denne mailen under av Paygoo kundeservice nå. Når det gjelder AmEx og Narvesen skulle jeg gjette de i beste fall tar dette på Gardermoen, kanskje Oslo S eller Hotel Continental? 39kr i gebyr for 500kr ville si NOK 11 700 for en CT, selv om det også ville følge med totalt 102 765 EB fra Trumf og AmEx om man kjøpte alt på triple-Trumf...

    Catrine - Kundeservice / support (MBXP ApS)

    14. nov. 15.01 CET

    Hej

    Der findes tre typer Paygoo kort:

    1. Paygoo Gift 500kr (sælges i Norgesgruppen, Circle K og COOP)
    2. Paygoo Gift 200-2000kr (sælges i Reitan Norge; 7-Eleven og Narvesen) - kortet kan lades med valgfrit beløb mellem 200-2000kr.
    3. Paygoo Reload (bruges som bankkort og sælges i Reitan Norge; 7-Eleven og Narvesen)

    Men det er som sagt kun den første, der sælges i Norgesgruppen.
    Med venlig hilsen / Best regards

    Catrine
    kundeservice / support
     
    Last edited: 14. nov 2018
  4. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Så vidt meg bekjent er ikke AmEx en betalingsmulighet på 7-Eleven og Narvesen noen sted.
    Det kan hende at det er annerledes på OSL, men jeg har heller ikke sett gavekorter på salgs der.
    Jeg skal begynne å undersøke i morgen.
     
  5. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    546
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Har prøvd Amex hos Narvesen på OSL flere ganger uten hell.
     
  6. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser at Paygoo også selges i Sverige på Pressbyrån (som muligens tar AmEx), men om man bruker det i Norge vil det komme på 4% valutapåslag, og man er omtrent like langt gebyrmessig som 500kr-kortene hos Kiwi...
     
  7. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er egentlig interessant, da jeg tviler at det ville faktisk bety noe gebyr om man laste disse som svenske kroner på revolut :)
    Synd jeg ikke drar tilbake til Sverige nå med det første. Jeg kunne godt tenke meg å hamstre en del.
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan iallfall bekrefte at Paygoo-kort kjøpt på Kiwi (500,-) kan benyttes på Revolut. Kortet var ferdig aktivert så det var bare å legge inn kortnummeret i app’en.
     
    drsyk liker dette
  9. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Kan nå bekrefte at Paygoo 500kr Kiwi-kort fungerer direkte i Payr også (lagt inn 13/11 og gikk gjennom endelig i dag).

    Fikk ellers denne kryptiske meldingen fra Narvesen (og samme fra 7-eleven som er i samme konsern):

    Kundeservice
    15 Nov, 21:06
    Hei,

    I noen tilfeller så blir American Express akseptert hvis kortet ikke er satt opp med pin kode.

    Du kan alltid teste hos din nærmeste Narvesen butikk.
    Med vennlig hilsen
    Christian, Kundeservice

    Får teste å sveipe i stedet for å bruke chip rundt om kring, men gjetter Elite-kortet er klassifisert som "med PIN"...
     
    Last edited: 16. nov 2018
  10. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Nå fikk jeg kontakt med en på salgsavdelingen hos Paygoo og fikk denne infoen:

    I forhold til andre valører i NorgesGruppen, så er det på trappene, men da vi ikke kan lage ubegrenset antall faste valører (det er både et kostnadsnivå på produksjon, men også et spørsmål om tildelt plass i butikk) vil det ende med at vi har 500 som fast valør + et fleksibel valør på 200-2000. For å selge et kort med fleksibel valør krever det litt utviklingsarbeid på kassesystem mot oss. Dette har vi nettopp gått igang med sammen med NorgesGruppen og leverandør av kassesystem (som du kanskje kjenner).

    Forprosjektet er nettopp unnagjort, så er det utviklingen, pilotering og frysperioder som gjør at det tar tid før funksjonaliteten ligger der - og når den er klar må vi vente på neste lanseringsvindu i NorgesGruppen for å få varer på plass. Som jeg ser det er det 2 muligheter og det er mai eller september 2019, og det er ikke noe vi herfra kan påvirke i stor grad - vi er klare allerede nå.
     
    indahla, fly4fun and Chrisljo like this.
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig bra hvis NorgesGruppen skal tilby kort på 2000,- slik at vi kan kjøpe de med Amex.

    Spørsmål: Ser at noen av svarene fra Paygoo er skrevet på dansk. Er det noen som vet om de selges i Danmark?
     
  12. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    I følge webside-versjoner kun i
    I følge nettsidene kun i Norge, Sverige og Finland.
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har sendt mail til Pressbyrån for å høre om de selger kort til 2000,- i Strømstad og om de tar Amex.
     
    fly4fun liker dette
  14. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    I fall noen av dere ikke er i den store Curve-tråden, så ruller Curve ut testing med Amex for betabrukere om dagen. Så det er gode muligheter for å øke omsetning da, hos (nesten) alle steder som tar MasterCard, før våren 2019 kommer. Litt enklere enn Paygoo-runddansen.
     
    milehigh and drsyk like this.
  15. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er god på å følge, og jeg mener å ha sett at det gjaldt Beta brukere og kun AmEx utstedt i UK, mens resten av Europa var ikke noe prioritet før om 6 måneder.
    Så andre lovlige måter for å forflytte omsetning på AmEx er helt aktuelle for min del ;)
     
  16. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Så nå at sniken oppdaterte posten sin først etter at jeg hadde lest den, så det fikk jeg ikke med meg. :p Det var jo i løpet av 6mnd da, så man kan jo være optimistisk og tro det kommer før.
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg har misforstått, men vi kan max sette inn 2000kr pr dag?
    Men har dere forsøkt med å sette over i "safen" Vault f.eks 1000kr, vil man da ha mulighet til å "top up" med ekstra 1000kr? Eller er det max 2000kr pr dag, uke, mnd?
    Takk for svar
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Gullars riktig hvis brøken din stemmer ovenfor. Paygoo i Relvolut ja, men vær varsom skrev nettopp om dette i annen tråd, må ta max 1 -2 kort pr mnd for å være på sikre siden, de låste kontoen min:eek::eek::eek:! Hadde da tatt 4kort i slengen.:D
    Og ja Revolut i payr :D:D:D
     
  19. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    546
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke Paygoo kortene bare brukes direkte i Payr? Jeg har gjort det uten problemer.
     
    Gullars and drsyk like this.
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Krjemb YES :D:D:D neste prosjekt her:cool: ;)
     

Del denne siden