Onboard Couriers- noen erfaringer??

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 02. mai 2018.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Currently Wings on Board has a recruitment stop
    Thank you for your interest in becoming a courier for Wings on Board. Currently Wings on Board has a recruitment stop. Follow us on our Facebook and Instagram page to stay up to date with news and developments in our onboard courier network.

     
  2. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    Sørg for at noen andre som er OBC i ditt område har kontaktinfo til deg og vet at du er interessert. Jeg har på den måten klarte å hekte på andre folk når jeg ikke selv har hatt mulighet til å ta ett oppdrag (men da foreslått at kompisen min kanskje er interessert).

    For Wings hjelper det veldig om du har bil og er fleksibel på å kjøre å hente på litt avsidesliggende plasser :)
     
  3. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Men hva skjedde etter at du signerte non-disclosure agreement? Jeg har ikke hørt fra de siden det ble sendt inn.
     
  4. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    Som ny courier havner du bakerst i lista over folk de kontakter når de trenger noen. De kontakter alltid folk de har jobbet med før først. Min erfaring er at det er veldig agent drevet internt i Wings også, typisk de jeg har jobbet med før som kontakter meg - og så når de går av vakt og overleverer oppdraget til en annen så har jeg enda en ny kontakt som bruker meg neste gang også.

    Tror du bare må være litt heldig med å lande de første oppdragene og vise deg som et fleksibelt ja menneske (ikke ha for mange krav om hvilket flyselskap du vil fly, når på døgnet du vil fly etc).
     
    Flyrlavt and eventyrer like this.
  5. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Kl. 13 i dag fikk jeg spørsmål om jeg kunne plukke opp en pakke i Bergen og fly DY til Gatwick 6 timer senere, hadde takket ja om det ikke var for at jeg allerede er bortreist på jobb.
    Da blir det vel lenge til neste gang..

    Hadde vært greit å ha dette som en liten sidegig, men når jeg allerede er en del bortreist på jobb så øker det ikke akkurat oddsen for at det klaffer.
    Passer nok best for folk med mye hjemmekontor og fleksibilitet rundt arbeidstider.
     
    Eddie47, eventyrer, btm and 2 others like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor fikk du spørsmål fra?
     
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Ble kontaktet på whatsapp av noen fra wings.
     
    eventyrer liker dette
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,423
    Likes mottatt:
    4,322
    Bonuspoeng:
    113
    Sambo ble tilsendt kontrakt fra en av de i dag, det er vel chapman eller hva den lufthansa-eide heter?

    Betalingen er, for de som lurer på det:
    X euro for oppdraget
    Y euro per dag
    Z euro per overnatting.
    Da forventes det at utgifter underveis (transport, mat, hotell) betales av henne. Er det i tråd med hva dere andre har sett?

    EDIT: Redigert summer, da det er noe uklart om det er konfidensielt eller ei
     
    Last edited: 11. april 2024
    eventyrer liker dette
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kunne reist, men Wings har stopp for nye kurerer ..
     
  10. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    De er veldig fleksible på det om de er i beita etter folk. Jeg har flere ganger måttet takke nei til et oppdrag selv men foreslått at jeg har en kompis de kan bruke. Så beste måten å komme på innsiden er om du kjenner noen som allerede jobber med dem i ditt området og få dem til å foreslå deg om de ikke kan fly selv :)
     
  11. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    Time:Matters/Airmates er den til Lufhansa. Har bare fått 2 oppdrag for dem og det stemmer ikke helt hva du lister opp med hva jeg har fått. Det er nok mindre faste summer og mer avhengig av hvor du reiser.
     
    Last edited: 11. april 2024
    Eddie47 and eventyrer like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Du får henvise til meg neste gang du får forespørsel ikke kan ...
     
    Flyrlavt and eventyrer like this.
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,423
    Likes mottatt:
    4,322
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du si noe om hva du har fått da? Det er jo ikke så lett å diskutere det uten noen tall :) Kan også være at de har justert det for nye bud for å forenkle det.

    Jeg måtte sjekke nå og jeg har blandet sammen. Dette var fra Chapman Freeborn On Board Courier. Jeg trodde vi søkte på Lufthansa sin også. Siden kontrakten kom på både engelsk og tysk så regnet jeg med at dette var fra Airmates :)
     
    eventyrer liker dette
  14. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ikke lov til å dele for mye detaljer om hva jeg får :(

    MEN jeg sjekket forrige oppdrag og det var en høyere oppdragssum, lavere nattsum (lavkostdestinasjon på Balkan) og de har ingen dagsum (men hele reisen var ca 24 timer). I tillegg fikk jeg dekket annen transport som tog og taxi etter regning.
     
    eventyrer, NoLimit and Eddie47 like this.
  15. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    1,354
    Bonuspoeng:
    93
    Søkte Chapman og (uten å ha signert cofidentiality agreement) kan jeg opplyse om at X, Y og Z alle er €150.-
    MEN: Du må selv dekke reisekostnader til/fra flyplass, måltider, parkeringsutgifter, reiseforsikring og Roaming-kostnader.
    For meg ligger dette beløpet for lavt, uansett hvor "nerd" og multispråklig jeg er og trakk søknaden.
     
    NoLimit and eventyrer like this.
  16. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    401
    Bonuspoeng:
    63
    Dette hørtes ikke noe særlig lukrativt ut. Plutselig har en reist, parkert og spist opp hele lønnen i løpet av oppdraget :eek:.

    Edit:
    Ser nå at minstebetalingen blir 300 EUR, så da er det helt grei betaling.
     
    Last edited: 16. april 2024
  17. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    381
    Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    63
    Får man både X for oppdraget og Y for dag hvis jobben fullføres i løpet en dag? Altså EUR 150 x 2 for en dags jobb på en lørdag f.eks? Det er jo ikke så dårlig....;)
     
  18. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,423
    Likes mottatt:
    4,322
    Bonuspoeng:
    113
    Samboer fikk nylig sin første forespørsel. Sør-Norge til USA. Dessverre kom den sent om kvelden etter leggetid, så jobben ble kansellert før hun rakk å få det med seg. Synd, for det hadde passet henne bra med en svipptur til statene :)
     
    Flyrlavt, NoLimit and Eddie47 like this.
  19. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Tredje gangen jeg får spørsmål og nå passet det faktisk.
    Har nå vært frem og tilbake i 7 timer om en snartur til Puerto Rico i helgen, de har foreslått mange ulike ruter og jeg har sagt samtlige går greit for min del.
    Noen er for dyre for klienten, så var det plutselig ikke greit å reise via statene og nå venter jeg fortsatt på et endelig svar.

    Skal gjerne reise som OBC, men tror ikke det er noen fare for at jeg søker jobb på kontorene.
     
  20. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    Yeah, dette er veldig typisk. Også veldig typisk etter en sånn runde at det ikke blir noe av (kunde trekker seg fordi det blir for dyrt eller de finner en annen løsning) :)
     
    Flyrlavt liker dette

Del denne siden