Hei, Gikk igjennom eurobonuskontoen min nå og det viser seg at jeg ikke har fått de poengene jeg har krav på. Hadde vanlig økonomi bilett med LH og oppgradert til premium economy - mot penger, på gaten. Jeg har blitt kreditert poengopptjening for opprinnelig bilett (økonomi, 50%) . Den klassen jeg oppgraderte til var E, og skulle bli gitt 150%. Hvordan skal jeg gå frem for å få disse poengene jeg har krav på? Eller har jeg misforståt helt? Slik jeg har lest, får man poeng for den nye klassen man oppgraderer til - med forbehold om at man kjøper seg opp med penger. Legger til at nytt boardingkort ble skrevet ut ved gaten og det var dette som ble skannet ved boarding. Videre har jeg fått kvittering for betalingen av oppgraderingen.
Du har dessverre fått det du har krav på. Oppgradering ved gate, enten det er cash, poeng eller op-up, gir kun opptjening iht. opprinnelig bookingklasse.
Men byr du på oppgradering på forhånd, da får du poeng for klassen du oppgraderer til. Er det sånn at det er billigere å oppgradere i gaten enn via budsystemet på forhånd?
Nei er vel heller dyrere? Prisen var 360 usd. Sist jeg hadde det var på en A380 og var tvunget til å booke det den veien fordi det var fult på økonomi. Var ganske fornøyd da og tenkte jeg ville ha den gode opplevelsen igjen. Mer poeng (som jeg ikke fikk, trakk også opp). Denne gangen var på en 747-400.. ble skuffet. Hadde økonomi seter i raua på meg og maten var helt lik som økonomi. Og som sakt, ikke noen poeng ekstra.. Aldri, aldri mer..