Onsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 16. des 2020.

1. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim :
    Sykle til jobb - check
    Kaffe x2 -check
    Jobbe litt - check
    Starte god-morgen tråd -check
    Ferdig med julevask -check
    Glede seg til fotballkveld - pågår....

Ha en ordentlig onsdag :):)

Upsaker, EndreD, Aussie74 and 13 others like this.
  2. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,640
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra den Arktiske hovedstaden
    Her er det mørkt, vinter og 1°C og idag skal jeg ut å fly! Sk4417 skal ta med meg ned til OSL 13:45 for å være hjemme hos mor på juleferie. Helt til søndag hvor jeg skal dra opp på jobbreise til Hammerfest.

Så nå er det egentlig bare å stå opp og å få ryddet det siste og pakke ned kofferten som skal bli med meg sørover.

Så ha en flott dag alle sammen

Upsaker, EndreD, Earl and 10 others like this.
  3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

Nada fly i sikte, tørr ikke bestille noen reiser slik det står til nå i verden.

Selv med vaksiner som rulles ut, vil det ta litt tid.

Medio mai engang? Skal vi si fra 17 mai. er det fritt fram?

Vil ut å reise igjen. Tenk å ha en sånn bar på en long haul flight:

q1.jpeg

Ha en flott uke, snart jul :)

Upsaker, Avixlo, EndreD and 13 others like this.
  4. Mbauer

Mbauer Greenhorn

Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen fra hovedstaden. Været her er tålelig greit, men det er vel uansett for mørkt og kaldt til å være fornøyd. To kopper kaffe er inntatt, men føler jeg trenger mer for å være skikkelig klar for dagen. Drømmer stadig om å hive meg på et fly til OKA. Jeg får vel fokusere på at det er lillelørdag og fotball fra 19:00.

Ha en flott dag!

Avixlo, EndreD, Earl and 8 others like this.
  5. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bestevestkant-Viken.
    Nok en dag uten reiseambisjoner. Begredelige tider, tilogmed nå som SAS er blitt 5-stjerners avsto jeg fra å bestille halvbonuspris billetter i går. Fem stjerner når de ikke vil servere syltetøy til frokosten innenlands? Forstå den som kan!
    Ha en frisk og snart vaksinert dag!

Avixlo, EndreD, Earl and 8 others like this.
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,722
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra bortekontoret.
    En fin avveksling å faktisk kjøre en tur på morgenen. Men det tar mye lenger tid å komme seg til bortekontoret enn til hjemmekontoret.. :p
    Mørkt og tåkete i morges, men vi får se hva som skjer utover dagen.
    Skal uansett være inne, så det spiller egentlig ikke så stor rolle.

Avbestilte nok en Tokyo-tur i går, denne skulle ha vært i februar/mars. MUC/FRA-HND ble kansellert (kona og jeg skulle reise separat på utreisen), og hjemreisen var allerede tullet til av SAS. Hadde tenkt til å avbestille uansett, pga Covid, så da fikk jeg et spark i baken for å få gjort dette. Poengene kom tilbake med en gang. Trodde CT'ene hadde gått ut, men de kom jaggu tilbake de også. Så da er det jo bare å lete etter flere turer til høsten.

Nyt onsdagen, det er snart helg! :cool:

Berlioz, Avixlo, EndreD and 8 others like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Tror du må ta permisjon fra august til desember 2021 .....

Earl, Fjordheim, SAJblue and 3 others like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,722
    Bonuspoeng:
    293
    Gjerne det! Har en del ferie og avspasering som må overføres til 2021 også, jeg får jo aldri brukt det opp..

Earl and Flyingdutchman like this.
  9. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Dårleg morgon frå Sunnfjord. Kaffi må til når begge små slo seg vrange i natt. Ikkje rart det vart omtala som "livseleksiren" i eit gammalt Bustenskjoldjulehefte.

SAS-appen begynner å fylle seg opp. Påskeferie til barnas hotell i Sarpsborg og helgetur til Kristiansand i mai. Snart på tide å begynne å horde poeng til tinging av neste års sumar- og haustferiar. Vonaleg til Sambandsstatane og Seychellane. To land på s der altso. No er det berre å vaksinere i veg @drsyk.

Avixlo, EndreD, Earl and 7 others like this.
  10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Her gror bare EB poeng bingen, nada reise før helse direktoratet varsler reisefrihet for helsepersonell, selv om jeg har en tur til Bali med TK , venter på at SQ skal åpne opp for bookinger igjen.

Venter på første lass ankommer Norge og mest sannsynlig begynnes før jul :)

Berlioz, EndreD, Earl and 3 others like this.
  11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,512
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret!
    Deilig med arbeidsdagstart kl 10.00. Et møte der jeg kun er tilhører frem til kl 1130, så en fin og rolig start.
    Siden jeg ikke får bestilt turer langt unna, satser jeg på å legge igjen penger lokalt. Fikk bestilt en natt på NCC 4x kampanjen, midt i Trondheim by, samt bestilte bord på Jonathan Grill ved Britannia. Tenker det blir en grei julekveld.

Ha en flott dag dere!

Avixlo, EndreD, Earl and 7 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten en vanlig onsdag i desember, typisk desembervær .. lett grått og 8 grader.

Siden jeg bare mangler 110 000kr før nyttår på neste CT kom jeg etter mye grubling frem til at mor trenger nye høretelefoner.
    De gamle gidder hun ikke bruke, mistenker at de er helt ubrukelige siden det er diamant-goodie fra SAS, og derfor bruker diverse 5*’s flyselskapers høretelefoner.
    Inn på IF og leser og kommer frem til at @Edvard forslag om Bose 700 var et greit valg, rett eller galt. (Intensjonen er ikke å skape diskusjon om det).
    Fant ut at de hadde dem hos nærmeste Elkjøp og at de tok Amex ..troppet opp der og spurte den unge mannen om de hadde Bose 700? Han så på meg og rettet på uttalen min (eldre kan da ikke si Bose på rett måte), ja de hadde det, men han syntes det var et svært uklokt valg!
    Så begynte han på en lengre utgreiing om helt andre høretelefoner, mye dyrere selvfølgelig, og ikke minst om hva fordelene var ..bla bla bla
    Snudde på hælene og sa at det er godt vi har netthandel for da kan jeg kjøpe det jeg vil ha ...
    Side Bose 700 er en «eldre» modell og sterkt nedsatt (?) så har de nok ikke samme fortjenesten på å selge dem ..

Sånn går dagene for eldre og uvitende ..
    Ha en deilig førjulsonsdag
    50876E51-1AE6-4027-9CAC-71484BE4EC21.jpeg

Upsaker, Kristian, Avixlo and 10 others like this.
  13. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen!
    -Leligheten er solgt og eier har overtatt
    -7d ferie fra i dag.
    -Solen skinner i Tønsberg
    -Avgang til Geilo om 2 timer med kid og kone

En ganske deilig Onsdag. Nå får vi bare vente på at SAS åpner for booking av award fligths i November.

Berlioz, Avixlo, EndreD and 5 others like this.
  14. Fjordheim

Fjordheim Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen,

Ja en riktig god morgen har det vært faktisk. Har slitt med å finne løsninger på et prosjekt i flere måneder og ved å være litt kreativ så ser det ut som den forløsende bekreftende mailen dumpet inn for en times tid siden. Herlig følelse :)

Lille lørdag og fotball i kveld ja, det blir bra.

Omtrent halveis i uka nå så snart helg igjen.

Ha en fin dag videre.

Avixlo, EndreD, Earl and 5 others like this.
  15. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Grorud. Grått og trist må man kunne si at det er utenfor hjemmekontorvinduet.

20201216_113602.jpg

Men det dukket opp en hyggelig mail fra Vibeke i dag da. Jeg sendte en mail for en ukes tid siden angående statuspoeng for en av årets støreste nedturer, kanselleringen av champagneturen til Hong Kong, og i dag tikket de inn på konto. Med det er allerede gull oppnådd, og jeg skal nok klare å få nok turer fra nå og til slutten av august til at EBD er sikret også for neste periode.

Screenshot_20201216-022358.jpg

Upsaker, Avixlo, EndreD and 7 others like this.
  16. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Må ha riktig bartender da...

20191102_153122.jpg

Upsaker, Bolle, Kristian and 10 others like this.
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    God snart ettermiddag fra TåkeOslo. Når forurensinga er så tett julelysene til naboen ikke synes veit en at all piggdekk bruken på sykkel som MDG har satt i gang er gått for langt.

Bra jeg skal være miljøbevist å skaffe meg Trumfkroner på Spar på vei til jobben med diselpurka i dag.

drsyk, Avixlo, EndreD and 4 others like this.
  18. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,613
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag, rakk det akkurat.

Ferdig med siste Teams 02:30 i natt og startet med første 08:00. Tungt for en gammel mann uten søvn så vurderer en formiddagsblund med bikkjn.

Ser ut for å bli en tur til London eller Bucharest før jul, eller tidlig januar. Tar alt som måtte komme nå altså

Upsaker, drsyk, Avixlo and 5 others like this.
  19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Der har vi herren som har lært doktor`n betydning av utrykket ferie ifra ferien sin har av verdi. Det bilde satte ting i perspektiv, satan ta covid 19. Til vi møtes igjen take care @jvsandem :cool:

20. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdagskveld fra hovedstaden. Som flere har nevnt har det vært en tåkete dag, men ihvertfall ikke noe regn i dag så det var jo godt. Formiddagen ble brukt i Askerområdet på befaring, var nesten uvant kaldt ute etter så mange dager med regn og mildvær. Ettermiddagen ble tilbrakt på hjemmekontoret på Teamsmøter så da har man fått litt av alt i dag... Nå skal kvelden tilbringes i sofaen, er jo lillelørdag så blir kanskje litt godt i glasset også ;)

Nyt kvelden, snart er det ikke bare lillelørdag, men faktisk lørdag folkens :)

drsyk, Avixlo, EndreD and 2 others like this.

Del denne siden