Opp og hopp det er mandag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 26. juli 2021.

  1. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,595
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Bonaire, tikker ubønnhørlig inn i siste ferieuke, snart er det ut å fly igjen - ti timer med KLM over dammen langt bak i flyet og med ansiktsmaske hele veien tilbake til jobb, som starter omtrent når første virkelige jetlag-moment slår inn. Må si jeg har gledet meg betraktelig mer til flyreiser ved andre anledninger.

    Men ingen grunn til å henge for mye med hodet enda, her skal deg ferieres for harde livet noen dager til først, og i dag er nok en dag med båtdykk :)
     
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Huff, Entrocote og halsbetennelse i samme setning er ikke å anbefale, Delta ut på tur?

    Riktig god bedring, ZYX + litt gurgle øvelser med Corsedyl eventuelt litt Cognac(kan svelges om hjemme/spyttes ut om på jobb) Par ibux og paracet så håper vi på friskmelding med hurtig effekt. :)
     
    Eddie47 and holmen like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Ha ha, neh, tror jeg har unngått Delta og fått meg en halsbetennelse :) Så jeg er godt i gang med egenbehandlingsregimet som passer godt med tiltakene over :)
     
    drsyk liker dette
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    God strålende sommerdag fra Trondheim, gradestokken nærmer seg 30 varme og undertegnede har føste dag på gjemmekontoret etter ferie. Typisk at man bommer på ferien med ei uke. Heldigvis stille og rolig så en overfylt mailboks får full oppmerksomhet ute i solveggen.

    Ha en strålende dag i sola :)
     
  5. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden.
    Etter at solen var delvis fremme i formiddag har det nå blitt mer og mer skyet så er vel fare for at det kongelige meteorologiske på Blindern treffer i sine antagelser angående regnvær fra i ettermiddag/kveld og de kommende dager. Her er man uansett tilbake på hjemmekontoret i dag, første dag etter ferien, så greit nok at det kommer litt regn. Ut i fra rapportene fra de siste dager med skogbranner både her og der så er det vel på høy tid og vil gi mindre styr og stress hvis vi slipper flere slike hendelser fremover...
    Får vel finne frem regnjakken før morgendagens befaring, greit å komme ut fra hjemmekontoret allerede dag 2 tilbake etter ferien, men skulle gjerne ønsket meg en mer eksotisk destinasjon enn Spikkestad:rolleyes: :p Jaja i disse tider tar man det som dukker opp antar jeg ;)

    Nyt mandagen folkens :)
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra Sandefjord =)

    Første dag på jobb etter ferien og mailboksen var full. Klokken er nå 15:54 og fortsatt altfor mye igjen til å ha oversikt .. Det kommer vel en dag imorgen også =)

    Ha en fin ettermiddag og kveld!
     
    Kristian, Earl, Sonictravel and 4 others like this.
  7. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra en ferge på E39.

    har kjørt mye og skal kjøre mer bil i dag.
    Ferie sa de… Fravær fra jobb svarer jeg.

    Ferie først om 7 uker, da blir det CT tur til DXB.
     
    Kristian, Earl, Sonictravel and 3 others like this.
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,268
    Bonuspoeng:
    183
    Det er alltid kjekt å finne sprudlevatn ein ikkje visste ein hadde. I dette tilfellet Pommery Brut Rosé.

    I elva i bakgrunnen har forresten @Eddie47 fiska.
     

    Attached Files:

    RoadKing, Earl, Eddie47 and 4 others like this.
  9. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    God mandagskveld fra Trondheim etter en trist avslutning på første del av hytteferien da en av nabohyttene dessverre brant ned til grunnen i ettermiddag:( Heldigvis ingen tilstede, slik at det kun er materielle tap!
    Hele hyttefeltet bidro i en fantastisk dugnad med å ro brannvesenet over til hytta, med alt av utstyr, men ingen hytte å berge dessverre:(

    Dette gjør at resten av ferien bare kan bli bedre:cool:

    Ha en bedre tirsdag, når den straks melder sin ankomst:cool:
     
    Earl and drsyk like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Shit... Dramatisk.
    Ekstremt tørt for tiden, så det er bra det ikke spredte seg!
     
    NorFlight liker dette
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det var sørgelig å høre. Håper det går bra med dere alle sammen. En skal være glad ikke menneskelig liv gikk tapt.
     
    NorFlight liker dette
  12. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er veldig tørt i terrenget rundt omkring, men i dette tilfellet var man heldig med vindretning og at det er "blautmyr" i skråningen rett bak hytta som brant. Ellers kunnet dette blitt en større skogbrann. Det som var litt kritisk var at skogbrannhelikopteret var opptatt på annet oppdrag i Femundsmarka...
    Ja, går bra med alle og alle hadde noen å snakke med etter hendelsen slik at de ble ivaretatt.
    Det er som du sier: Ingen personer kom til skade, det er i den store sammenheng "kun" en hytte. Selv om den eldste delen av hytta var påbegynt helt tilbake på tidlig 1930-tallet.
     
    holmen and drsyk like this.
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk to laks .. en på 5,4 kg og en på 1,9 kg
     
    Sunnfjordingen liker dette
  14. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,983
    Likes mottatt:
    10,858
    Bonuspoeng:
    183
    Lar ikke 11-åringen vente alene 7 timer på flyplassen i Tromsø, nei. Men takk for at du sjekket. Vi ender nok opp med å dra i august heller
     
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg regna med at det ikke var spesielt attråverdig. Måtte bonusbillettene kaste seg over deg ved neste korsveg :)
     
  16. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,164
    Likes mottatt:
    21,926
    Bonuspoeng:
    183
    Må ikke barn på 11 år bruke UM tjenesten som kun kan bestilles via tlf?
    Ungdomsbilletter gjelder fra 12 år, og bonusbilletter for ungdom og barn er utilgjengelig så fremt du ikke registrerer de som voksne.

    Edit: Ser at UM billetter kan bestilles online (slik var det ikke når junior skulle på reise alene)
     
    Last edited: 27. juli 2021
  17. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,983
    Likes mottatt:
    10,858
    Bonuspoeng:
    183
    Det varierer litt fra selskap til selskap. Norwegian definerer ungdomsbilletter fra 2 år faktisk, så det var ikke noe problem å sende døtrene mine alene på ungdomsbilletter i sommer.
     
    Eddie47 and kjeeli like this.

Del denne siden