Onsdag på kontoret ...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Mysterio, 09. des 2020.

1. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,412
    Bonuspoeng:
    93
    ... endelig tilbake på kontoret - i hvert fall for en stakket stund. En del permer og rapporter som må hentes før resten av dagen tas inne på hjemmekontoret. Og da er vel ingenting bedre enn å starte på en halvsur maskinkaffe og IF. :)

Med mindre noe helt utrolig skulle skje, blir vel dette første år på svært lenge man ikke har vært utenlands. Litt trist å tenke på. Får satse på at vaksinen får fart på reisemønstre og at i hvert fall sommeren blir lysere, både med tanke på tiden og reising.

Bare to uker til juleferie. Ha en flott uke!

Earl, Calling, Upsaker and 14 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,377
    Bonuspoeng:
    293
  3. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,319
    Bonuspoeng:
    183
    God trondheimsmorgen
    To kopper kaffe drukket, kundene er ankommet og jobbene er igang. Ikveld blir det markatur med hodelykt etter middag.
    Ha en strålende onsdag :):)

4. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,737
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra den Arktiske hovedstaden

Her er det mørkt og det vil det jo forsåvidt være frem til Januar. Men kanskje det blir noe lysere om noen timer. Det er 3°C ute.

Idag skal jeg ha min siste eksamen før det går ut i juleferie for skolens del. Så er det juleavslutning på speideren ikveld hvor vi skal ta opp noen nye aspiranter.
    7 dager til jeg skal ut å fly SK4417 en tur til Østlandet hvor det blir tog hjem til mor.
    11 dager til jobbturen min til Hammerfest
    24 dager til jeg skal ut å fly hjem igjen med WF414 & WF628

Så bortsett fra det så får folk her ha en flott onsdag

5. Mbauer

Mbauer Greenhorn

Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen fra hovedstaden og hjemmekontoret. Værmessig ser det ikke flott ut i dag heller, men med hjelp av kaffen kommer man seg vel i gang med jobben i dag også. Ser mørkt ut når det gjelder reising en god stund til så man får bare samle poeng og vente på bedre tider.

Ha en flott dag!

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Vi får stille oss i køen for å få vaksine en gang på slutten av 2021... begynnelsen av 2022. Alternativet er å få tak i Sputnikvaksinen eller en udefinert kinesisk.

Nå er det sånn at Donald i dag skal signere en ny presidentordre, America First!
    Det vil si, alle tilgjengelige vaksiner skal først til USA .... når markedet der er mettet og hvis det er noe til overs skal resten av verden få .....

Earl, LN-FHU, Flyingdutchman and 3 others like this.
  7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,399
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdagsmorgen. Sjef hjemmefront har besluttet at det var for risikabelt å reise på juleferie til svigerforeldre på Helgeland, så da blir det vestlandsjul; flybilletter og leiebil må avbestilles. Hadde gleda meg til en getaway, men smittefrykten tok overhånd.
    Ellers går dagen med til «teambuilding», eller teamsmøter som det også heter. Først skal det fyres i peisen, og kaffe må brygges.

Earl, LN-FHU, Flyingdutchman and 9 others like this.
  8. holmen

Likes mottatt:
    65,377
    Bonuspoeng:
    293
    Du får vel i første runde? :p

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra perlen på solkysten
    42C0FF5E-9B79-49D1-B851-903C184C10FD.jpeg

Earl, Calling, LN-FHU and 9 others like this.
  10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,790
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden.

Bare noen timers hektisk jobbing nå, så blir det langhelg igjen. Det er fordelen med fereidager som må brukes opp, men må innrømme at det hadde vært triveligere å avvikle disse i varmere strøk.

Klarte å booke 7 flyvninger på SAS sin 50%-kampanje i går, så får vi se hvor mange det blir noe av til neste år.

To dager til neste flytur. :)

Earl, LN-FHU, Flyingdutchman and 7 others like this.
  11. Fjordheim

Fjordheim Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Haugalandet, prøver å få utsatt et Teams møte med noen på balløya men de har visst ikke kommet seg på jobb enda.

Så da er det bare å nyte arbeidsdagen videre med kaffi og snart lunch, vel om 2 timer eller så

Ha en fin dag.

Earl, LN-FHU, Flyingdutchman and 8 others like this.
  12. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,348
    Bonuspoeng:
    183
    Halvannen time inn i et heldags Teams-møte, og tålmodigheten begynner allerede å bli strukket langt...
    Vel, vel, så lenge kaffemaskinen ikke streiker, og det er diverse småsnacks på kjøkkenbordet holder man vel ut. Vi er jo også én dag nærmere vaksine, så tanken om det går inn i rekken av "coping mechanisms" som får oss gjennom dagen

Nyt dagen, så godt dere kan!

13. holmen

Likes mottatt:
    65,377
    Bonuspoeng:
    293
    På denne dato i 2012 var jeg visst ute og fløy litt!
    Her er bildebevis.
    IMG_1075 – Kopi.JPG

Det var helt akseptert å snakke i telefonen hele flyturen, og tidtabellen var veiledende.

Dette bildet er tatt ved gate 5 minutter etter avgangstid. Det kom etter hvert noen ansatte, og passasjerene kom diltende etter.
    IMG_1099 – Kopi.JPG

snekkerjan, Earl, Upsaker and 7 others like this.
  14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,790
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at jeg for 4 år siden var på flyplassen i Alta og ventet lenge på flyet som skulle ta oss tilbake til Oslo. Det var mye styr og frem og tilbake, men Amex reisebyrå klarte til slutt å bytte oss til et fly som faktisk gikk etter at damene på innsjekkingen på flyplassen hadde gitt opp to ganger. De skjønte ingenting da jeg kom tilbake for tredje gang, og da med en gyldig reservasjon.

Alta.jpg

Earl, Upsaker, LN-FHU and 7 others like this.
  15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,790
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke noen her som har kjedet seg litt for mye på hjemmekontor i det siste?

upload_2020-12-9_10-37-49.png

Earl, LN-FHU, Flyingdutchman and 6 others like this.
  16. Hanto22

Hanto22 Medlem

Likes mottatt:
    856
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen ifra Turkish Airlines sitt stapp fulle fly som er straks påvei til Istanbul ifra en annen europeisk flyplass. Men hvilke? 20201209_105950.jpg 20201209_110501.jpg

Earl, Upsaker, EndreD and 7 others like this.
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,624
    Bonuspoeng:
    293
    Foreløpig en begivenhetstom onsdag. Har ikke engang hjemmekontor. Høydepunktet så langt er handletur på Kiwi. Trenger noe grønt til middag:) i kveld. Da blir det mat og den tradisjonelle pepperkakepyntekvelden.

Earl, LN-FHU, Flyingdutchman and 4 others like this.
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Nytt fly i dag
    A7061441-1A0B-4219-BBE3-3932E70C044A.jpeg

snekkerjan, Earl, holmen and 9 others like this.
  19. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,252
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra hjemmekontoret!
    Måtte få unne en del ting som hadde med arvingene å gjøre før jeg kunne sette meg ned og jobbe. Tok nettopp en liten pause for å få i gang en chilisuppe, den skal tross alt stå og putre i 3 timer.
    Ellers så ble det slik at jeg bestilte en hotellnatt på 5x kampanjen likevel, kom på at jeg har en "årsfest" i byen i januar, og da er det veldig greit å kunne rulle rett til sengs heller enn å måtte ta en taxi først.

Ha en fin fin dag dere :)

Kristian, Earl, holmen and 3 others like this.
  20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,624
    Bonuspoeng:
    293
    BBE4E28A-9CF8-44A1-87FF-983F98B8A7CE.jpeg

Denne smaker Tuxi! Lakrisrot og kardemommefrø. Helt tilfeldig, passer den utmerket til pepperkaker pyntet med ingefær.

Earl, Avixlo, EndreD and 3 others like this.

Del denne siden