Jeg er vel en av de få som ikke ordentlig har opplevd midnatsol. Jeg har vært i nord to feirer før, men har hatt maks uflaks med været, så jeg tenkte å kjøre det sikkert denne gangen, og være litt spontan ettersom hva værmeldingen sier. Men for at dette skal treffe så trenger jeg deres hjelp, og det er tips på ett sted i Nord der jeg kan fly opp på sparket og være der ei natt eller to i finværet, så dere kan komme med forslag her til denne spontanturen
Bodø - Landegode Lakselv - Stabbursnes Hammerfest - Nordkapp (obviously) Brønnøysund - Vega Kirkenes - wherever Longyearbyen - wherever
Andenes ...bare å gå fra flyplassen bort til moloer og fyrtårn for spektakulær midnattssol, flotte strender og vakre fjell
Det virker som i mi gate, jeg tror jeg går for Andenes hvis det blir en tur på sparket uten hotel, fly opp på ettermiddagen og returnerer på formiddagen dagen etterpå og Tromsø er ett godt alternativ hvis det blir to netter på hotel
Andenes ja. Midnattsolcampingen på Bleik er veldig populær. Litt risky å dra opp for 1 natt hvis man vil se solskiva, er mildt sagt ikke bare klarvær der og det skifter fort.
Bleik er magisk. Strender som i Karibien og svært idyllisk, med ikoniske Bleiksfjellet som en kjegle ute i havet. Bør inngå i en tur til Andøya
Nupen, uten for Harstad er fantastisk. Du bør også kunne se midnattsola fra området ved Tejellsundbrua som ligger rett nord for Evenes, på veien til Harstad.
Som expat Kvæfjærding vekker det minner. Nupen er vakker der den ligger på nordspissen av Norges største øy. Litt kjøring fra EVE, men etter nordnorsk målestokk er det ingen ting. Må nok opp dit i år
Ville vurdert en natt på Hurtigruta uten lugar. F.eks. nordgående Tromsø - Hammerfest eller sørgående Tromsø - Harstad går hhv. tidlig og sent om kvelden og ankommer morgenen etter. Fantastisk natur i begge retninger ut fra Troms, særlig i kombinasjon med midnattsol.
Bodø fra Turisthytta. 3 km fra flyplassen.Nu skal det bygges nytt hotell der gamle turisthytta er, så om noen år kan en sitte i baren og se på midnattsola
Enig i denne! under 1t kjøring fra flyplass, også tar du en natt på Sommarøy Arctic Hotel. Kan evt også anbefale min hjemby Alta