... er HELT umulig! Etter og ha søkt en god del på flighter til NYC i sommer har jeg konkludert at EB-poeng er en eneste stor hoax når du ønsker å fly annet enn den forbanna monkey-classen.. Businessbilletter hos SAS selv er det umulig å finne tilgjengelighet på. I tillegg frister ikke deres business i det hele tatt etter å ha fløyet QR, KL m.fl. Jeg tenkte at jeg ønsket å fly LH, og forsøkte å finne tilgjengelige klasser i økonomi som var upgradable med EB-poeng (Y,B).. Tur/Retur NYC fra OSL kom på 18000,- pr. person i billigste av de to klassene (B). Da kommer det 70.000 EB-poeng i tillegg for å oppgradere begge veier. Til info skal LH selv ha 17000,- for Business Saver billett... F*** så synd at M&M også har blitt et dårlig bonusprogram, for jeg ser ikke helt hvilket program som virkelig gir deg valuta for "pengene" lengre. Kanskje jeg skal begynne å fly oneworld for alt det er verdt? QR og BA er vel ikke de verste å reise rundt i verden med.. Er det rart jeg skal begynne å drikke??
Hvorfor ikke ta ut business på poeng med LH/LX/OS/SN/UA/US/TK i stedet for kjøp+oppgradering? Fuel surcharge kommer i tillegg da, men det blir likevel mye billigere enn en avsindig dyr Y/B-fare. Hvis du vurderer å bytte til oneworld kan AAdvantage være verdt en titt. De er riktignok ikke bra på oppgraderinger med mindre du får Executive Platinum, men til gjengjeld veldig bra på opptjening og uttak - Platinum/Executive Plat gir 100% bonus på opptjening, og man kan ta ut QR, CX, AA, QF, EY, AY m.m. uten YQ (eller BA med YQ).
Er det så at LX F er sperret for kjøp med EB-poeng? Noen som har erfaring med å kansellere en EB tur hvor man har brukt CT? Er det greit å få denne "tilbake" og bruke på nytt?