Oppgradering fra GO til Business

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TerjeBj, 08. mars 2016.

1. TerjeBj

TerjeBj Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har søkt om oppgradering med poeng fra GO til Business fra CPH til SFO. Ser på Expertflyer at det er 19 seter ledige på Business. Vi er to stk med EBD i samme PNR. Fikk nettopp mail fra SAS at vi ikke ble oppgradert på poeng. Er det noen som vet kriteriene for å bli oppgradert på poeng? Har det noe med hvilken klasse man er booket i? Vi har T-klasse.

Har noen tips om hvor man bør spørre om oppgradering allikevel? Er det ved innsjekk, lounge i OSL eller ved gate man bør henvende seg? Eller er det først i CPH at man kan spørre?

Hva slags erfaringer har dere?

2. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Bekreftet oppgradering for poeng på forhånd har jeg kun fått når det har vært operasjonelt behov for å flytte folk frem.

Du kan spørre i loungen i Oslo om de kan legge inn forespørsel, men det er ikke sikkert de kan garantere noen ting som helst.

Når du kommer til CPH er det bare å gå inn i loungen i 1. etg og spørre der. Prøv om mulig å spør om oppgradering mer en en time før avgang, det hvis det må bestilles mer mat.

3. aryx

aryx Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg spurte også i loungen på OSL, hun anslo at mulighetene var gode (tipper flyet var rimelig fullt), hun sa jeg måtte høre med de i CPH når jeg kom dit, men hun lagde et notat på at jeg ønsket oppgradering.
    Dro til CPH loungen, der sa de at jeg måtte ta det ved gaten.
    Ved gaten fikk jeg beskjed om å gå bort til en kar, han sa han kunne oppgradere meg med poeng eller for 3500 kr.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,989
    Bonuspoeng:
    293
    Var det fra Go til Biz?

5. aryx

aryx Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Jepp

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,989
    Bonuspoeng:
    293
    Var ikke så halvgæærnt det da. Rett nok får man ikke poeng, men, men... Noen ide om hva det var for Go til Plus?

7. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det var billig.

8. aryx

aryx Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Spurte ikke da jeg ville ha biz, tipper 1500-2000 kr :) Jeg valgte å betale cash, tenkte å spare poengene til en First tur i år. Jeg fikk OT tilbake, men jeg så skiltet ved gaten i SFO, der stod det at man kunne komme frem til desken for å oppgradere om man ønsket.

RoadKing liker dette
  9. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Typisk 2000 ?

RoadKing liker dette
  10. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at dere får nei til upgrade for poeng, for så å bli gitt en courtesy upgrade til plus. Fra plus til biz må du ordne i gate, 25k, points hvis ledig.

11. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy t/r OSL-EWR i August i fjor og da fikk vi bekreftet oppgradering 2 dager før begge veier. Dette fra PLUS-BIZ. De dagene sto de også å solgte oppgraderinger ved business innsjekk og ved gate. Mener det var (ca) GO-BIZ 3500.- GO-PLUS 2500.- PLUS-BIZ 1500.- Vi hadde ordnet oppdateringen men hadde vi visst dette på forhånd hadde vi nok heller betalt på flyplassen enn å kjøpe plussbilletter og brenne 100k poeng... Plus billetten ble dyr da vi skulle videre til LAX. Men vi fikk jo bare ECO billett med Premier Access (skjønte ikke helt hvorfor) fra EWR-LAX..

Edit: Ser nå at Premier Access kommer av EBS statusen.. joho..

Del denne siden