Orenburzhie airlines med Murmansk-Arkhangelsk, og kanskje Murmansk-Tromsø

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SASlovah4evah, 04. nov 2016.

1. Leser i dag på nord24 (bak betalingsmur) at det russiske selskapet Orenburzhie airlines ønsker å åpne Murmansk-Arkhangelsk, med mulig utvidelse Murmansk-Tromsø. Slik som gamle Aeroflot Nord fløy med AN24, fram til norske luftfartsmyndigheter sa "nei takk" til det.

De har tenkt å bruke det tjekkiske (dritt) flyet LET-420, et fly som har vært involvert i særdeles mange ulykker de siste årene. Særlig i russland.

Tror faktisk jeg hadde foretrukket en gammel lo-slitt AN24 any day of the week, framfor en LET 420... I en vinterstorm i Tromsø? Lykke til, og god tur!

http://thebarentsobserver.com/en/in...irlines-wants-fly-arkhangelsk-murmansk-tromso

Her er en annen artikkel på russisk, for de som kan det:
    http://www.b-port.com/news/item/191201.html

2. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Spennende! Er det noen kontekst til ulykkesstatistikken eller er det bare regelrett et "drittfly"?

3. No idea. Mulig at det er et "billigfly" som gjør at mange useriøse operatører tiltrekkes operativ drift med en slik doning. Og at det dermed "går som det går"...

mhsalv liker dette
  4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,729
    Bonuspoeng:
    293
    Skal pokker ikke ha noe av at en gammel holk ramler ned i hustaket mitt! Usikker på om forsikringa dekker det...:eek:

mhsalv liker dette
  5. mhsalv

mhsalv 278 and counting!

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
  6. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
  7. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,890
    Bonuspoeng:
    113
    Over tusen fly er produsert, og flyene som skal settes inn er tredje generasjon (L-410UVP) som har gjennomgått en del forbedringer siden første modellen. Så det er ikke helt katastrofe.

Rask skumlesing over ulykkesstatistikken viser at de først og fremst skjer steder som er bedritent regulert med litt for mye bajasflyving.

Kommer nok ikke til å motsette meg å fly med det, men skal jeg til Murmansk tror jeg at jeg foretrekker Aeroflot over Moskva.

mhsalv liker dette
  8. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,433
    Bonuspoeng:
    183
    Altså, det har vært en ulykke fordi en krokodille kom seg løs i lasterommet! Er stygt å le, men herlighet!

thecoldfish, Petter B-C and mhsalv like this.
  9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Den var vel inne i kabinen og flyet mistet kontroll alle menneskene løp mot cockpit ettersom vektbalansen da uteble..

Spørsmålet jeg stiller meg er hva slags kontroll man har på flyplassen om man kan ha med seg en hockeybag med en krokodille ombord...

10. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,433
    Bonuspoeng:
    183
    Unnskylde at jeg ler, men for en historie! Og hvem har med seg en krokodille i en hockeybag inn på et fly?

Del denne siden