Rent plutselig skal jeg en tur til Canada i sommer, og jobben har selvsagt booket meg i economy. Turen går København-Toronto med Boeing 787-9, og dessverre ser jeg at AC har TRØKKA 3+3+3 seter inn i økonomiseksjonen. Grøss og gru. Stemmer det at jeg kan bruke eurobonuspoeng på å oppgradere flighten min? Er det verdt det? Eller går det an å fikse cash upgrade, ala optiontown?
Det er bare Y, B, O som er mulig å oppgradere med Eurobonuspoeng hos Air Canada. Mer info er her under Award Upgrade - Star Alliance: http://www.sas.no/eurobonus/bruk-poeng/seat-upgrade/ Denne er noen år, men er verd å lese igjennom: https://insideflyer.com/forums/wiki/upgrading-on-air-canada/
Ser billetten min er V-klasse, men retard-reisebyrået har klart å booke meg på SK-rutenummer til Toronto. Hva bookingklasse V på en SK-flight er fornoe, når man oversetter det til Air Canada-bookingklasse, må vel fuglan vite. Da må jeg vel bare stålsette meg på 7-8 timer i ecohælvet...
Har sagt det tidligere.. Oppgradering med EB-poeng hos partnere er en jæ*** hoax.. Kun latterlig dyre øko-billetter som lar seg oppgradere, noe ingen er dum nok til å booke, da de stort sett koster mer enn billigste Biz.. H O A X!
De har noe som heter last minute upgrade. Forsøkte å lese meg opp på det i fjor, men endte opp med å tvinge jobben til å booke WT+ hos BA siden de var billigere enn AC i eco.
Interessant, takk none the less. 8 timer får fungere. Deretter 3 timer i en CRAPJUNGLEJET 190. Why, god, why! Noen som vet nårtid jeg kan velge sete?
Jeg er 1,75cm lang, så å ligge på tvers blir nok vanskelig... Men setebredde er ikke så big deal for meg, nei
Hvor kan jeg grave denne infoen fram? Prøvde checkmytrip, didn't help much. Hos aircanada.com står det jeg har FLEX-billett, med V-bookingklasse... "Fare type: Flex, V"
Hey, det er jo litt bra, da får jeg 100% miles. Ergo nesten 4000 eurobonuspoeng! Pluss 1200 for innenriks canada og ned til LAX (50% inntjening på W-class). Hvor mye får man for en tur LAX-ARN i Go?
Skal også ut å fly med Air Canada snart. Er noen av linkene lenger oppe som ikke fungerer helt, men er det slik å forstå at eneste mulighet til å oppgradere last-minute opplegg når man har "tungt rabattere" eco-billetter? Er det noen som har erfaringer med hva prisene på dette ligger på over Atlanteren?