Oppgradering fra SAS Go til SAS Plus, innenriks

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Angie, 05. jan 2017.

1. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    "Rookie in tha house", jeg trenger tips fra erfarne bonusjegere :)
    Jeg bestilte i romjula 4 stk t/r billetter OSL - TRD, da prisene på SAS Go ble dumpet. Prisforskjellen mellom SAS Go og Plus var såpass stor, slik at pris per poeng var relativt høy (er statusløs frem til 01.05). Det ville være billigere å kjøpe poeng med cash enn å betale for Plus billetter.

Nå har riktignok SAS dumpet prisene på Plus også. Hvilke muligheter har jeg ved oppgradering til Plus på billigst mulig måte? Jeg ønsker heller å få med meg 6.000 poeng i Plus, kontra 2.000 poeng med Go. Alle flyvningene er i inneværende kvalifiseringsperiode og hverken antall flyvninger eller grunnpoeng vil gjøre noen annet ett å gi meg flere poeng. Jeg blir EBS i neste periode og er for langt unna EBG.

Abestiller jeg bilettene i sin helhet, så er det vel kun skatter og avgifter som blir refundert? Altså ikke lønnsomt.
    Endringsbegyr er kr 600 per reiseretning, altså ikke lønnsomt.
    Kommer endringsgebyret også når man oppgraderer til høyere prisklasse? Eller vil jeg kun betale prisdifferansen?
    Har jeg mulighet til å oppgradere billett med bonuspoeng og er det evt. verdt det?

Tenkte å få noen tips fra dere før jeg evt. ringer SAS kundesenter :)

2. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Hei Rookie :)

Du kan alltids sjekke oppgraderingsprisen på sas.no, men laveste bud er som regel 45 EUR, uansett hva differansen mellom Go og Plus er på nåværende tidspunkt. Du kommer med andre ord sannsynligvis ikke under 360 EUR for oppgraderingen og det er ingen garantier for at du får den.

Jeg tror jeg ville lagt de pengene i en milage run om du ikke har mulighet for nå EBG på antall reiser i stedet for poeng.

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Det må også presiseres at man selvsagt slipper å betale om man ikke får oppgradering.

Wiolenze and lMartin like this.
  4. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var redd for at det ikke fantes så mange "billige" gode løsninger. For ellers ville jo alle hoppet på slike tilbud når de kom i ettertid.

Del denne siden