Oppgradering uten å bli oppgradert?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fleksnes, 02. mai 2023.

1. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    848
    Bonuspoeng:
    93
    Hei noen som har vært borti dette før? Hadde en flight til SVG i helgen som var stappfull, ved innsjekk hadde jeg sete på rad 23 med min GO Lightbillett. Plutselig ser jeg at jeg har fått sete 6D som er i plusdelen på denne flyvningen, men ikke fått beskjed om CU eller ny billett. Også kun fått poeng etter opprinnelig billett. Er EBD.

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Dette skjer fra tid til annen for passasjerer med EBD/EBG når de har ledige seter i Plus og har behov for seter i Go.
    Du får nok ikke poeng for annet enn det du har betalt for.
    Du ville ikke fått mer poeng om du hadde fått mail om CU heller.

oddA liker dette
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Dette skjer innimellom ja. Du hadde i det minste flaks som ikke ble "oppgradert" fra nødutgang til midtsete :D

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg blitt, morgenfly fra OSL-ALC, skulle sove på vindusplass nødutgang, ble flyttet til 2E. Da jeg protesterte ble jeg møtt med at det var for sent og dessuten ville jeg både få mat og drikke …. (jeg hadde bil på ALC)

Nordlands and Wiolenze like this.
  5. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, dette kan skje titt og ofte på ruter med høyt belegg. Ved behov for litt mer kapasitet i Go, flyttes EBG/EBD frem i Plus. For de av oss som tilsynelatende er svartelistet i bolaget, kommer alltid denne type oppgraderinger med bismak - bokstavelig talt, hvis man tar imot noe av det som tilbys fra vogna. Typisk flyttes man fra nødutgangsete 15C med romslig benstrekk og mulighet for en god dupp til 8B i stappfull pluss, hvor det bys surt eller lunkent brygg og diverse usunnheter man uansett står over. Ikke får man noen ekstra poeng som plaster på såret heller, og normalt kun himling med øynene eller kjeft dersom man prøver å beklage seg i gate. Men det er sjelden man rekker å surve til noen i gaten, for "oppgraderingen" varsles i min erfaring aldri før det fryktede pipet fulgt av den lille hvite papirlappen i slusen. Og da er som oftest trykket bakfra så stort at man bare går videre med flokken og sier bæææ.

Are, haifinn, runguru and 4 others like this.
  6. Duxton

Duxton EBG - SIXT Diamond

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Det skjer på LH flights også. Hadde en billig billett OSL-FRA forrige uke og ved boarding ble det skrevet ut en liten pen lapp med nytt setenummer 2D.

Flyet var stappfullt og trolig oversolgt. Ingen mat beklaget purser seg for, men seteblokkering of sprudlevin var helt ok også

Brukernavnet liker dette
  7. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    848
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var en CRJ900 flight så ledig midtsete hadde jeg ikke fått uansett, men synd man ikke får extra noe poeng, trossalt eneste goden med å fly plus innenlands.

Del denne siden