Opptjening EB Shell MC vs SAS MC premium

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tjkhulen, 27. juni 2018.

1. tjkhulen

tjkhulen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

Ny i EB-jaget og lurer på om jeg har forstått dette rett. Shell mastercard gir 1% trumf som via fast overføring til EB gir 15 poeng/100 kroner? Dette blir det samme som SAS mastercard premium som gir 15/100 kroner?

Spørsmål 2: om jeg f.eks handler gjennom viatrumf, la oss si et produkt med 8% trumf, og jeg betaler dette med Shell mastercard vil det da bli 9% trumf? Altså dobbel dipping her, eller stacker ikke disse? Med å betale med SAS mastercard premium vil jeg jo få 15/100 på toppen av en 8% trumf.

Så oppsummert: tjener man da omtrent samme antall eurobonuspoeng, eller er det noen dealer som gir signifikant flere poeng ved bruk av dedikert EB kort? Dette sett bort i fra de spesifikke fordelene med SAS mastercard premium. Altså er SAS mastercard premium verdt årsprisen om man ser kun på poengopptjening?

Takk for svar!

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan doblet dippe ja ;) så dns 9% trumf
    Shell MC er gratis og anbefales. Skal sies at det er noe vanskeligere og få godkjent en SAS MC. får du først avslag på Shell kan de kreve at ny søknad behandles om feks 5-6 mnd. Anbefaler søk på lav kreditt for så og øke om du er usikker.

3. Crom83

Crom83 Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Mange her på forumet bruker i tillegg andre kredittkort, og betaler kredittkortfaktura med Shell MC hos Payr. Dersom du meiner at årskostnaden ved Premium er for høg, kan du vurdere ordinært SAS MC til 345 i året (halv pris første år), få 10 poeng der, og 15 gjennom Shell MC og Payr.

4. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Shell MC er i hovedsak blitt regningskort

5. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg bruker også shell mc til betalingskort.
    SAS mc premium er kun for fly premium, betaling av sas flybilleter og kampanjer. Men eg bruker det som hovedkort saman med amex

6. tjkhulen

tjkhulen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Men hvorfor bruke SAS MC ordinær for 10 poeng om SHELL MC gir 15/100 (1%) trumf.

Jeg mener ikke at SAS MC premium nødvendigvis er for dyrt, men ser ikke at det for bedre poengopptjening bortsett fra kjøp av SAS billetter?

7. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig, ingen grunn til å ha ordinært SAS MC.

Og 20p/100,- på forbruk i utenlandsk valuta, men igjen riktig, det er begrenset hvor mange ekstra poeng det kan bli.

Shell MC og SAS Amex Platinum er en solid kombinasjon.

8. Crom83

Crom83 Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Grunnen er det eg skreiv om Payr. Ved å ha forbruk på eitt kort (som ikkje er Shell MC), så kan du betale fakturaen hos Payr ved bruk av Shell MC. Å betale Shell MC faktura med Shell MC hos Payr, vil fort bli slått ned på...

Swaggertarian liker dette
  9. tjkhulen

tjkhulen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1

Mmm. Og dette regnes som «innenfor»?

10. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Å betale ett kort med et annet - ja. Å betale ett kort med det samme kortet - nei.

Til dem over - enig - ingen grunn til å ha SAS vanlig MC, med mindre du gjør det for å få velkomstbonusen på 3000? poeng for så å oppgradere til premium som du skulle ha uansett ila samme år.

11. Crom83

Crom83 Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Det blir i alle fall gjort av mange her på forumet! Eg meiner det er innafor.

Med denne måten får du først 15 poeng med SAS MC, og så nye 15 poeng gjennom Shell MC/Payr, totalt 30 poeng. Hugs for øvrig 30k grense på Payr. Ta ein kikk på tråden som omhandler Payr!

12. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, på ingen måte.

13. tjkhulen

tjkhulen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det er i mot vilkår for EB/kredittkort ?

14. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker Sas MC premium for å få 12.000 poeng mindre for å oppnå status, samt at det er greit å booke billetter til konemor innenlands/Europa i plus til go pris. Så kjører de gjerne en kampanje for dobbel opptjening på sommer og før jul :)

15. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Så klart. Har kortet selv. Her var det snakk om det vanlige kortet - altså det som ikke gir statusgivende poeng. Tenkte det var klart siden det sto 3000 poeng i samme setning, men mulig jeg var litt uklar.

Jeg bestilte kortet 27. april (finregnet på rekvalifisere gullkort) - ellers hadde jeg fått vanlig sas mc først for de 3000 poengene, så bestilt premium, men hadde da gått glipp av 1-2000 statuspoeng som jeg trodde jeg trengte (ble selvfølgelig en ekstrabooking eller to med sas som gav nok poeng).

16. Swaggertarian

Swaggertarian Sunnfjording

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Eg har eit rimelig ferskt Shell MC. Er det nokon her som kan fortelje kor lang tid det tek frå ein har betalt rekninga frå Shell MC til Trumf-kronene er på konto?

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har forfall 20. hver måned, og da kommer Trumf på konto ca 10. måneden etter.

DanH and Swaggertarian like this.
  18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Poengene kommer vel den 10. i samme måned som forfall? (mulig det var det du mente..)
    Transaksjoner i juni har forfall 20. juli men Trumf'en kommer ca. 10./11. juli.

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Det er kanskje sånn det er, følger ikke helt med.. :rolleyes:

indahla liker dette
  20. tjkhulen

tjkhulen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nytt spørsmål blir regnestykket mitt under korrekt? Og det stemmer at SAS MC premium gir noe bedre inntjening på drivstoff hos Shell, enn Shell MC?

Forutsatt liter pris på 15 kroner og tanking av 45 liter.

Shell MC:
    0,40x45= 18 kroner*15 EB/trumf kr = 270 EB

Sas MC premium:
    0,30x45=13,5 kr*15 EB/trumf kr =202,5 EB
    + 675*0,15 = 101,25 EB
    Totalt 303,75 EB

Til dyrere drivstoff blir til mer lukrativt blir SAS MC premium....

Del denne siden