Oppgradere med poeng

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Dagga9, 21. mars 2018.

  1. Dagga9

    Dagga9 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Jeg er helt ny her og finner ikke noen søkemulighet for å finne evt riktig tråd, så ikke skyt meg.

    Jeg har en del EB poeng som henger igjen fra tidligere jobb hvor jeg hadde mye reising, men dessverre ikke brydde meg så altfor mye om EB status eller poeng. (Angrer på det i dag) Dette er poeng som jeg må bruke ila 2018. Skal til NY til høsten og tenker da å oppgradere til Business med poeng.
    Hvordan billett er mest lønnsom å kjøpe for så å oppgradere? GO? Pluss?
    Og er det slik at man byr på oppgradering eller kjøper man?
    Evt hvor mang poeng burde man by/koster det?

    Er ikke helt oppdatert på dette... så sorry for et skikkelig newbee spørsmål.

    /D
     
  2. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Antar det er snakk om å fly med SAS?En ny bizbillett med poeng koster 100k tur/retur :) Om du tenker å "by på oppgradering" vil dette uansett koste deg minst 40k poeng hver vei du ønsker å oppgradere.. så det føles litt kjipt å bruke bonuspoengene på oppgradering når du i teorien får en ny billett for samme pris:p
     
    Last edited: 21. mars 2018
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen hit. Mesteparten finn du her:
    https://www.flysas.com/en/travel-info/before-travel/purchase-upgrade/

    Her er det bud for upgrade, og om du ikkje har suksess så kan du kjøpe i gate om det er ledig. Ligg på frå ca 40 000 frå Go til Biz.(Ein veg)

    Treng du poeng for status, så går du for upgrade, elles ville eg bruk poenga som @joskje foreslår, 100k for tur til den destinasjon du finn med SAS på Longholt
     
  4. Dagga9

    Dagga9 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar!
    Jeg har 120k poeng (sikkert ikke så mye for dere FF entusiaster :) ) men, vi er 2 som skal reise og poengene går som sagt ut rett over nyttår så tenkte å få mest mulig valuta for poengene.
    Jeg tar gjerne i mot tips til hvordan jeg best mulig burde bruke poengene. Er som sagt ikke inn i dette i det hele tatt.
     
  5. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Koster vel 6000 å overføre de til et annet medlem som har toppstatus i Flypremium. Da får du 2 tur retur billetter i business for 6000+skatter og avgifter på noen hundre per stk. Med forbehold om at det er ledig bonusreise på datoene du reiser.
     
  6. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    530
    Likes mottatt:
    1,408
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har flypremium kan kanskje booke business for deg om du betaler for overføring av poeng? Det koster 120.000 poeng for to voksne.
     
  7. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil bare nevne at jeg syntes regnestykket ikke alltid er så enkelt som det ser ut som.
    Jeg har f. eks. en reise til HKG på ungdomsbillett til kr. 2 500,-. Ekstremt eksempel ja, men man kan finne samme priser på diverse salg. La oss si at oppgradering koster 39k eb. Da vil oppgradering begge veier fra go til biz koste 78k, men du vil få 18k tilbake fra opptjeningen på turen. (22 500 med gullbonus). Du er selvfølgelig ikke garantert en reise i biz, men hvis du er riktig heldig så har du da fått en biz reise for kr. 2 500,- og 60k poeng, og sikret deg et sølvkort for neste kvalifiseringsperiode, eller gullkort med to slike reiser.
     
  8. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan jo alltids kjøpe deg noe (u)nyttig i Eurobonusshoppen:p Var vel en her inne på forumet som brukte 30k på en sovepose han aldri fikk bruk for, da han trodde eurobonus var over:rolleyes:

    120k er akkurat nok til 2 pers sas go Asia/USA da. Kanskje spandere på dere en tur til Japan?:) Evt hvis du har en god del på trumf stående så kanskje du har nok til biz?
     
  9. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Fy fy.. Ingen banning på forumet! :p
     
    Are and RoadKing like this.
  10. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig jeg er treig nå, men den der må du faktisk forklare:oops:
     
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Den historia har eg ikkje høyrt? :)

    Ellers meinte nok WannaBe berre at det som oftast er dårlig butikk å bruke poeng på billettar i GO....
     
  12. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Avgiftene er de samme uansett hvilken klasse du flyr, så Go er en veldig dårlig utnyttelse av poeng.. Nå har jo ikke SAS de høyeste avgiftene, men det er jo liksom det hele forumet dreier seg om: Utnytte poeng og andre ting best mulig, slik at man kan fly best/mest mulig til minst mulig kronasjer.. Det er selvfølgelig fritt frem å bruke poengene som man vil, men bonuspoeng til ecobilletter er sistevalget her! :)
     
    RoadKing liker dette
  13. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Les medlemspresentasjonen til Bjartne, post #105 https://insideflyer.no/forums/threads/medlemspresentasjon.299/page-6

    Joda, og er for all del enig med dere. Men nå var jo faktisk saken at han hadde 120k som skulle brukes på 2 personer, og da vil han uansett ikke ha råd til biz for begge:) Syns litt for mange her inne har vendt seg til at det kun er biz som er "mulig" å fly.. Ingen dårlig vane det altså:p
     
    Last edited: 21. mars 2018
  14. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Gode poeng det der:) Vet du hvilken klasse man blir booket i om man får gjennomført oppgradering? SAS har både Z og D på business. ca 3k forskjell i bonuspoeng på de.

    Det er jo også litt kjipt om bare en av to skulle få gjennomført oppgradering da, hehe..
     
  15. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Bookingklasse husker jeg ikke i farta, men du får poeng for business saver, som på de sas destinasjonene med høyest opptjening gir deg 9000 poeng, kontra 4500 i vanlig go.
     
  16. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Så om jeg har forstått deg riktig så gjelder dette ALLE oppgraderinger til biz med SAS som går gjennom? Altså at man i alle tilfeller blir oppgradert til Business Saver(Z)? :)
     
    Last edited: 21. mars 2018
  17. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Kun ved oppgraderinger gjennom plusgrade, ikke på flyplassen.
     
  18. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager om dette er helt irrelevant info for trådstarter, men om jeg har forstått riktig så koster det ved flyplass 50k poeng å oppgradere til Business? Og da får man full poengopptjening for Business(D)? :)
     
  19. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Nei! Du får poeng etter opprinnelig klasse.. Det er derfor Plusgrade er populært her på forumet. Ser du har oppdaget denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threads/oppgraderinger-på-auksjon-plusgrade-com.5354
     
    joskje liker dette
  20. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Oppgraderer du i gate får du kun poeng for klassen du opprinnelig booket. Ikke for ny klasse.

    Får du oppgradering via plusgrade (bud) får du for saver i ny klasse. Altså poeng for Z om du blir oppgradert til biz
     
    joskje liker dette

Del denne siden