Oppgradering med EB poeng til buisness på LH over USA, hvordan?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 25. sept 2016.

  1. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hei.

    Jeg ser av sas sine sider at jeg kan oppgradere en billett i et star alliance selskap mot poeng. For lufthansa gjelder dette biletter i klasse Y og B. Har jeg en av disse kan jeg oppgradere fra økonomi til buisness.

    Problemet er at jeg hverken har hatt eller klarer å bestille disse klassene på flighter som går over atlanteren. Søker jeg på biletter til USA og ser på bookingklasser, viser premium økonomi klasse Y innad i europa (eks osl-fra). Men samtlige flighter over atlanteren har L,W, N, M eller andre bokstaver. Jeg finner ingen biletter som har klasse Y eller B over atlanteren.

    Hvor finner man dette da? Eller er det umulig for meg å få prøvd en gang buisness mot poeng på en lengre flight?
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Det enkle svaret er ja, det er bortimot umulig å bruke eb-poeng for å oppgradere reiser med Lufthansa.

    Y og B er (såvidt jeg vet) de dyreste økonomibillettene og koster ofte mer enn de billigste businessbillettene.

    Det jeg har lest er at disse billettene blir kjøpt av foretningsreisende, hvor firmaet har økonomiklasse som policy, men hvor prisen ikke spiller noen rolle. De kan da bestille disse billettene og så oppgradere selv med poeng.

    Hvordan du gjør det vet jeg ikke, men det er mulig du må kjøpe billettene over telefon eller gjennom reisebyrå.
     
  3. sveinnis

    sveinnis Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har klart å oppgradere på LH over atlanteren med SAS poeng. Hadde da en (dyr) fleksibel økonomi billett (booking klasse B), kjøpt via reisebyrå.

    Så i praksis er det, som mathiasfe skriver, veldig vanskelig å oppgradere på LH med poeng. Synd, for business på LH var en veldig fin opplevelse... :)
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Som et eksempel, B-klasse koster ca. 17000, Y-klasse koster ca. 21000 kroner OSL_NYC t/r i slutten av september. Business-class koster ca. 22.000 på samme datoer...

    Kilde: https://matrix.itasoftware.com
     

Del denne siden