Litt jobb utover natten er det. Men også tid til å lete og se. Lysten til å brenne av litt for mange bonuspoeng er vesentlig kraftigere nå, en normalt. SFO-DEL-ICN med AI og Asiana ICN-ADD-DEL- BLR-SFO med ET og AI. Om ikke får jeg testet to nye produkter, og kanskje... besøk Delhi et lite døgns tid, denne gangen. Litt i overkant kreativ? eller skal jeg ut på tur?
Fremdeles tirsdag her i New York, enn så lenge. Akkurat boardet SK920 og skal snart sette snuten mot CPH fra JFK. Hjemme på Løkka en eller annen gang onsdag ettermiddag, og torsdag bringer første morgenfly (heldigvis 07:55) til Stavanger. Heldigvis nr. 2 er at vi har voksenseter på flyet, så skal vel få noen timer med søvn. Skal forsøke å ta med skiltet @Sonictravel ikke fikk med på vei over. Ha en solid en!
God morgen fra Skjervøy. Det er litt rart å tenke på SAS blir SkyTeam men vi må vente med å ta sorgene. Så enn så lenge får vi ta dagene som de kommer. Idag er det jobb, men jeg har sideprosjekt. For jeg skal finne folk til å starte Speidergruppe på Setermoen. Ellers ønsker jeg alle her inne en fin onsdag
God morgen fra hjemmekontoret, Jeg tenner et lys for alle bonusnisser i dag. Et lys skal brenne for denne lille jord Den blanke himmelstjerne, der vi og alle bor Må alle dele håpet så gode ting kan skje Må jord og himmel møtes. Et lys er tent for det Så får vi håpe skyteam ikke blir så ille, som det først virker som. Ha en strålende onsdag alle sammen
God morgen! Vanskelig å fordøye gårsdagens nyheter, men jeg prøver. Og, jeg prøver å ikke være altfor negativ. (Vanskelig..) Men, det er mye som er ukjent, og før jeg vet mer så skjer det ingen endringer i poengstrategiene her i gården. Har ikke tid til flere bookinger før sommeren, så poengbeholdningen kommer til å øke. LTG blir det også snart, og jeg regner med at SAS ikke kaster lojale kunder under bussen. Den som lever får se! I dag skal jeg på karrieredag på mitt gamle universitet, kanskje jeg finner ut hva jeg skal bli når jeg blir stor? Ha en fin dag!
God morgon frå opphaldsveiret i Florøida. Sjokket sit framleis i etter gårsdagens bombe frå SAS. Den såg eg absolutt ikkje komme. Får i alle fall håpe det vert råd å teste Garuda First Class i Jakarta. Bildene ser bra ut, men jammen er det eit stykke lenger enn til Frankfurt. Uff uff. Nedtur!
God morgen! Det var vel ikke verdens beste nyheter som kom i går, det blir interessant å se hva som skjer fremover. Omlegging til SkyTeam allerede til sommeren høres ut som et voldsomt tempo, godt jeg fikk unnagjort FCT og LH F i sommer! Med tanke på hvor lite imponerende SKIT har vært, mistenker jeg at det kan bli mange selsomme opplevelser med billettbestillinger med og uten bonus i tiden etter overgangen. Vel, forsvinnende lite jeg får gjort med dette annet enn å vente å se hva som skjer. Poengsaldoen er ikke så høy etter at det gikk med 700K poeng på årets reiser, man får satse på at det blir en fornuftig (yeah, right!) pris på bonusreiser i ST. I mellomtiden ser jeg frem til dagens OSL-ARN-ZRH, det blir godt å komme seg i luften igjen! Ha en fortreffelig dag!
Ja, det er dagen-derpå-stemning også i Syden. Dette kommer til å ta tid. I tillegg skal vi hjemover i dag. Kommer også til å ta tid, med Brussels og 2x Helvetic, etter Brussels kanselering av BRU-OSL. Heldigvis foran gardina. Har KLM og AF gardiner, tro? Nyt dagen(e) mens dere kan!
God morgen fra Avinor HQ. Det er faktisk litt gøy å sitte på kontoret i dag, for alle skapbonusnisser har samlet seg og SAS er en snakkis på hvert hjørne. Det er faktisk gøy å gå rundt og høre alle snakker om SAS/Eurobonus og ikke minst finne mange kolleger man kan diskutere bonusreiser med (oh wait ) Jeg er glad for at jeg booket en bonustur forrige uke og fikk brukt masse poeng og CTer. Avreise er etter Q2 2024, så vi får se om de honorerer reisen som gjøres etter planlagt overgang til Skyteam. Uansett har jeg ingenting å tape på å la poengene stå låst i en reise, sett opp mot risikoen for deevaluering eller noe. Resten av poengene brukes på å booke et 5* hotell i Oslo for staycation. Neste skritt blir vel å melde flytting til Tyskland for å kunne få et eller annet kredittkort koblet opp mot Miles & More.
God blåonsdag fra kontoret - det ble ikke god søvn i natt. Tror jeg likevel fortsetter bonusstrategien en stund til, og så finne en spenstig CT på nyåret.
God morgen fra Nordlysbyen Alta. Blandede følelser etter nyheten sprakk i går, glad for at SAS er reddet fra konkurs, lei meg for å miste "Lifetime Star A Gold" gjennom Eurobonus. Jeg våknet i dag med en form for kjærlighetssorg, og håpet at det bare var en vond drøm. Umiddelbart virker overgang til SkyTeam som en dårlig deal for rutetilbudet sin del, og det føltes igår som et slags Donald Duck-opplegg. Derfor kaller jeg Mr. CEO for Kalle Anko, enn så lenge.. Ha en fin onsdag, folkens!
God morgen fra London hvor jeg tilbringer høstferien med jentene. Vi rakk både shopping og god mat og litt sighseeing i går i tillegg til å fordøye nyheten som alle eurobonushorer er opptatte av nå. I likhet med mange andre her inne så har jeg også noen CTer og poeng jeg fikk mer lyst på å bruke opp litt tidligere enn opprinnelig tenkt.
Morn fra godstolen. Skal straks forlate den og sette kurs mot NTNU. Finne ut hvordan "mine" studenter jobber. I kveld blir det nok litt poengbrenning her også, bestille sommerferie innen Europa og slikt, selv om det gir lite verdi for poengene sett opp mot longhaul. Vi får se... Ha en flott onsdag
Mårnings fra JFK Akkurat våknet og dratt opp gardinene så man kan ligge å se på livet der ute, imponerende lydisolasjon, ikke en lyd trenger gjennom!
Jeg er på Gardermoen, men det er tydeligvis ikke den ene kofferten vi reiser med. Den klokket inn på godt over 25 kilo, så bittelitt digg å ikke måtte drasse den med på altfor mye kollektivtransport.
God kveld fra hovedstaden. Det er lillelørdag og for min del helg. Baggen pakkes mens man ser på litt fotball på tven. I morgen starter langhelgen med 2 ganger LH flight foran gardinen. Vel og merke kun i Europa, men blir ikke feil med en liten tur til sol og varme i Italia i helgen Nyt kvelden folkens
Da fikk jeg etter litt ivrig søking på Awardfares klemt inn en runde til BKK i jula. Avreise 20. des og hjem 30. des. Det ble dessverre bak. Men det er enten fordi det ikke finnes forretningsklassebilletter, eller fordi jeg ikke finner de. 4000 i skatter og avgifter for 2 små og 2 store. Nå er spørsmålet om man skal dra ned på strendene eller ta en uke på Shangri-La Bangkok Executive suite? Med det fikk jeg blåst 10% av poengene jeg har. Så her må det flys mer. Kan ikke brenne inne med beholdningen.