Oppgradering Turkish Airlines

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Øivind Thorsteinsen, 19. febr 2015.

  1. Øivind Thorsteinsen

    Øivind Thorsteinsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Turkish Airlines er medlem av Star Alliance. Vi to skal reise med TK1753 (heter også SK3412) fra Istanbul til Oslo nonstop 23/6, Class P Economy, billetter kjøpt av reisebyrå på nett. Airbus A321 (business + economy). Vi har 1 Gullkort og 1 Sølvkort og tilsammen 150.000 Eurobonus poeng. Vil gjerne ha oppgradering på en eller annen måte, til Business Class. Har gitt opp å finne løsning, har noen et klokt råd ??
     
  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
  3. wingman72

    wingman72 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har egentlig et lignende spørsmål. Skal fly HEL-IST T/R i mai. Har kjøpt billige billetter (på Turkish Airlines' eget hjemmeside), bookingsklasse er W. Kunne oppgradere til Comfort eller Business der, men har ikke nok Miles&Smiles poeng. I tabellen (i forrige post) er det nevnt kun Y og B? Vil det si at det ikke er mulig å bruke EB poeng for denne type oppgradering?
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er kun to klasser på HEL-IST og andre europeiske ruter.
     
  5. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Samme problemstilling. Men jeg har en billett med Turkish til Tokyo, via Istanbul. Denne er imidlertid i klasse V.
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Har dere ringt Turkish Airlines og spurt om hvor mye de skal ha for endring til Business?
     
    Last edited: 15. juni 2021
  7. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Sendt mail. Har forsøkt oppgraderingsmaskinen på SAS-sidene, men får der beskjed om at oppgraderingen ikke kan gjennomføres, og en av disse kryptiske feilmeldingene i parantes... (-108). De man aldri får en forklaring på, men som kun oppnår å så en tvil om at det egentlig går an, men at en eller annen teknisk feil midlertidig forhindrer det. Jeg har egentlig slått meg til ro med at billettklassen ikke kan oppgraderes. Det blir vel å lide seg igjennom noen timer på turistklasse.
     
  8. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor i alle dager ber du om oppgradering hos SAS når du skal fly Turkish? Selv om de begge er i Star er jo slikt komplett selskaps-spesifikt ....
     
  9. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Nja, jeg snakker om oppgradering med EuroBonuspoeng. Trodde det gikk an å bruke EB på å oppgradere en billett i et annet Star Alliance-selskap. Har aldri vært aktuellt før, så jeg kan selvsagt ha bommet.

    Ellers noe du lurte på?
     
  10. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
  11. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    En kjapp telefon opp til TK-service desk på OSL, så får du raskt svar.
    Det koker ned til NOK (helst cash)....
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Var innom IST i går og spurte for deg om cash upgrade.
    Da svarte Team Turkish Genius: No you have to pay with a credit card.

    Me: But I mean – not complimentary, not operational, but an offer for paid upgrade at the airport? TK: blank stare.

    Vel vel, de har gode kaker og kaffe i loungen.

    Virker som TK bare har upgrade-for-cash tilbud på noen utestasjoner, mest long-haul. Det er rart fordi det er ofte ledige seter i C på TK selv om flighten er hyggelig priset.

    Om du spør i Istanbul om en intra-Europa flight ex-IST så tror jeg de kreativt regner fare difference fra din booking og kommer opp med en tullepris.

    Fra OSL tar de for tiden 2000 NOK flat rate til IST.

    Oppgradering med TK M&S poeng kan ordnes nesten overalt. Ved overnatting IST med connection videre, på gjennomgående billett med TK, forblir bagasje i transit over natten.
     
    Last edited: 15. juni 2021
  13. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har eit lite spørsmål.

    Eg brenn inne med nokon poeng på ein Turkishkonto som er eg kunne tenkt meg å slakta. Spørsmålet er då, dersom eg skal fly Turkish til Baku i haust, kan eg då kreditere økonomipoenga til Eurobonus medan eg svir av Miles and Smilespoenga mine på å oppgradere flighten til business? Eller må eg få desse poenga inn på Turkishkontoen og berre gløyme dei?

    Dette er poeng som har blitt samla opp i Miles and Smiles fordi dei ikkje har gitt nokon verdi i andre program.
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det burde da være mulig. Har oppgradert flighter hos andre flyselskap via carrier FFP og ved innsjekk brukt et annet FFP.

    https://www.turkishairlines.com/en-no/miles-and-smiles/upgrades

    Merk at Azerbaijan og Norge er i samme sone på awards.

    Ring og hør (3 forskjellige samtaler just in case). Når jeg snakker med support hos TK blir jeg oppgitt og lengter tilbake til Lufthansa/SQ effektivitet.
     
    Last edited: 15. juni 2021
    afirm liker dette
  15. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Ble oppgradert på gate (free upgrade) OSL-IST (A321) og IST-OSL (A330) med hele familen sommeren 2015. Jeg EBD, kona EBG og datteren EBS. Virker som om TK overbooker sine flighter om sommeren.
     
    Edvard liker dette
  16. Erot

    Erot Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Billettene vi fikk var V og L klasse. Så ser dårlig ut med oppgradering med poeng her i gården. Håper et gullkort kan hjelpe.
     
  17. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Uten at det gir noe svar på ditt spørsmål, så jeg i dag et skilt i skranken på LHR hvor Turkish tilbyr oppgraderinger til Business class for 150 £ (1773 kr). Tror det bare gjaldt enkelte flyvninger, men sier kanskje noe om hvor landet ligger?
     
    Edvard liker dette
  18. Erot

    Erot Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    For den prisen betaler jeg gladelig for Business class for enkelte legs. Får krysse fingrene at det kommer tilsvarende på OSL i sommer.
     
    Eddie47 liker dette
  19. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

    Gammelt tråd, men er det mulig å oppgradere økonomi bilett i cash direkte fra booking side hos Turkish? Hvis ikke, kan man betale ved check inn på flyplassen?
     
    haifinn liker dette
  20. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,437
    Likes mottatt:
    12,626
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden