Da har man levert fra seg pakke nummer 2 (i min relativt korte OBC-karriere).
Denne gangen var oppdragsgiver ACS, som
@Edvard nevnte i en annen post. Ble ikke kurer for de før tidligere denne uken først, så det gikk raskt mellom innmelding og første oppdrag.
Første tur jeg hadde (var som tidligere nevnt) til Kairo. Fikk en mail rundt kl 1500 om oppdraget. Dro hjem pakket samme litt klær og tok toget til Aalborg noen timer senere. Der overnattet jeg på et forhåndsbetalt hotel, før jeg morgenen etter dro til flyplassen for å hente leiebil og kjørte til Hirtshals for å hente pakken. Så var det tilbake til AAL og så SAS til CPH og Aegean til CAI via ATH. Jeg liker å være tidlig uten, så det ble en del timer venting på AAL. Underveis på turen sender man meldinger på What'sApp. Veldig på detaljnivå, som; pakken er hentet, den er sjekket inn (så sende bilder av flybilletter ol.), boarding, pushback, take off etc.
Slikt sett er det egentlig ikke så mye stress egentlig. Men man må selvfølgelig være i en situasjon hvor stress ikke kan oppstå. Tror det avhenger veldig fra person til person.
Hele turen var i økonomi-klasse.
Dagens oppdrag ble jeg kontaktet om på morgenen i dag. 09.51 kom første melding. To timer senere satt jeg på toget til CPH. Igjen kunne jeg sikkert reist senere, men fikk beskjed om å hente pakken like ved lufthavnen kl 1400, så da var det det eneste alternativet. Etter at jeg hentet pakken ble det en del timer venting (spesielt irriterende siden LOT Polish (som jeg reiste med) ikke åpnet innsjekk før 2 timer før avgang, så ble sittende å vente i flere timer ved innsjekk).
ACS har en veldig fin oppskrift for når man skal sende meldinger og hvordan de skal se ut osv. Lett å følge den og også her var det tett oppfølging på What'sApp.
Føler at ACS nok er litt mer profesjonell enn Wings. Ting gikk litt mer på skinner og det gjorde at det var ikke noe mas fra min side, men så reiste jeg jo til et betydelig "enklere" land enn det Egypt er.
Når jeg kom fram tok jeg en uber til avleveringsstedet og ACS bruker en fin liten app for å signere POC (Proof of delivery, som man må sende inn etter alle oppdrag), så det gikk veldig fort og lett for seg.
Turen til Polen var i business class med LOT Polish, mens returen er i økonomi. På så korte turer så spiller det nesten ingen rolle uansett.
Om det er noe mer noen av dere lurer på, så kan jeg svare så godt jeg kan.
Vis alt...