oppnå gullkort på billigste måte

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av hifiman, 17. juli 2015.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Billigste måte å nå gull på poeng med for min del tror jeg hvertfall 3 t/r TRD-HKG i SAS Plus Saver. Disse er ofte å finne ned i mot 7000,- T/R. Synes for øvrig det er litt smålig av SAS hvis gull på poeng skulle kvalifisere mer enn gull på legs for lifetime gold. Jeg har betalt langt mer for mine 50+ innenriks/europaturer med SAS det siste året enn jeg ville betalt 3 x HKG i Plus Saver eller 2 x HKG i Business Saver.
     
  2. flyby

    flyby Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Gull på poeng gir i allefall kvalifiserende år, det virker å være gjengs oppfatning her at legs ikke vil kvalifisere, men jeg er ikke 100% sikker.

    Men så lenge det er mulig å kvalifisere på poeng, til samme eller lavere pris enn på legs, vil det vel alltid være å foretrekke siden man tross alt får seg en bonustur eller to for poengene?
     
    Baldrick and Travellingalf like this.
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man bare flyr for å få status, ja, men nå er 80-90% av reisene jeg gjør reiser jeg ville gjort uansett, og evt. med en segment run i slutten av perioden for å sikre statusen. Hadde jeg startet på 0 ville det selvfølgelig vært annerledes. Poenget var at jeg betaler langt mer for de reisene jeg gjør enn det jeg ville gjort på rene MR-turer for å få status og jeg vil tro at SAS har langt bedre marginer TRD<-> OSL i Go/Plus til 2000,- enn de har på TRD-HKG i Plus til 6-7000.
     

Del denne siden