God morgen alle IF'ere! Det er onsdag, peak week og snart helg. I morgen er det CDG! Men jeg lurer, hvordan er det med kø i security i disse dager? Har avgang kl 08, men lurer på om jeg fremdeles bare kan møte kl 07 og rekke det? Eller må jeg påberegne mer tid for dokumentsjekk og plutselige folkemengder som skal passere security? Det blir Flyr for første gang, så ingen fast track. Ha en super dag!
Det kjem vel veldig an på kva flyplass du reiser frå og kor mange fly som har avgang i omtrent same tidsrommet som din avgang. Frå min nærmaste flyplass hadde ein time vore god tid, men landet er langstrakt
God morgon frå Aust-Finnmark! Nok ein vindfull dag i dag, men det er god nok sikt til at eg ser alle nabohusa, samt den stakkars jævelen som har fått bilen sin inntulla i ei snøfonn på storleik med ein liten isbre. Det er planlagt reiser til det store utlandet etter kvart, så eg er glad for at eg fekk snuska til meg eit pass før denne nyhenda kom: – https://www.nrk.no/norge/alvorlige-problemer-med-produksjon-av-pass-og-id-kort-1.15913220 Utanlandsreisene vil både gå både til store byar i det store Syden og små vindfulle bygder på øyer i Atlanterhavet. Så kom eg over det faktum at Widerøe aukar frekvensen på ruta BGO–FAE, så kanskje ein ny tur dit hadde vore på sin plass: – https://kvf.fo/netvarp/uv/2022/01/20/widere-froya-rutan-skuldi-veri-byrja-fyrr Ha ein fin-fin dag, folkens
God morgen fra kontoret Solen skinner og kaffekopp nummer tre er inntatt allerede. Ha en strålende onsdag alle IF-ere
God morgen fra bussen. på vei til NTNU, må sjekke om kaffekoppen min fremdeles står på sin vanlige plass etter en drøy to år. Ellers er det veldig lite å melde herfra. Og det er bra. Ha en flott dag!
God rask morgen, må hoppe rett inn i møtet, så ikke mye kreativitet her. Ønsker dere alle en god dag.
Jeg har generelt ikke opplevd security som noe problem den senere tiden, fasttrack eller ikke. Derimot er det fort gjort å gå på en smell i innsjekking, da alle dokumenter etc. skal vises (det er ingen dokumentsjekk i security). Jeg har dog ikke reist til Frankrike i det siste og ikke med Flyr, så jeg har ingen spesifikk erfaring der... Jeg ville nok møtt opp litt tidligere enn pre-Covid for sikkerhets skyld, men da snakker vi om et kvarter, ikke timer
God morgen fra Jessheim Her tikket det akkurat inn melding fra SAS om klar for innsjekk til CPH i morgen. Tur til CPH for andre uke på rad betyr at livet med jobbreiser begynner å normalisere seg. Det som er enda triveligere er at Chicago reisen i oktober i går ble optimalisert med hjemreise søndag i plus i stedet for tirsdag i eco. Helt greit å spare et par unødvendige hotellnetter der, foruten at plus selvfølgelig er uendelig mye bedre enn eco. Var jo nesten på grensa til at det hadde lønt seg med betalt billett der i stedet for å reise hjem tirsdag. Ellers travle dager da det ser ut til at alle kunder har våknet fra Covid dvalen samtidig, så "alt" skal nå skje samtidig. Ha en strålende en!
God morgen fra hemekontor. Nest siste dag i indre østfold før jeg skal ut i den store verden på 17 dagers tur. Reiser til Oslo på torsdag ettermiddag for å jobbe noen sekunder fra kontoret, før det blir en liten sosial sammenkomst der, så hotell (The Hub) til fredag, fortsette å jobbe en halv dag fra kontoret før jeg suser på flytoget til OSL og resten er T2-DOH/BKK/PNH(5 days)/BKK(10 days)
God morgen!? Solen skinner, som vanlig. God frokost på Folketeateret i dag, før kjøring mot trafikken på E18. Det er deilig på morgenkvisten. Alt for mye å gjøre på jobb, kombinert med telefonsystem som er nede, samt at strømmen plutselig gikk, det er litt masete. Men, det går jo over, samt at det straks er helg! Ha en fin dag!
God ettermiddag fra hovedstaden. Solen skinner, men det var nesten i overkant friskt i morges. Meteorologen meldte om tosifret minusgrader både her og der, og det føltes nesten uvant nå etter mer vårlige temperaturer både her hjemme og særlig på helgens tur til UK. Men for skiføret sin del så er det jo fint at marka har minusgrader så da er det nok gode sjanser for en skitur i Nordmarka i helgen Etter gårsdagens masete arbeidsdag var det godt med en dag på hjemmekontoret i dag så man fikk tømt innboksen og kommet seg mer ajour før resten av arbeidsuken skal tilbringes på bortekontoret. Nyt lillelørdag folkens
Leste dette der jeg også ja. Vi var på Politistasjonen i forrige uke for å bestille nye pass til ungene, så må si jeg nå er litt (ekstra) spent på når passene dukker opp.
Som andre også har nevnt så virker det i hovedsak som om utfordringen du kan møte er innsjekk heller enn sikkerhetskontrollen, selv om Avinor fortsatt ikke har åpnet alle sluser på den "nye" terminalen og fortsatt holder hele sikkerhetskontrollen stengt i den "gamle". Da jeg reiste til England for noen dager siden var det 0 kø i innsjekk, mens køen i sikkerhetskontrollen tok ca.10 minutter. Samtidig så var køen i passkontrollen svært lang og treg med mange avganger fra Non-Schengen innenfor samme tidsrom... Nå er jeg litt usikker på hvor mye papirer Frankrike krever, men passkontrollen slipper du jo. Så da er det vaksinepass som må vises og eventuelt innreiseskjema hvis de fortsatt har krav om det. Så hvis Flyr har manuell behandling av alle så tar det fort ekstra tid ved innsjekk. Ser Flyr også har en avgang til Malaga kl. 07.45 så da kan det være 2 fulle fly som må sjekkes manuelt... Så hvis man regner at det er 300+ folk som må manuelt sjekkes så ville jeg beregnet en ekstra 15-20-30 min for å være på den sikre siden.
God ettermiddag frå solsteiken i Sunnfjord. Hardt arbeid og harde møter, men berre 15 dagar att til neste flytur!
Men for faen i helvete. Forsøker å komme gjennom til Air France på telefon. Hvert 30. sekund (jeg har brukt stoppeklokke) avbryter de ventemusikken for å si "Det er for øyeblikket ingen ledige agenter. Vennligst vent." No kidding, hva tror dere jeg gjør? Dunk på med så mye ventemusikk dere vil, men det hadde vært fint å høre sangene sammenhengende i mer enn 25 sekunder. Ellers god onsdag til alle. Litt reiseaktivitet i morgen blir nok fint.
God kveld fra Ljubljana, det er hjemreise som står for tur. LJU-ZRH-OSL, Helvetic med E2 og Swiss med A220. Hele 40 minutters forbindelse i ZRH så nøyer meg med handbagasje. Jobber altså videre med HON fornyelse selv om det langtfra haster enda, har ut 2023. Men må begynne å fly litt BA snart, opptjeningsperioden startet midt i mars og det er vel liten sjanse for at BA utvider gold 1 år til. God kveld alle mann Edit; RTO, riktignok i relativt lav hastighet, på avgangen fra ZRH. Litt variasjon i hverdagen er helt OK for meg, men sikkert ikkeno særlig for de som ikke synes noe særlig om å fly i utgangspunktet
God formiddag fra Oslo. Sol og kaldt, igjen. ANA melder at BB8 livrey 777 snart flyr sin siste tur. Det er trist. Har ingen Star Wars flyvinger gjennomført Desverre. Hvor mange ganger fikk du info før du fikk en kundekonsulent ?
14:32 til 16:30, så måtte jeg inn i et møte. Lot telefonen ringe i bakgrunnen i tilfelle jeg hadde 30 min til med venting, men fasit ble at de svarte (og med rette) la på etter 2 timer og 8 minutter… Så 1 time og 58 minutter for min del i kø, romslig fratrukket 2 minutter til menyen i starten, betyr at jeg hørte dritten cirka 232 ganger.