OSL 24/7

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av KristianR, 20. mars 2017.

1. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Hei flyfreaks.

Er det noen av dere som ser/følger med på denne serien? Jeg så de seks første episodene igår på Viafree, og konkluderer vel med at det er helt kurant underholdning. Litt for mye tyvefakking og litt lite flyrelatert for min smak, men jeg blir nok å fortsette å se på denne serien.

Andre som ser som har noen meninger?

Ursa liker dette
  2. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det er litt lite flyrelatert. Tyvfakking er gøy det og da!

Gøy serie men disse ulydene av musikk de har lagt på gjør meg gal!:confused:

miura liker dette
  3. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    OT: Jøss, en Ultranaut! Var der selv i fjor.

miura liker dette
  4. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen andre enn meg som synes den jakten på tyver er uprofesjonell?
    Hvorfor skal personen som ser på kamera være den samme som løper å leter? Virker jo bare utrolig dumt og vanskelig og gjør det mye lettere for tyven(e) å komme seg unna.
    Synes det går mange vektere på Osl, hva med å rope dem opp på radio også kan man selv følge personene på videoovervåkingen?

5. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Synes serien er helt ok. Gjengangeren i alle episoder hittil er "tyvefakking", tollere som åpner postpakker, og maskinparken på OSL.
    I går hadde de hadde noen minutter inne på GateGourmet sin produksjon også til en forandring.

6. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor har de ikke alarm på solbriller som koster 5000 kroner? :eek:

elgaaen liker dette
  7. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Ganske lei F.O, og "står på dopinglista" allerede ja.. Ble jo nesten litt spennende med 100 tonn laks til Dubai..

Vil ha med fra tårnet og litt mer operasjonelle ting:)

Ursa and KristianR like this.
  8. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig! Mer action fra tårnet hadde vært knall :)

9. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    Prøver å få med meg episodene og synes det er ok underholdning. Enig i at det er vel mye tyvefanging og de virker jo ganske uproffe disse gutta når de løper OSL rundt og ser etter skurker...

Ellers så var det morsomt å se at når tollerne tok en mann med masse penger ble flyselskapets logo sladdet, men ettersom de visste både flytypens navn, handlingagenten og boardingkortets logo var det ikke vanskelig å se at det var Emirates som skulle frakte vedkommende med altfor mye penger ut av landet... skjønner ikke hvorfor de gadd å prøve å sladde logoen nå, sist de hadde innslag om Emirates så var det "gladsak" og da var både logoen og navnet veldig synlig.

10. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Wow, ikke ofte! Hvordan var det?
    Var der i 2015, savner det stort.

Til emnet: dagens episode var latterlig. Tyver kom unna. Norges største flyplass og de har ikke vektere, som kan ta av seg tyver ...

11. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig bra, men ikke like bra som i 2013, da jeg var der for første gang. Bare å glede seg, selv om Knife Party ikke er booket i år :D

12. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Vektere har vel ikke fullmakt til å drive med tjuvfanging for private selskaper .. ?

13. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Å FY F**N DET ER TO?!

Earl, elgaaen, RemiWM and 1 other person like this.
  14. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke vektere ansatt av private selskaper for å ivareta sikkerheten? De ivaretar vel ikke sikkerheten til Securitas eller G4S? Eller tar jeg feil? :p

15. LN-MOW

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ikke så mange likhetstrekk mellom ivareta sikkerhet og å stoppe butikktyver. Vektere har arbeidsoppgaver definert av oppdragsgiver og vekterne er vel ikke hyret inn av Heinemann?

16. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke, men det du sier er at vektere ikke har autoritet til å stoppe butikktyver? Hvorfor er dem der, da? Vektere slik jeg kjenner dem skriver ut parkeringsbøter og holder igjen personer som stjeler inntill politiet og/eller ansatte kommer til for å skrive anmeldelse.

17. LN-MOW

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke - jeg spør. Etter hva jeg kjenner til er vektere på OSL ansatt av en privat aktør (Avinor) for å ta seg av adgangskontroll, sjekke at dører og porter ikke er åpne og annet relatert til flyplassens sikkerhet. Jeg tror ikke at det står i deres stillingsbeskrivelse at de skal løpe etter butikktyver for leietakerne. (Men jeg kan selvfølgelig ta feil .... ;) )

18. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    To ganger, du altså!! Heldig. Fikk oppleve Knife Party når jeg var der, meget heftig. Det som tok kaka var Skrillex som avsluttet main stage. Stått hele dagen og bassen knekte meg sønder og sammen, helt vanvittig opplevelse. Måtte gå før ferdig siden var uutholdelig :p Vedder på 10 på Richterskalaen under hver basstone og kunne kjennes helt til Orlando!!

Nei as, må der igjen. Få med fammen.

Del denne siden