Heisann, prøvde å oppgradere økonomi billetten min til plus på servicepointet på GOT, men dama bak disken sa de ikke hadde mulighet til å oppgradere økonomibilletter. Prøvde å gjøre tilsvarende på ARN, og herren (betydelig hyggeligere) sa han ikke kunne gjøre noe fordi han ikke ville fjerne seatblock på de som allerede satt i plus, noe jeg skjønner godt. Det er en del ledige plasser i plus fra GOT men hu gadd rett og slett og ikke se på det i det hele tatt. Har de ikke mulighet eller er hu bare lat? Og har jeg en sjanse å oppgradere ved gate?
Jeg er også interessert i dette. Grunnen til det er at man da har mye større sjanse for å hoppe på et tidligere fly. Hvis plusgraden ikke går gjennom, kan man da kjøpe oppgradering på flyplassen?
Men har du gjort det? Hvordan eventuelt? Jeg spør fordi det på sas.no står at oppgradering på flyplassen ikke gjelder flygninger i Europa og Skandinavia.
Ah, sorry, my bad. Jeg trodde du skulle på IC. Nei i europa har jeg ingen erfaring med. Aldri vært aktuelt liksom.
Fram til jeg ble EBD pleide jeg alltid, avhengig av prisforskjell, enten å booke billigste plus eller legge laveste bud på plusgrade i Norge og Europa. Jeg tror det har skjedd én gang at budet ikke gikk gjennom. Jeg kommer sikkert fortsatt til å spekulere i det om jeg er usikker på returtidspunktet mitt. Å oppgradere på flyplassen innen Europa høres ikke ut som en god deal uansett hvordan du snur og vender på det.
Mener du at EBD endret strategien din? Dersom det er ungdomsbilletter på en senere avgang så kjøper jeg det, så plusgrader jeg og møter opp i gaten på den avgangen jeg ønsker. Har 100% suksessrate med det. Denne fleksibiliteten er selvfølgelig den eneste grunnen jeg ser for å oppgradere innen Europa.