God morgen I dag blir det nok siste turen til hq før jul. Må ta unna litt regnskap før året er omme. Siste CT ramlet inn i mailen og rett inn på Sas kontoen. Krysser fingrene for at de ender opp i god avkastning Ha en strålende onsdag alle IF-ere
God morgen! Straks på vei på jobb, for litt opprydding før ferien begynner. Denne uken er ganske behagelig på kontoret, med lange lunsjer og avslappet stemning. Skal bli fint med en uke fri, og få ladet batteriene for 2023. Når det er rolig på jobb, så får man kanskje også trålet internett etter noen gøyale flybilletter også. Også må jeg booke et par hoteller etterhvert, kanskje det blir i dag? Håper alle får en bulkefri dag, det er visst litt glatt ute.
Da er det klart for avgang til Oslokontor for første gang på 2 uker. Spørs om jeg finner veien. Forkjølelsen har gitt seg og i dag er det kun en ultralyd av en vond arm på en eller annen klinikk jeg må slå opp navnet på. Snart jul gitt. Spørs om jeg ikke må innom Vinmonopolet (de tar Amex) for innkjøp av litt juleøl (de har sikkert mye godt og dyrt der). Alkoholfri hilsen inntil videre (Og ja, NOTAM viser glatte veier, så jeg får holde cost-index lav på vei til SKI hvor jeg har en slags remote parking for tog inn til Oslo)
God formiddag fra Grenland. Alt for tidlig oppe, skal ikke begynne å jobbe før kl 15. Har tre ettermiddagsskift igjen, før 17 dager langfri. Får se om det blir noen festligheter i romjula, alle dagtidsfolk må jo jobbe Får nok lurt en kompis eller to ut på fotball og en øl
Liverpool spiller ikke før imorgen Ellers, intet nytt her i Sandefjord. Blitt mildere så snøen er blitt til is. Bruker nesten 50% lengre tid til og fra jobb T-23 Chicago
Morn fra hjemmekontoret. Null møter i dag, avdelingen og resten av enheten var så godt som tom allerede i går. Naboavd slo av lyset i 14-tiden... virker som folk har kommet i ferie/julestemning ja. Jeg skal jobbe (i fred og ro) i romjula, og forberede meg til en uke i Bangkok om ca 2,5 uke. De begynner å nærme seg. Håper Turkish ikke endrer eller kansellerer noe nå i innspurten. Ha en finfin onsdag
God morgen fra hjemmekontoret! Endelig flydag og reise til Rødehavet - det må jo bli bedre enn glatte veier og stengte tunneler? Opprinnelig plan var å ta toget til OSL i ettermiddag, dette har blitt byttet ut med dieselhybrid og parkering på OSL. Tar ikke sjansen på at oppsatte busser kommer og går som de skal eller at Ban(d)e Nor klarer å holde Gardermobanen fri for ekstra feil. Bonus er at det blir litt lettere å komme hjem, men det begrenser samtidig inntaket på returen og i lounge hjemover. Ønsker alle en en trivelig og stressfri onsdag!
God morgen fra Tønsberg. Litt sliten og døgnforvirra etter en lang reise hjem fra Bangkok, men vi er i rute til jul fordi. Fikk en tidlig julegave av sas igår da en agent ikke gjorde jobben sin. Dristet meg til å legge til SFO-ORD på en allerede bekreftet booking som er O/J og litt dristig (ORD-VIE-TPE-MNL-BKK-CDG-BRU-OSL) i utgangspunktet, 30 minutter venting og en stor beklagelse på at det ikke var mulig og endre denne reisen siden den gikk til Asia via Europa. Forsikret meg om at agenten lot opprinnelig booking stå og avsluttet samtalen. I etterkant ser jeg at både CT og snaue 94k poeng er refundert til min konto. Dagene frem mot nyttår må derfor nå også brukes til å planlegge enda en tur med CT. Ellers gjenstår kun en julegave som muligens er den viktigste (samboeren) før jeg kan legge beina høyt.
God morgen fra en hverdag til. Heller grått og fuktig i Oslobyen i dag. Jobb og litt til og fra med jobb fremover. Men, fikk lagt planen nesten klar for Koh Chang turen i januar. Flyplasshotellet på TPE er fullt ;( så da må jeg tenke litt mer.
God formiddag fra Jessheim 2 dager igjen før reisen går til den nordlige delen av Trøndelag for å besøke det moderlige opphav i julen. Krysser fingrene for litt bedre vær og kjøreforhold enn nå, og heldigvis ser værmeldingen lovende ut. Hjernen har tydeligvis tatt juleferie allerede så det er litt utfordrende å konsentrere seg om jobb for tiden, så da er det greit å få unna noen slaveoppgaver som å fylle inn tabeller i Excel, som krever minimalt med hjernearbeid. Ha en strålende en!
God ettermiddag fra kontoret. Trolig siste dagen der i år. Fikk hyggelig melding fra Trumf at jeg ville få 1% ekstra trumfopptjening på neste handel. Planen var jo å dra av noen tusenlapper på julehandelen, men tror du ikke samboeren kom meg i kjøpet og handlet for hele 49 kroner på Kiwi på min trumf. Faen...
God kveld fra Oslo. Her var det også grisgrendt på kontoret i dag, og i morgen blir vi kanskje 2 stk. på min avdeling. Personlig kjører jeg kontor, og hele dager, ut uka. Typisk nok blir det et par dager med bergensvær på Granka til uka, men uansett bedre enn det moderlandet har i vente. Første halvår 2023 byr på minst 3 langturer i (minst) C, så livet kunne vært verre.
God kveld fra Hamar. Fortsatt buzzing etter at jeg snappa opp drømmesetet med Eva Air fra LHR-BKK i dag tidlig.. Turen til smilets land går fra balløya lørdag 7. Januar 21:20 om kvelden. Huset er leid ut på airbnb fra og med fredag 6. så kunne like gjerne starte turen fredagen vel.. Siste direktefly fra OSL fredag lander dog i London 18:30 om kvelden.. så dette hadde blitt noen timer for lenge i transit. No problem det. Vi legger inn Lufthansa OSL-FRA og FRA-LHR så er turen i boks! Fikk C begge legs her også. Er så herlig å få bruke alle triksa man har lært på dette forumet gjennom en årrekke Takk til alle bidragsytere! Er Tottenham-fan, så da blir det sesongens 4. kamp ringside. Tottenham-Portsmouth 12:30 på hjemmebane før avreise Thailand Leiter etter en like bra retur nå gjennom jula. Har blitt grundig advart mot Air India så ser ikke akkurat positivt på 9:30 fra DEL-LHR med Air India selv i C. Hotell er heller ikke påtenkt, men vi har jo en herre som fikser på det ene og det andre inne her Spurs møter forøvrig Arsenal i Nord-London derbyet søndagen jeg lander. Mulig jeg prøver å time returen så jeg får sett den også, men usikker på om jeg tør!