God morgen fra Strømstad Spa&Resort. I går gikk jeg for en tre retters i restauranten. Ble ikke spesielt imponert over desserten, hjemmelaget is med jordbær. Der lå det et 1/8 del av et jordbær servert til isen Godt avkastningen ble litt mer jordbær poeng Ha en fin onsdag alle bonusnisser
God morgen fra stueloungen. Stille og rolig her. Yngste arvingen (han som arvet hytta) sender skremmebilder av malingspann. Best å holde seg unna noen dager til, så han får rast fra seg. Vår mentale backup er Selma Spa om en drøy uke. Ha en fin dag, alle reiseglade IFere!
God morgen! Snart på tide å stå opp nå, klokken nærmer seg 10. Har satt på vanningsanlegget ute, plenen var blitt litt brun et par steder. Siden det er vestlandsvær skal jeg få gjort unna et par timer med jobb i dag også. En liten treningsøkt er det også tid til, samt litt planlegging av tur til Japan. Må utnytte været så godt man kan! Ha en fin dag, folkens!
God morgen fra bortekontoret. Her diskuteres de pro og kontra for lukkede AB sett til doser per kg og ikke per glass sånn som gammelpasientene får. Pris/kontra/ABkontaminasjon/utstyrsutvalg/gjennbruk av hetteglass/opplæringoginternkompetanse./hygiene. Hvis jeg setter en intern gruppe. Kan jeg da legge ut for 2 netter på Strawberry på en lokasjon som krever mellomlandinger med SAS? Eller funker det bare i den private sektoren?
God onsdagsmorgen fra Senatoren på A i Zurich. Hyggelig med egg made to order, og ganske ok sted å slå ihjel et par tre layover timer. Dog ganske greit temp her inne/klamt. Ferden går videre til Italien herifra om litt. Ha en strålende midtuke, og ja, litt ferie er i gang, deilig!
God ferie onsdag fra hula i Bergen. Når de fleste er på ferie er det topp og være på jobb, en har altså svært gode dager. Ute går det kraftige byger med i øs-pøs så fint å kunne sitte her inne, varmt og godt å beskue det hele mens en sipper til kaffe. Det nærmer seg slutten av denne laaange arbeidsøkten, så i morgen skal det bli godt å sette snuten sørover igjen. Ha en flott onsdag
Mårnings fra Bonaire. Her inntas en kopp kaffe i hagen, mens resten av gjengen fortsatt sover. Etter hvert skal jeg pusle med litt dykkeutstyr og så får vi se hva dagen bringer. Er temmelig sikker på at saltvann står på planen
Solkysten en onsdag uten lenger reise enn til helsevesenets avdeling på Nordås. Stadig litt lys i tunnelen heldigvis for nå er jeg alene igjen i verdens vakreste by .. 5 stykker befinner seg i øyeblikket i Tennessee og skal vel i Dollywood en av dagene før de etterhvert forflytter seg til Orlando og Disney .. 4 stk er reist hjem til Bartebyen .. Sånn går dagene … godt det er helg
God onsdag fra en taxi. Å fly nordover går ikke alltid helt som planlagt. Værvarselet meldte om alt annet en optimale flyforhold, så det har blitt litt titting på flight radar. Først flyet sørover fra Bodø. Rett forbi, jaja… Får titte på neste fra Trondheim. Prøvde ikke en gang, så jeg skjønner tegningen, det blir ingen landing i Sandnessjøen. Litt senere og Widerøe kunne melde at dagens tur går til Mo i Rana. Kommer oss på flyet og hjulene settes i bakken på Røssvoll. Klar for halvannen times busstur helt til sjåføren melder at det er null barneseter i bussen. Fyren hos Widerøe er enig at det er ikke greit og ordner en taxi. Bonus for hyggelig ranværing bak rattet. Taksameteret er nå på 1560 og vi har enda ikke nådd Korgfjelltunellen. Ha en flyvende en!
Hallais fra Oslo. Desperat behov for å gjøre noe annet enn de oppgavene jeg egentlig satt med, så trålet intranettet litt for å sjekke noe reisepolicy-greier. Oppdaget at vi plutselig har fått nye corporate-koder til private bookinger, så det måtte jeg sjekke ut - og på Mandarin Oriental var det utbyttefest å slenge inn koden. Billigste rom i NYC ned fra rundt 1500 USD excl. tax til rundt 600 USD excl. tax. Det er jo nesten for godt til å ikke booke, selv om det fremdeles koster styggmye penger. Ha en utbytterik dag!
God onsdag fra MSC private øy utenfor Bahamas, Ocean cay Fin og ren øy som også er stor nok til at en ikke behøver å «vasse» i folk.
God aften fra Gullstua. Lite folk her nå. Hadde siste arbeidsdag før litt ferie så starter like greit med en MR/miniferie til Gdansk. Greit å få en flying start på ny opptjeningsperiode samt kvitte meg med to bonusovernattinger fra hotels.com.
God kveld fra Gullstua i Køben. Flyet til Gdansk er selvfølgelig forsinket, men det hadde uansett blitt en sen kveld. De byr på burgeronsdag. Får ta et par Carlsberg og gammeldansk så kommer vi i havn denne gangen også.
Dessverre. Vi bruker/kan bruke Amex GBT til en del ting, og der har vi noen rater som også eksplisitt har våre navn på en del hotellkjeder. Men det er kun for jobbrelaterte reiser, og tror de i veldig stor grad er den utførende parten, ikke den forhandlende. I tillegg er det en egen liste med koder for bruk på privatreiser, f.eks. leiebilordning, for et ti-talls hotellkjeder med varierende deals, og noen spesifikke statusmatch-kampanjer som gjelder for corporate-kunder. Tipper det er noe som er sentralt og direkte forhandlet med flere av kjedene fra oss selv, har bare sett dette på de globale sidene (vi er 330.000+ ansatte på verdensbasis), ikke på de regionale/nasjonale.