Onsdag igjen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 13. juli 2022.

1. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,744
    Bonuspoeng:
    113
    Idag blir det litt avslapping og bading på hotellet før turen går ut til noe museum greier (ikke jeg som har planlagt så vet faktisk ikke hvilket museum) etter lunsj. Så VR for barna og tilslutt svart gris til middag, en Jeju spesialitet.

IMG20220713115300.jpg IMG20220713115311.jpg

I går var vi å besøkte Hamdeok beach og den kan sammen med Hyeopjae beach virkelig anbefales. Flott sandstrand med klart, turkis vann og masse fisker og krabber i lava steinene som barna/voksne kan fange.
    IMG20220712123544.jpg IMG20220712123525.jpg IMG20220712121212.jpg 20190705_172007.jpg

Last edited: 13. juli 2022
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Våknet på Thailand-tid. 0430 ville klokken vært 0930 der - så det mente kroppen var helt fint ;)

Selv om jeg etter et par dager i Oslo skal videre på -6t tidsforskjell på USA østkyst om 2 dager og kunne trenge å komme tilbake endel timer i tidssonen inni hodet før det :p

Fin morgen-utsikt like etter soloppgang. Ha en super dag, alle!

20220713_054303.jpg

3. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Langkawi Malaysia. Etter storm kommer sol :) ganske kult skue med innflyging til LGK.
    6ED4C9F7-8BE0-4B81-8A7A-8EABAD7F7C96.jpeg

4. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra OSL.

Straks boarding på WF70 til TRD og så går turen videre til BOO med WF727. Bare 15 timer forsinket fra opprinnelig booking. Det må jeg si er innafor nå om dagen.

Ha en strålende dag!

5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,556
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret:)

Siste innspurt før det blir ferie igjen! Venter fortsatt på elite kortet mitt fra Amex, tror det har flydd jorden rundt nå.
    Nesten mistet oversikten over antall tilgjengelig CT, fyrte avgårde en mail til Sas og fikk beskjed om at jeg har 3stk gyldige og 1stk låst i en booking. 2 av de 3 går ut 31.12.22 men de to jeg ser i profilen er det en som går ut 31.12.22 og en 31.12.23.
    Hvordan får jeg lokket fram begge som går ut i år, når jeg skal booke neste års sommerferie?

God onsdag alle IF-ere:)

Last edited: 13. juli 2022
  6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,147
    Bonuspoeng:
    293
    God sommermorgen.

Alt går litt tregt i dag unntagen klokka.

Fin dag i sikte, men muligheter for skikkelig regn på vei hjem, så her forberedes både våt og strand etter jobb.

Nyt dagen ;)

Upsaker, Calling, Sonictravel and 6 others like this.
  7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra SK525

Kort stopp på LHR før BA tar oss videre til YYZ

IMG_20220713_074424.jpg

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    CT’ene vises per kort, så hvis du har opptjent 2 CT på 2 ulike kort, så vises 2. Har du opptjent 3 CT på 1 kort, vises 1 CT.

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten..
    La meg slå fast følgende: Det er en grunn til at det er naturlig å få barn når man er rundt 30 og ikke 60!

I dag er det vaskemaskinen som skal få kjørt seg før vi vender tilbake til strilelandet.
    7C13770E-CAE2-4208-BDA4-67EA745CBAF6.jpeg

10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,556
    Bonuspoeng:
    183
    I profilen vises 2 CT. En av de som går ut i år vises ikke.
    Når jeg booker SA online, hvordan får jeg da benyttet meg av den som ikke vises i profilen?

Arvid1410, obay and travelislife like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen! Samme her også, men gamle-kortet gjør jo presis samme nytten så lenge det nye kortnummeret har dukket opp i appen og slik sett bekrefter overgangen til nytt kort.

Tok en taktisk (men ikke akkurat rocket science) manøver selv:
    Fikk en CT på gamle-kortet, og oppgraderte på kampanjen som løper ut i disse dager. Så da er det mulig å tjene opp 2 nye CTer.

Igjen; samme her. Og om man har FP i tillegg, dukker aldri mer enn 2 CT opp i bestillingsbildet hos SAS.

Men så lenge du nå vet du har dem, er det bare å booke turer (hvis poengene holder) og så ringe for å koble på CT'ene etterpå.

Alternativt, om CTene som ikke listes opp behøves for å ha poeng nok: telefon.

12. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra terrassen. Sol og grei temperatur. T-12 til PUY, og fire uker siden hjemreise fra BKK. Da passer det godt med en nostalgisk kaffekopp.
    20220614_020702.jpg

Og streiken? Nå skal de møtes, i hvertfall i 10 min og kanskje lenger. Har tro på at det snart er slutt. Blir interessant å høre hvor mye hver part har vunnet!

Upsaker, Calling, Sonictravel and 7 others like this.
  13. Cforoe

Cforoe Bonusjeger

Likes mottatt:
    654
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Gjøvik!
    IMG_0744.JPEG

Sitter spent og venter på SMS fra SAS om hva som vil skje med min bonus/egotrip til YYZ 15. juli (til ARN med kveldsflyet i morgen).
    Spent på om det bli ombooking eller kansellering siden dette er en bonusreise.

Jeg har slått fra meg å få testet businesskabinen A321LR, men kanskje på returen? Den som lever får se. Kanskje min første tripreport om jeg kommer meg å tur også.

Upsaker, Calling, Sonictravel and 7 others like this.
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Blir de enige kan du være helt sikker på at det er en stor seier for begge parter ... og så blir det en ny propagandakrig og skarp ordveksling noen uker mens flyene flyr ....

15. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen. I dag er det OSL DOH BKK med QR i ECON. Skulle gjerne prøvd business men det var lite kapasitet og ganske høye priser så det får være. Vi fikk sete ved siden av hverandre i det minste jeg og min kjære :)

Jomtien og Pattaya med en gang vi kommer til BKK så skal vi være der noen dager. Blir vel regn og overskyet, men det er litt av det som følger med når man drar til Asia i juli. Men vi gleder oss og det skal bli masse god streed food, massasje, god drikke og hygge :) Nå begynner (den regnfulle) sommerfereien!

Upsaker, Calling, Kjetil L and 11 others like this.
  16. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Min spådom også. Blir interessant å se hvor lenge husfreden/avtaleperioden skal vare.

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Klokset til VG: "Vi ser ingen annen utvei en å stå i det. Når man ikke har noe å tape, blir valget enkelt."

Den leksa der kan de gjenta når de står arbeidsledige og i tillegg har kastet 7000 andre folk i SAS (som ikke er piloter) ut arbeidsledighet.

Helt utrolig uansvarlig, usolidarisk og drøyt fra en høyinntekts-gruppe som pilotene. De har antagelig ingen problemer uansett med å få seg ny jobb, i motsetning til en del av de ikke-så-godt betalte feks i cabin crew.

Og hvis SAS er så grusomme som arbeidsgiver (pilotene har streiket 6 ganger på 12 år) er det jo veldig rart at de ikke for lenge siden har gått til noen som er bedre, da?

18. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God formiddag.

Dagens til nå eneste møte i kalenderen er unnagjort, så nå er det tid til å gjøre litt egne oppgaver, samt følge med på både utvikling i meklingen og ikke minst TdF

Ha en god mittuke gjengen!

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag!
    Kaffe i koppen, Queen på stereoen, og IF på telefonen. Det kaller jeg en ålreit start på dagen. :)

Nærmeste jeg kommer fly i dag (regner jeg med), er et redningshelikopter som fløy i lav høyde over hustaket for en stund siden.

Krysser fingrene for at partene i streiken finner ut av ting snart, av hensyn til alle berørte. Ikke minst alle de andre i SAS som kommer til å miste jobben, dersom de ikke kommer til enighet. Også vil jeg ut å reise etter sommeren. :p

Ha en deilig dag!

20. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Prøv «oppgraderingsskranken» rett bak Tag Heuer butikken når de er på DOH, er vel verdt ett forsøk

travelislife and tobeornot999 like this.

Del denne siden