Oppgradert nøtteservice hos SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Cecilie, 18. jan 2015.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Som vi tidligere har skrevet om her på Bonusfeber, vil det fra 28.januar 2015 komme et nytt servicekonsept i businessklasse.
    http://bonusfeber.no/breaking-news-sas-oppgraderer-mat-og-service-pa-business-class/

    Noen andre detaljer som nå har kommet frem, er at nøtteserveringen også vil bli oppgradert! SAS går bort fra den lille nøtteposen som de også deler ut i SAS GO, og vil fra 28.januar servere oppvarmede nøtter i porselensskåler, på alle langrutene i business!
     
    tommy777, Islending, Fnate and 5 others like this.
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    På tide, nøtter i pose er jo helt skandale, de skal serveres i skål, iallefall ifølge enkelte Sør Koreanere ;-)
     
    Dash, KristianSk and Travellingalf like this.
  3. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Konge! Første gang jeg fikk varme nøtter i porselensskål var på Etihad i fjor høst - og etter det orker jeg ikke lenger tanken på kalde nøtter ;)
     
    KristianSk liker dette
  4. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Da må man vel faktisk legge inn nøtteallergien i bookingen..... Begynner å bli litt for påtrengende med åpne skåler rundt omkring.
     
    SASDC8 liker dette
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jøsses. Det er ikke gæli. De er jo allerede ganske gode på matfronten.
     
  6. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Ikkje før på tide... Reiste med dem til USA i business class og maten ombord er vell de viktigeste på reisen så kommer behaglig stoler og sånt da. Men maten var greit nok men har smakt bedre på fly..
     
  7. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Første tur med SAS over dammen og nytt service konsept ble utprøvd mandag.
    Her er en kort anmeldelse:

    Booking ble gjort i november ved bruk av CT, det var da ganske åpent i alle klasser og valgte selvsagt biz.

    Fast forward til avreise 2.feb.
    Delayet 1 time grunnet været på østkysten. Boarding begynte derimot rett etter original avgangstid og dørene ble lukket 11.55. Etter en runde de-ice kom vi oss i lufta ca 12.30. Mye av det tapte ble fløyet inn og vi landet 14.20 eastern time.

    Service konseptet:
    Henriot sto og ventet på oss da vi kom om bord sammen sine straighte venner juice og vann. Juice og vann fikk hilse på noen andre mens Henriot og jeg fant tonen ganske fort.

    Det ble tidlig ganske tydelig at det nye konseptet var nytt for kabincrew. Selv om starten var lik som før så merket man at crewet var travelt opptatt av å sette seg inn i hva som skulle skje under serveringen.

    Det tok forholdsvis lang tid fra setebelte skiltet ble slukket til cocktail vogna kom.
    Standard mixology så ikke noe nytt der, men varme nøtter!
    Glasset var tomt, vrengt og slikket rent før forretten kom. Men den var verdt å vente på.
    image.jpg image.jpg
    Røkt andebryst. Anrettet på bordet. Inget plastbrett lenger. Fresh salat og meget god and. Vinvalget falt på Sauvignon Blanc.
    Crewet var stolt av produktet og ville helt klart "levere ihht plan". Dette medførte som sagt at ting tok litt lengre tid, mer samsnakking mellom crewmedlemmene etc. Jeg gav masse skryt:
    Meg: "flott med nytt konsept, mer personlig og maten virker kjempeflott og fresh"
    Crew: "takk for det, vi blir litt svettere vi da menmen"

    Glasset var igjen tømt, vrengt og slikket rent da hovedretten kom:
    image.jpg image.jpg
    Reinsdyrstek! Det møreste kjøttet jeg har smakt. Legg merke til hele hvitløksfedd! Veldig bra.
    Mere hvitt til kjøttet. Blir så trøtt av rødt.
    Crewet er flinke til å levere produktet personlig og fremstår som noe helt annen enn flighten CPH-ORD for en tid tilbake da hele serveringen var gjort unna før top of climb og man fikk kjeft hvis man ville ha no mer å drikke.
    Bra SAS, her har dere virkelig gjort en endring til det bedre. Utfordringen blir kanskje å holde crewet i tøylene slik at de ikke slækker etterhvert men strekker seg etter å levere hver gang.

    Dessert!
    image.jpg
    Bra og iøynefallende utvalg. (Se meny lenger ned)
    Mitt valg falt på pear and almond tart. Yummy!
    Mere hvitt og port til desserten!

    I løpet av flighten prøvde jeg Mikkeler Wit og Ale. Begge gode men min favoritt var Ale.

    Underholdningssystemet fikk seile sin egen sjø og ipaden ble min venn de neste timene før pre-landing snack ble servert.
    image.jpg image.jpg
    Pepperrøkt laks ble mitt valg. Fresht anrettet og en perfekt snack før landing. Mere hvitt og Wit til fisken.

    Totalinntrykket jeg sitter igjen med er meget bra. Folk rundt i kabinen virket også godt fornøyd men crewet måtte virkelig jobbe for penga. Det blir nok lettere når de er innkjørt. Hvordan produktet var i Plus og Go etterspurte jeg ikke.
    Når kabinoppgraderingen er på plass så blir dette et topp totalprodukt!

    Menyen:

    image.jpg
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      50.8 KB
      Visninger:
      101
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bare meg som synes dette ser unødvendig tungvint ut? Når jeg flyr biz vil jeg somregel ha maten unnagjort så raskt som mulig så jeg kan sove.

    Fint at man i større grad kan velge porsjoner selv såklart, men...

    PS: de pærekakene ser rimelig digge ut, jeg tar to!
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    @John in The Tower takk for at du delte!

    Dette ser jo meget bra ut. Med de nye setene blir SAS ett virkelig reelt alternativt langt
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Dette så super bra ut!
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for deling! Nå håper jeg bare enda mer på OT fra Plus til Biz på OSL - EWR og EWR - CPH i vinterferien! Og ikke minst ny kabin i tillegg på returflighten til CPH...
     
  12. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy OSL - EWR 30/1 i Biz på A340 og fikk "erfart" den nye maten. Synes den var ganske tørr, selv om serveringen var ganske fin. Det tok dem 1 time og 40 minutter etter avgang før maten var servert og det er altfor lenge. Ellers var flyvingen helt ok, men setet var ikke blitt rengjort. Jeg fant brukte gule ørepropper i setehullet.

    Fløy EWR - OSL to dager senere 1/2 på A330 og mitt sete i Biz var ødelagt (totalt to seter var ødelagt) og jeg ble downgraded til SAS Plus. Dette var den 4 gangen dette har skjedd meg med SAS siste året. Veldig skuffende!


    IMG_1907.JPG IMG_1906.JPG
     
    Trety liker dette
  13. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy tilbake i går kveld. Serviceopplegget var akkurat det samme som på turen over MEN når det er kvelds/nattflight så gidder ingen å vente i 2 timer på hovedretten!
    Jeg slengte innpå nøttene og la meg til å sove. Skjønner ikke helt hvorfor de bruker så mye lenger tid på å få ut maten.
    Kvaliteten er bra den, det bare tar for lang tid.
     
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Produktet virker helt klart å være oppgradert. Det er bra!

    De fleste selskaper pleier imidlertid å tilby såkalt "quick meal" i Business. Rart at ikke SAS velger å tilby det samme. Hvis man reiser mye i longhaul Business, er det ikke nødvendigvis lange måltider som er prioriteringen. Alternativt burde de tilby noe skikkelig mat i loungen før avgang, slik som en del andre selskaper også gjør. Da kan man legge seg til å sove med en gang.
     
    KristianSk liker dette
  15. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk du noen kompensasjon for nedgradering?
     
  16. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Takk til Tårn-John, bra saker.
    @Fnate - dette er vel nesten råcke-stjærne status i formuleringer ?
    Tårn-John er vel bare litt mer forsiktig med inntaket?
     
  17. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    @John in The Tower , den varm-mat severingen lignet noe jeg fikk i Aero Costa-Rica mens de var mafia finansiert og på vingene i1995.

    Noe større rot, og mindre delikat har jeg ikke sett siden Berlinmuren falt i 1989.
    Men alt skal jo sikkert øves inn.

    Måltid nummer#2 ser jo ganske lite nytt ut.
    Dette er måltidet som ble servert mellom SIN-BKK-CPH mens flyet ikke gikk direkte.
    Jeg har sendt nesten 100 mails til customer service hvor jeg foklarer at Nordmenn ikke liker/spiser rugbrød. As always no-response.

    Håper du er trygt hjemme igjen i Trondehim !
     
  18. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Trygt hjemme i Trondheim ja. Nå venter nattevakt i stormen. Wohoo!
     
  19. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, 10.000 poeng. Spør du meg er dette en "joke". Orker ikke krangle med SAS. Er Diamond i EB, men dropper helt jobbreiser til USA i C klasse med SAS. Velger heller United på EWR ruten framover eller KLM over AMS.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville nok kranglet og sagt jeg skal det samme beløpet som det koster meg å oppgradere neste flight fra M til C...
     
    Jørgen liker dette

Del denne siden