Dette er garantert besvart før, men fant ikke noe ved raskt søk. Har en CT som går ut ved årsskiftet. Denne kan enten benyttes til å booke business til Beirut i høst (kun for 1), eller til Thailand i februar med følge. Begge turene gjennomføres, men hvor bør CT’en benyttes? Normalt ville jeg benyttet den for to til Thailand, men det er usikkert på om reisefølge får blitt med. Er det best å booke til Thailand for begge, eller til Beirut for 1? I verste fall så ryker skatter og avgifter for +1 til Thailand, men det er jo ingen krise. Frykten er jo at CT’en benyttes til Beirut og det må brennes mye EB for å få begge på business til Thailand. Alle turer skal skje i C og betales med EB
Du vil nok kunne få fjernet reisefølget fra billetten og få refundert skatter og avgifter selv om CT-en har gått ut.
Er ikke navendring det er snakk om, men å kansellere den ene billetten. Da blir setet salgbart for flyselskapet
Det er klart, jeg tolket kommentaren til @Wanderlust at trådstarter kunne selge elstrasetet til en venn/familiemedlem. Derav kommentaren om navnebytte.
Takk for svar. Men vil jeg få refundert både EB og skatter avgifter dersom jeg endrer fra to til en? I så fall er det jo en no-brainer med vanlig bonustur til Beirut og CT til Thailand.
I teorien vil du få tilbake skatter og avgifter, men ingen poeng hvis du avbestiller/endrer etter nyttår. Det er fordi CTen din går ut ved årsskiftet og dermed må du betale normal poengpris. Kan hende du kan splitte PNR først og så avbestille, men ville ikke tatt sjansen.
Hvor det er best å reise, er vel bare deg selv som vet. Men jeg ville helt klart brukt den på to til Thailand. Hva gjør man i Beirut alene?