Opiontown - får man alle fordeler om oppgradeingen blir godkjent?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 23. des 2015.

  1. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Slik jeg har forstått opiontown, er dette en tjeneste som lar deg oppgradere biletten mot en sum penger.
    Du får svar tilbake om flyselskapet godkjenner oppgraderingen, ved avslag så blir pengene returnert.

    Om du blir oppgradert, så vil du ha alle fordeler som er på klassen (også de tilhørende ekstra poengene, dette står på sas egne sider).

    Det jeg er opptatt av er 1. får man de poengen ekstra? og 2. kan man endre biletten om man får bekreftet oppgradering til plus med opiontown? (plus biletter kan endres ved vanlig kjøpt bilett).

    Takk for hjelpen.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    1. Ja. Du får ekstra poeng, men det er LITT varierende hvilken billettklasse du havner i (dvs. at en PLUS-billett kan gi forskjellig sum poeng avhenging av billettklasse. Billettklasse er noe annet enn serviceklasse.

    2. En glipp i appen åpner for at du ofte kan gjøre mindre endringer om du har fått oppgradering (spesielt innenlands hvor du ofte får dyreste billettklasse, tilsvarende fullflex). Men du får IKKE endret om du ringer inn. Så i utgangspunktet gjelder samme regler som opprinnelig kjøpt billett. Endring på flyplassen går ofte bra.
     
  3. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har denne gangen kjøpt biletten hos expedia, men biletten ligger i appen. Hvordan endrer jeg den i appen? (viss vi forutsetter at den er oppgradert, har lagt inn forespørsel på opiontown nå)
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Åpnes først når innsjekk åpner.. Da kan du gå inn og velge en tidligere/senere flight om det er ledige plasser etc..
     

Del denne siden