Oppgradering av økonomibilletter til Miami m Lufthansa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av 0303ht, 21. jan 2015.

  1. 0303ht

    0303ht Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har bestilt økonomibilletter (sikkert av kjipeste sorten) med Lufthansa til Miami i midten av februar.
    Har ringt de og spurt om muligheten for å oppgradere til business, men det virker ikke som det går.
    Har noen noe triks i ermet?
    Billettene ble kjøpt med Am Ex Platinium Eurobonus
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hva tenkte du å oppgradere med? EuroBonus-poeng?

    Isåfall er det helt riktig at det IKKE går, ettersom det kun er de dyreste billettene man kan oppgradere. Muligheten for: "Oppgradering med poeng hos Star Alliance-partnere" er så nært svindel du kommer ettersom det stort sett aldri kan benyttes. Utrolig at ikke flere er kritiske til dette ettersom det kun er de absolutt dyreste billettene man kan oppgradere og som gjerne koster mer enn billigste business i utgangspunktet.
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det kun airport-upgrade mot cash som er en mulighet. Da må man være i gaten i Frankfurt ca T-105, for deretter å få aksept - dra til billettkontoret/transferdesj i roten av Z-piren for betaling. Dette kan bli en dyr affære. SK-Diamond/Gold er en status som har gitt meg en OP/UP i løpet av 19 år med LH og ca 8-12 turer hvert år.
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
  5. 0303ht

    0303ht Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Ja - har vel skjønt at den der "oppgradering med poeng" ikke er like lett.
    Hva snakker vi om i cash for oppgradering tro?

    Jeg syns jeg leste et sted at det kunne gå å ringe consiers-tjenesten om man har brukt Am-Ex kortet for betaling, og at de fikset oppgradering!?
     
  6. 0303ht

    0303ht Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan har du gått frem for å få til oppgraderingen din? Har EBG selv. Og hva snakker vi om av cash?
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Har stort sett spurt i gaten om U/G fra Y->C, har da blitt gitt muntlig accept. En typisk FRA-US upgrade koster mellom Euro 400-600, C->F omtrent det samme.
    De har aldri klart å trekke EB poeng, og derfor blir enten CC payment eller cash i service center. Litt hassle er det jo. Bedre å bestille billig C (P) fra starten.
     
  8. kwa

    kwa Høytflyvende

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    8
    Samme problemet og resultatløse forsøk her på FRA-SIN og SIN-FRA nylig.
    Forsøkte å be om upgrade for cash både i FRA og SIN. Fikk avslag i FRA grunnet for lav bookingklasse, spurte dog kun i loungen.
    Avslag i SIN grunnet full C (noe usikker på om jeg ville fått kjøpt meg opp hvis det var ledig).

    Svært enig i dette, spesielt hos LH er tjenesten verdiløs når upgrade er begrenset til de aller dyreste bookingklassen.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er for å få forretningsreisende til å booke Y og bruke sine poeng til C oppgradering der selskapene ikke tillater bizbilletter..
    Sikkert en dårlig idé for en del bedrifter, men et "smutthull" for ansatte som har mye poeng..
     
  10. 0303ht

    0303ht Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    ok - takk for svar. da blir det å mase seg til upgrates i alle de skrankene som finnes. ;-)
     
  11. Hobo hobos

    Hobo hobos Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Hadde ein reise med TG OSL-BKK-DPS i august i fjor. Bookingklasse var M ned og Q opp i følge reservasjon på epost. På boardingpass stod det klasse Y begge vegar. Prøvde ikkje å oppgradere med poeng, men kunne det vore mogleg?
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det er minst 26 Booking klasser, men antall reiseklasser er normalt F-C-Y
     
  13. Hobo hobos

    Hobo hobos Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Det kan nok stemme ja :) er vandt til at både kabin og bookingklasse er oppgitt på bp. Dette tilfelle var det kun en Y, så var litt usikker. Takk
     
  14. perove49

    perove49 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det mulig å oppgradere en bookingbillett klasse M fra SVG til Frankfurt og videre til Addis Abeba t/r med Lufthansa??
     
  15. ina_s

    ina_s Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Dyster lesning.. :( Jeg hadde håpet på muligheter for oppgradering mot cash på flyplassen (ikke til enhver pris vel å merke) da det ikke er mulig å oppgradere med EBpoeng. Har selvsagt kjipeste bookingklasse K (jada, I know) fra MIA - FRA i mai.
     

Del denne siden