Solkysten leverer som vanlig, her på strilelandet er det nå 5 pluss og meterologen lover tosifret i løpet av dagen! Det godt det er helg!
God morgen fra et tåkelagt Romerike. en tvilsom opplevelse å gå ombord i toget til jobben i dag da lukter ille, noen som har vært uheldig. Ha en fin dag, det kommer alltid en flytur
God morgen fra hovedstaden. Straks avgårde på jobb, etter en liten sjekk hos øyelegen. Det er blitt onsdag, og da er jo nesten helg igjen, er det ikke? Nå drikker jeg kaffe mens jeg observerer folk. En av mine favoritt-hobbyer. Ha en deilig onsdag!
God morgen fra SK332. Svipptur til trønderhovedstaden i dag. Starter dagen med 15 minutter forsinkelse, men nå er det i alle fall pushback. Stort sett ledige midtseter i hele maskinen i dag, så langt i fra fullt Ha en strålende en!
God morgen fra Trønderhovedstaden! Første kapp kaffe er hentet, dagen er i gang. Ny-laptoppen skal få kjørt seg i dag, masse datakverning står for tur. Ellers er det lite spennende å melde, som er bra. Ha en flott dag!
God morgon frå eit solbadande Sunnfjord. Med heile hyslyden koronasmitta er eg framleis den sprekaste. Generalstabssjefen held senga, men er i alle fall frisk nok til å utstede ordre om at det må bakast skillingsbollar, so vi får tru formen er stigande. Lite flynytt i desse dagar, men det nærmar seg i alle fall påskeferie og CPH. Berre 1t10m mellomlanding på OSL no etter siste endringa til SAS. Det vil ikkje madammen like, men det får gå, men dessverre vert det knapt med tid til lounge.
Goood morgen. I dag skulle vi vært på vei til Japan, men som alle vet er det fortsatt stengt for innreise. Siden det er krig i Europa var ikke resten av familen lysten på ferie heller. Jeg har dermed 3 uker fri og en reisefeber uten sidestykke. Derfor måtte jeg få meg en liten lufetur. Valget falt på 5 dagers togtur i Europa! (interrail) Destianasjon/Avreisested ble bestemt så vilkårlig som "Hvor skal min kompis fly Lørdag" Han skulle til Geneve: Avreise 17:20 til GVA Hjemreise 12:40 AMS. Mellom disse stedene ligger det noen små planer: Soloppgang langs den Franske/Italienske Rivieran(Nice til Ventimiglia) En god Pizza i Italia(tips mottas) Besøke Klatresenter i Innsbruck Drikke en Øl i Augustiner hallen i Munich
God morgen. Litt reisenytt, ble booket i går ny jobbtur til CPH og første gang booket inn på Villa Copenhagen, blir spennede. Omtrent halvveis til helg, alltid hyggelig. Ha en god midtuke!
Om du på vei til AMS har tid til å stoppe i Nijmegen anbefaler jeg en tur til https://www.brouwerijdehemel.nl/ og/eller https://indeblaauwehand.nl/ på det varmeste.
Riktig god og tåkefull morgen fra det ringe østfold. Her går dagen med til møter og noen verifikasjoner av kode. Første kaffe på vei ned i strupen. Følte meg helt utrolig trøtt i morges selv om jeg sov nesten 8 timer. Fikk smekket opp 58 tommeren på veggen på soverommet i går. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før. Var jo awesome! I dag har jeg forhåpninger om at Platinum kortet fra Amex kommer i posten. Da skal jeg kjøre på med AmexDining asap på Ekeberg restauranten (er kampanje nå på 6 ulike restauranter i Oslo) :- ) Ha en fin onsdag!
God onsdag fra SZG. Fin flyvning fra OSL med god service. Tror ikke økonomisjefen i Flyr jubler over fyllingsgraden på denne flighten. Rundt 20 pax på en B737-8 God lille lørdag ønskes alle!
God for/ettermiddag fra Vestre Viken, som statelig ansatt lege i spesialisering er meg et pussig tanke etter å ha vært ferdig med turnustjenesten som i dag er omdøpt til LIS 1 (ergo er jeg da LIS 2) for nesten 11 år siden og jobbet som fastlege siden. Er sannelig merkelige tider vi lever i om dagen, først Covid`n, så en gal diktator og en meningsløs krig, fly og reiselivs bransjen som fortsetter konkurs bølgen, og enkelte av oss bonus nisser som ikke får reiset noe som helst om dagen. T-xxx for min del, er bare helt tragiskt. Ha en fin dag folkens.
Da kom endelig Amex (Platinum) kortet og jeg fikk innrullert meg i Priority pass, Avis, Hilton og Radisson. Rask svartid på tlf 10 sekunder, og de måtte gjør det fra kundeservice. Fikk epost fra Priority pass under telefonsamtalen og aktivt medlemskap der etter noen minutter. Da er det bare å begynne å reise igjen :- )
God dag fra Porsgrunn. Siste vedsekken ryker i dag. Godt vi skal til varmen i Miami i overimorgen. Satser på at fastlegen skriver ut et (forhåpentligvis) negativt anti antigen test bevis til oss i morra. Så kan vi implementere det inn i resten av papirmølla. Ha en oppvarmet dag
T-6. Reisefeber når stadig nye høyder Det drømmes om strender og champagne. Venter bare på letter of exemption. Har til og med laget en mappe med all dokumentasjon i papirform Litt 90-talls, men veldig greit å ha det fysisk og Ha en strålende onsdag. Om en uke sitter jeg i Cape Town
God tidlig morgen fra Mexico. Passer bra med sterk kaffe og Duolingo så lenge klokka ikke har passert 7 når hanefaen skulle si god morgen. SAS sitt utmerkede service apprat slår til igjen. Enten svarer de ikke på eposter eller så booker de meg av en biz flight til Australia og om til Turist hele veien dagen etter. TURIST!!!!!! Og kan de ordne et direktefly fra HND-LAX nå som det har åpnet seg? Neida. Jeg kan ringe, fra MEXICO selvfølgelig! i 2 timer da? For å treffe på søstrene til Denniz? God ferie!
Jeg liker mye med Norwegian og flyr dem såpass mye at jeg har (og hadde også før covid-pausen i utløp) alle rewards de har å dele ut. I tillegg har de gjort utrolig mye bra ved å skape konkurranse for SAS bolaget gjennom mange år nå. Men reklamen om moderne flypark står seg ikke alltid lenger hos DY, dessverre. LN-NOD er skikkelig ekkelt møkkete og dårlig holdt inne i kabinen. Og det er fra 2008, som jo er en stund siden...