Av åpenbare årsaker er det ikke en god onsdag. Vanligvis holder jeg meg for god til å diskutere politikk på dette forumet som omhandler fly og reise, men det som skjer nå er så spesielt at jeg ikke klarer å la det ligge. Det er helt ufattelig hvordan brorparten av amerikanerne kan velge en så grunnleggende uegnet person til sitt viktigste verv. Gratulerer.
Har alltid vært misunnelig på bruttern som flyttet til USA og etablerte seg der, ikke nå!! For et mareritt!
God bedring ogår snakkes om fire år USA. Her er det bare å spenne seg fast for dette kommer til å å bli en bumpy ride.
Nå, nå... Dette er den siden av demokratiet som viser hvorfor vi har demokrati. Om vi ikke er enige, så er det flertallets valg, og det må respekteres. Så får man ellers bite tennene sammen og holde ut de neste 4 år. Helt ærlig, jeg tror ikke vi kommer til å merke mye forskjell.
Sjokkert onsdag fra Trondheim Hva skal man si.....er det ikke typisk. Av to onder blir verste valgt......Holy crap on a stick... Får jobbe litt istedet, og se fram til desember Ha en [insert adjektiv here] dag
Vert spennande å sjå på neste USA-tur, kor mykje betre landet har blitt! På den seriøse sida so trur eg ikkje at det kjem til å gå so gale som mange skal ha det til. Kanskje eit uheldig resultat for Norge, men for amerikanarar flest er det nok eit godt resultat, dei har jo stemt på han av eigen fri vilje. Eg har jo treft forskjellege amerikanarar når eg har vore ute på tur, dei fleste av desse har sagt at dei vil stemme for dette resultatet, fordi alternativet er verre. Eg trur nok verda står om fire år.
Mornings fra det østfinnmarkske! Her føler man seg litt "inneklemt" mellom to gærninger, Putler til høyre og Donald til venstre. Forhåpentligvis går det bra – eller over Ellers skal dagen brukes til planlegging av en kort midtuketur til Amsterdam og kanskje man må få noe ned på (det digitale) papiret også En best mulig dag ønskes alle damer og herrer
Hallais fra Oslo. Fulgte ikke minutt for minutt, men jeg hadde en alarm rett før klokken 2 for å se foreløpige resultater. Ting så bra ut og jeg sov halvannen time til - men da var det ikke like gøy å våkne. På tide å øke effektiviteten betraktelig nå - så får vi håpe at det amerikanske politiske systemet fungerer.
God (?) formiddag fra TOS, hvor det fine snøfrie vinterværet fortsetter. Skal over til Trumpland på mandagen, blir litt interessant å føle på stemningen i Seattle hvor man også vil treffe på en del Navy-folk på møtet man skal på...... Verden er mer usikker idag enn i går, så fest setebeltene for her vil det bli litt turbulens fremover til Trump viser hva han egentlig vil gjøre som president. Jeg tror ikke man skal legge for stor vekt på lovnadene i valgkampen når det kommer til realpolitikken som venter på nyåret.
Anbefaler alle, som ikke skjønner hvordan amerikanerne kan være så dumme, å se Thomas Seltzers Trygdekontoret spessial som ligger på nrk nett-TV. Dette stikker dypt, og er et opprør fra folket etter en følelse av at "eliten" har herja med arbeidsfolket alt for lenge. Synes det er forståelig at Trump blir valgt, selv om jeg mener det er helt idiotisk. De ordnet seg med en mann med både intellekt og vilje nok til å faktisk gjøre noe for disse folkene, men klarte ikke å samtidig utstyre han med støtte i folkevalgte forsamlinger. Så da føler de seg sveket... Skammelig, men forståelig.
Jeg tror ikke det blir så ille som fryktet! Mannen er svært frittalende og sier ting som er helt idiotisk.. Men tror ikke han alene får gjort så mye gærnt, han har kompetente folk rundt seg, og han tar ikke alle avgjørelser alene.. Skal faktisk til SFO nå på fredag, og tror ikke denne turen eller fremtidige turer til USA blir veldige forskjellige fra det jeg er vant med. Håpet selv på Clinton, men jeg tror vi overlever dette også
Brace for impact! Resultatet gikk virkelig ikke den veien jeg håpet, men jeg var ikke særlig overrasket når jeg våknet i dag. Det er uansett et sterkt signal fra svært mange amerikanere som har følt seg direkte overkjørt av en uunngåelig utvikling, dette sitter svært dypt. Dette er demokratiet folkens, jeg liker det ikke, men respekterer det.
En veldig spesiell onsdag dette her. Så sent som i går kveld hadde jeg aldri trodd at jeg skulle våkne opp i dag til dette resultatet. Men, i krig (politikk) og kjærlighet kan alt skje, så det gjenstår å se hvordan dette vil utvikle seg fremover. At vi har noen spennende måneder/år foran oss er det i alle fall liten tvil om. Så får vi bare håpe at Trumps partikolleger og andre i hans omgangskrets og stab klarer å kontrollere han sånn noenlunde i alle fall. Men har en mistanke om det kan komme mye "underholdning" fra den kanten fremover... Ha en fin dag!
En tankevekkende artikkel, men som de også skriver, det er håp: If there is hope, it is here: The incentives of governance are different from the incentives of opposition. The Republican majority will have to face the voters in 2018, and then again in 2020. If they have taken health insurance from tens of millions of people without replacement, if they have ripped open families and communities with indiscriminate deportation, if they have embroiled us in disastrous wars or confrontations, if they have sent the economy into tailspin, those elections will not be pleasant. Perhaps this is a weight Trump will feel in a way he has not over the course of the campaign, and he will change his behavior accordingly. But even if he doesn’t, Republicans have a majority, and it will be one they hope to keep. To keep it, they will need to govern well, or at least convince the electorate they have governed well. And to govern well, they will need to keep Trump’s worst tendencies in check. Now we see how strong the American system really is.
Jeg har sett Trygdekontoret , og belyser veldig bra hvorfor det gikk som det gikk. Blir en sånn "f*** you" fra grasrota.... Anbefaler samtlige å se denne episoden !
Hei og god morgen/god dag fra Houston. ☀️ Har akkurat landet fra Honolulu som var festlig. Rett før vi skulle gå ombord så så jeg på den store tv'en i loungen, TRUMP IS ELECTED THE NEW PRESIDENT! Jeg måtte bare måpe! Why? Fordi jeg hadde rett og stod på mitt at han ville vinne. Er nok fordi alle på jobb hater Trump og jeg ville bare fyre opp folk, men jeg kunne aldri fordra Hillary heller. Dessuten så vant jeg et veddemål og gleder meg til hjemkomsten i morgen Har snakket med mange United ansatte og jeg kan fortelle at de aller fleste stemte på Trump. Anyways.... Jetlaggen kommer til å slå inn noe kraftig i morgen så turen til Kiruna på lørdag blir en glede! ✈️ Ha en riktig fin dag! Dagens avis i loungen. En liten hilsen fra i går ☀️
Våknet i passelig fin steam av nyhetsvarsel om Trump seier 05.30. Midt oppi galskapen så gikk i det minste oddsen inn, Trump seier til 5 ganger pengene. Ellers en OK dag i Budapest, byttet fra Hilton Castle til Hilton City, må maksimere stays for å beholde Diamond. Helt OK hotell begge 2, hvor Castle er betydelig bedre rent mtp lounge, mens City naturlig nok har en bedre plassering.