Onsdag og endelig hjemreise

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 08. sept 2021.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen folkens.

    Denne gang fra bilen på vei mot flyplassen;
    035B0CC2-FCE4-4917-B604-2C8A25CE6387.jpeg
    Vurderer å droppe å sjekke inn min lille Rimova men mtp at vi har en CRJ på første leg og at det sikkert er litt venting på OSL uansett er det vel greit å bare la den reise?

    Hjemreisen er rett fram, Lufthansa via Frankfurt. Boardingkortene ble utlevert allerede på innsjekk @OSL i går.

    God lillelørdag til alle sammen.
     
    Earl, KVTL, Upsaker and 14 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,476
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret!
    Startet tidlig, så jeg kan avslutte tidlig (forhåpentligvis..).
    Onsdag betyr snart helg, gjør det ikke? Iallfall når hele fredag skal tilbringes på Farris bad.

    I går kom det en haug med e-post fra SAS med justeringer på bookede reiser. Retur fra LAX er flyttet en time hit eller dit, men på alle tre bookinger jeg hadde derfra ble det ordnet automatisk, og jeg ble flyttet til et passende fly CPH-OSL.

    Av større endringer er en reise til KEF i oktober, hvor utreise ble flyttet fra torsdag til fredag. Funker fortsatt greit, men alt som var planlagt, hotell og leiebil må flyttes på.. Jaja. Sånn går no dagan.

    Ha en finfin onsdag!
     
    Earl, KVTL, watchaddicted and 10 others like this.
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Tittelen på dagens god morgen tråd passer som hånd i hanske her også. Det er onsdag og (forhåpentligvis) hjemreisedag!
    Vel, planen er i alle fall å komme seg til BGO i kveld, overnatte der og så ta første fly til AES i morra tidlig.
    Men, det ser ikke ut som at @Eddie47 og andre i Bergensområdet har tatt oppfordringen min fra i går til seg, så foreløpig er det forsinkelser på helikoptertrafikken ut fra BGO... Håper det letter utover dagen og at tåka holder seg borte!

    Ha en tåkefri onsdag, helst i rute!
     
    Earl, KVTL, watchaddicted and 9 others like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hæppi onsdag. Etter hektiske timer på jobb så skal dagen krones med en mangeretters middag på Köd i Oslo, hvor vi er så heldige å ha fått tusket til oss et gavekort.
    Før den tid, skal det benyttes litt tid til Champagne passiar med @milehigh .
    Det ser med andre ord ut til å bli en aldeles strålende onsdag.
    Beste ønsker for dagen til alle.
     
    milehigh, Earl, KVTL and 11 others like this.
  5. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    God onsdag! Ser ut til at også bolaget begynner å miste troen på Japan i år; nå er også turen til nyttår blitt endret til A340. Det kan jo passe bra eller dårlig for IF-"julebord", avhengig av hvilken avgang man bookes om til når den tid kommer :p
     
    Earl, KVTL, RoadKing and 10 others like this.
  6. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,900
    Likes mottatt:
    12,839
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen. Nok en nydelig dag venter, det blir vel 25° i dag også?

    Hjemreisen ble faktisk unnagjort for nøyaktig fire uker siden. Så der er spenningen over. Men det er bare en uke til neste utreise, igjen til Aust-Finnmark, nå med landing på nordsiden av fjorden, og nesten gangavstand til sentrum.

    Ha en fin og hyggelig dag, alle spisende, drikkende og reisende IF-ere.
     
    Earl, KVTL, RoadKing and 9 others like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.

    T-2 FRA det er for en som er landfast til daglig på et kontor, en helt herlig følelse av frihet. Og som en gleder seg, bobler og fly hva mer kan en ønske seg?

    Ble en NCC booking på trippelen igår, Clarion for 3 pax (fruen kan finne på noe bøll med gjengen sin) Så vi havner da på Folketeateret hotell, med Ipad og godteri.

    Ha en super dag folkens. Snart helg :)
     
    Earl, KVTL, RoadKing and 9 others like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,612
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke danset regndansen, det er sikkert en eller annen bondemann som trengte vann som er synderen.
    Noen må ta fatt i dette, kanskje det er Erna sin skyld, spør Ståle Solbakken!
    Noen sier at tåken blir lettere etter kl 12 .. bare å håpe..
    815C0873-CDC1-4226-A8A1-10CFF305D273.jpeg
     
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret. Smittetallene tilsier at jeg får gleden av å la være å pendle i to uker til. Helt OK det.
    Har begynt å lese meg litt opp på det som ble destinasjonen for høstferien.
    Er dere klar over at provinsen Quebec er mer enn 4 ganger så stor som hele Norge? Og at Texas, som anses som svær, bare må gå og ta seg en bolle, fordi Texas passer ca 3x inni Quebec!
    Fikk også bekreftet at Fransktalende land/territorier er ganske sære på språket sitt. Quebec styrer innvandrerandelen basert på om de er Fransktalende eller ei fordi de ønsker å opprettholde et Frankstalende flertall.
    Utenom det har de en drøss med nasjonalparker, 90% av lønnesyrupproduksjonen og det som ser ut til å være ganske trivelige byer.
    Gleder meg til tur!

    Ha en flott dag dere :)
     
    Earl, KVTL, RoadKing and 8 others like this.
  10. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra nok et kontor!

    Morning mist ligger over byen, men i høyden var det allerede lettet, så utsikter mot ok vær.

    Ser at telleren på CT nærmer seg veldig innløsning, så det er jo om ikke akkurat noen dårlig sak, dog ikke noen planer for den enda.

    Nok en lang dag med møter på kontoret.
     
    Earl, KVTL, Berlioz and 8 others like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke helt overaskende er det onsdag i Oslo også i dag. Selv har jeg selvfølgelig tatt en tur på terrassen og plukket tomatene som er blitt spisemodne i gratisleieligheten min. Sånn er det nemlig for de fleste i byen alle elsker å hate. Vi lever priveligerte liv på dere andres surt opptjente skattekroner.

    Utover godene med storby er det vel trippeltrumf i morgen, som må organiseres. Når hele kohorten/pointearner gruppen skal på storhandel.

    Sliter fremdeles med å bestemme meg for MEX eller BCN i høstferien. Og nå begynner det å bli utplukket. Er det noen som husker oppdatert status på AC sine A330? Er det oppgraderte til Signature seter?

    Edit ; Jada, der satt den på 5k innlegg. Rykker opp i eliteserien:p. Og holder 3x likes trykket:eek:. Nå må det bare bli noe av de 4 rundene med ANA F, så blir både jeg og forum lei av champagneflaskebilder, før jeg runder 6k:rolleyes:.

    5000.jpg
    PS: Ekstrapoeng utdeles i himmelen for den som vet hvor profilbildet er tatt.
     
    Last edited: 08. sept 2021
    Earl, KVTL, Liza and 10 others like this.
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ikke lovende ut dette nei. Er det ikke noen vindmøller der inne som kan reverseres så vi kan få blåst denne hersens tåka bort?

    Capture.JPG
     
    KVTL, Eddie47 and drsyk like this.
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,232
    Likes mottatt:
    22,429
    Bonuspoeng:
    183
    God dag frå Sunnfjord, som til forandring ikkje badar i solskinn. Minstemann leikar på golvet medan eldstemann er i barnehagen. Lite fly- og bonusrelatert om dagen. Ventar på knappe 1500 bekrefta trumfkroner, samt emdå meir under behandling. I morgon er det TTT og frysarane er nesten heilt fulle.
     
    drsyk, Earl, holmen and 3 others like this.
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Da er i alle fall dagens første helikopter på plass her ute.

    8019588E-E3AD-4B9E-965A-77B46304E292.jpeg
     
    drsyk, Earl, KVTL and 5 others like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,612
    Bonuspoeng:
    293
    Det letter nå ...nesten sol i verdens vakreste by!
     
    drsyk and Sunnfjordingen like this.
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra! Har fått antydning til sol her ute også, så det er jo gode greier. Spørsmålet nå er bare om følgeforsinkelsene blir for store utover dagen i dag eller om vi faktisk kommer oss på land. *krysser-fingrer-og-tær-og-alt-man-har*
     
  17. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Onsdag og hjemreise, der vil si snart hjemme. Erfart på reisen at økonomi- reisende i disse tider får prioritert ombordstigning.

    En reise starter med er skritt sies det, VY stiller opp trofast med buss for tog på siste etappe. At hjulbuen på bussen har ruster vekk har tydeligvis ikke vært en problemstilling.

    Trøsten får være at neste (kort-) tur er neste fredag. Da blir det henting av konfirmasjonskake og besøk på Sumo. Flyreisen får vente…
     
    drsyk, Kristian, Berlioz and 2 others like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    82C1392F-CF54-4770-BD71-7C7B58918396.jpeg 6E9968A4-CD9F-43BC-84B0-CCF1D1C35640.jpeg Noen reiser hjem på onsdag, fruen og jeg tok en helaften på Köd i Oslo, det er jo lillelørdag.

    Menyen var rikholdig:
    8E02E2EF-3FCB-4492-9C06-594FAC696B0E.jpeg

    Vi valgte å gå for en Explorer som bestod av Texas Steak, norsk indrefilet og den sagnomsuste wayuagi.
    FA2FCE3E-2F7D-48FE-8BE6-501E762A7D4C.jpeg

    Nå er det sikkert å banne i kjerka, men… Vi syns ikke den japanske greia var noe særlig.

    Texas og norsk indrefilet smakte fantastisk. Alt var gjennomført mørt. Verdens beste Bearnaise og en såkalt peppersaus som det ikke smakte mye pepper av.
    C0081278-16DA-45BE-B2D8-091F46BD6151.jpeg
     

    Attached Files:

    Upsaker, drsyk, Kristian and 2 others like this.
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Dette ble bare tull (bildene altså). Å gjøre dette på en tlf er tøft.
    Iallefall, maten nydelig, vi opplevde også fantastisk service. Elegant lokale, så man tenkte dette henger jo med prisen. For den var stiv :).
    Imidlertid, en tur på toa’n var skikkelig nedtur og sist men ikke minst;
    Et etablissement i denne prisklassen bør ta Amex for å bli tatt på alvor. Men det gjør de altså ikke.
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Dry Martini kunne de :)
    9DE28366-6C30-4311-A83C-6640C79ABB76.jpeg
     
    drsyk, Spielhaug and Eddie47 like this.

Del denne siden