OSL-BKK-DPS, Conrad, DPS-BKK-LHR-CPH-OSL, forsinket minireisebrev.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Wiolenze, 07. okt 2018.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,232
    Bonuspoeng:
    183
    Litt forsinket reisebrev, tenkte det var best å utsette hele greia til vi var hjemme med tanke på hvor slapt TG's onboard wifi er.

    Bakgrunnen for reisen er guttetur med Jr på 14, høstferie på skolen så passet helt greit.

    Innsjekk med TG Royal Silk er smertefritt, 11 minutter etter ankomst OSL satt vi på loungen med ett glass Cava. Da hadde vi også hentet litt solkrem hos Heinemanns.

    Helt OK start på turen, men må si matutvalget på Gullstua er relativt trist.

    IMG_9172.JPG IMG_9173.JPG
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,232
    Bonuspoeng:
    183
    Reisen OSL-BKK med TG i C er vel den enkleste måten å komme seg komfertabelt til Asia på.

    Maskinen som skulle ta oss til BKK på knappe 11 timer:
    IMG_9175.JPG
    Vel ombord er det Gul Enke i det beste av glass flyverden har å by på, eller i det minste som jeg har opplevd.

    IMG_9177.JPG

    Ganske så grei meny, nytt ift når jeg hadde TG C sist er at de nå har Rosé Champers i tillegg til vanlig, sist var det 2 typer hvit.

    IMG_9178.JPG IMG_9179.JPG IMG_9180.JPG IMG_9181.JPG IMG_9183.JPG IMG_9184.JPG

    "Godlukt" på toan:

    IMG_9185.JPG

    Venter på første servering med en Champis, GT og vann(de pushet vann ganske hardt)

    IMG_9188.JPG

    Så var det servering, startet med skinke:

    IMG_9190.JPG

    Hovedretten ble fisk for min del, holdt meg til Sjampis enda.

    IMG_9192.JPG

    Som vanlig slo jeg til med ost, kjeks og Portvin for dessert:

    IMG_9196.JPG


    Frokosten var enkel og grei, men det gikk med 3 glass Rosé Champers for å få den ned.

    IMG_9201.JPG IMG_9202.JPG
     

    Attached Files:

    olekvi, Insomnia4u, OttoL and 17 others like this.
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,232
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde ca 4 timer i BKK før flighten videre til DPS, la opp til en liten loungerun:

    Startet på EVA.

    Fine omgivelser og interiør, nesten helt tomt for folk.

    IMG_9206.JPG IMG_9207.JPG IMG_9208.JPG


    Jr fant seg frokost, pizza og nøtt:

    IMG_9209.JPG

    Blir fortsatt ikke helt imponert over at folk trenger hjelp til det mest elementære, foretrekker å tørke seg sålenge det lar seg gjøre:

    IMG_9211.JPG
    Så var det over til SIA, bare måtte prøve denne automatiserte øltapperen igjen:

    IMG_9214.JPG

    PS: SilverKris serverer ikke annet enn vin&øl før 10:00 så det ble ett kjapt besøk før vi hastet tilbake til EVA for en GT.

    Det ble en kjappkjapp dusj hos TG før vi boardet mot DPS, men da var det såpass travelt at fotograftelefonen ble liggende i lomma.
     

    Attached Files:

  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,232
    Bonuspoeng:
    183
    Neste flight er BKK-DPS, alltid noe spesielt med andre etasje på en 747:)

    Maskinen som skulle ta oss til Bali:

    IMG_9216.JPG

    Drikke på plass i god tid før avgang, sjampisen i fri flyt.

    IMG_9220.JPG

    Relativt solid meny, drikken relativt lik som på flighten OSL-BKK.

    IMG_9222.JPG IMG_9223.JPG IMG_9224.JPG IMG_9225.JPG IMG_9229.JPG

    Til mat på denne flighten valgte jeg noe så sjelden som lakseørret. Tror kokken eller de som har skrevet menyen har har hatt vanskelig for å ombestemme seg, men smakte helt OK.

    IMG_9232.JPG

    Desserte, ja du gjetter nok riktig. Ost og kjeks, men holdt linjen med sjampis isf portvin:

    IMG_9233.JPG
     

    Attached Files:

    olekvi, OttoL, veeegard and 16 others like this.
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,232
    Bonuspoeng:
    183
    Da var det ankomst Conrad Bali. Hadde bestilt henting og det fungerte helt fint selv om det var ett mylder av folk. Litt skuffende at rommet ikke var klart når vi ankom 15:30 ca, men etter ca 45 min var både oppgradering og rommet klart.

    Suite med egen hageflekk og basseng smakte bra.

    IMG_9242.JPG

    Badekaret falt også i smak hos Jr. (hvordan roterer man ett bilde her inne).

    IMG_9241.JPG

    Masse vann og fontener på hotellet:

    IMG_9243.JPG IMG_9244.JPG IMG_9245.JPG IMG_9246.JPG IMG_9247.JPG IMG_9248.JPG

    Litt hotellmat:

    IMG_9258.JPG IMG_9249.JPG IMG_9262.JPG IMG_9266.JPG

    Litt villmarksliv ble det også, både Bali Hai og litt fossefall etter en lang fjelltur:)

    IMG_9255.JPG IMG_9263.JPG

    Edit: må legge til at siden det var litt mer enn normalt støy fra stranda så leverte jeg en aldri så liten klage. Ble kompensert med 2 timer massage og alt at room/pool service regninger forsvant.
     

    Attached Files:

    Last edited: 08. okt 2018
    olekvi, Insomnia4u, jonss and 20 others like this.
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,096
    Bonuspoeng:
    183
    Det må du gjøre i bilde-appen på telefon/data på forhånd.

    Herlig reisebrev! Gleder meg til fortsettelsen!
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,232
    Bonuspoeng:
    183
    Da var det endelig tid for hjemreise:

    Innsjekk fungerte veldig greit, ikke noe kø for C+ og *A. Må si jeg var meget skeptisk til om bagasjen skulle kommem helt til OSL siden frøkna ikke klarte å få 4 flights på 1 tag:

    IMG_9278.JPG

    Måtte naturlig nok gjennom imigraasjon, ikke noe fast track der ei heller på sikkerhetskontrollen men det gikk på 3-4 minutter totalt sett så ikke noe å klage på.

    Tror dette er svogeren til han som står hos Heinemann på OSL:

    IMG_9279.JPG

    Thai har ikke noen egen lounge i DPS så deler med en hel bråte selskaper. Kvaliteten er deretter. Men det var litt mat og litt drikke. Betjent bar er ikke min favoritt sålenge det ikke er F men det dugde.

    IMG_9280.JPG

    Det "beste" som var å hente av mat.

    IMG_9281.JPG

    Samme maskin som tok oss BKK-DPS skal frakte oss tilbake til BKK:

    IMG_9283.JPG

    Sete 2A og 2E, "First" seter med C service:

    IMG_9285.JPG IMG_9286.JPG IMG_9287.JPG IMG_9289.JPG
    Sjampis var kjapt på plass etter boarding:

    IMG_9295.JPG


    Menyen begynner vel å bli kjent:

    IMG_9291.JPG IMG_9292.JPG IMG_9293.JPG


    Tør påstå at dette er noe av det største som finnes av bord ombord i ett vanlig fly:

    IMG_9301.JPG

    Rødvin og sjampis falt i smak:

    IMG_9302.JPG IMG_9303.JPG

    Jeg hadde bestilt and, smakte helt OK men må inrømme at det var en skuffelse ift reklamen på Thai sine sider.

    IMG_9306.JPG

    Joda, dessert denne gangen også. Bare å gjette folkens:

    IMG_9307.JPG
     

    Attached Files:

    Last edited: 08. okt 2018
    olekvi, jonss, veeegard and 19 others like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,779
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for at du deler. Greit med en rolig stund på jobb, og kan planlegge drikkevalgs muligheter til min Thai C debut om 3 uker:)
     
    Xflipper liker dette
  9. NubiFlyer

    NubiFlyer Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for fint reisebrev sålangt.

    Hva foretrakk du av 2.etasje (C-setene) og F-setene på DPS-BKK, ser du hadde begge deler?

    Hvordan oppfattet du Bali og Nusa Dua området? Den siste tids kritiske reisebrev (forsøpling og lite idyll på strendene) og naturkatastrofer har gjort at vi sterkt vurderer å endre destinasjon. Vi skal egentlig reise nå i November så hadde satt pris på litt flere betraktninger.
     
  10. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det å ha med Jr som reisefølge på en slik tur? Velger han fritt fra menyene, eller har de også mat som er litt mer barnevennlig?
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Setter selv pris på tanker rundt 747 i 2 etasje vs F setene :)

    Skal til Bali selv i februar. Siste reisebrev har også gjort meg litt mer omtenksom men har brukt mye tid på og på å undersøke, og med litt lavere forventninger en før reisebrevet tror jeg det blir en kanon tur. Uansett hvor du reiser er du utsatt for katastrofer, terror og lignende, og tror ikke Bali er veldig mye mer utrygt en andre plasser. Historisk har det vært veldig få dødsfall på selve Bali grunnet jordskjelv og tsunami. I allefall på veldig mange tiår.
    Uansett, kanon mini reise brev :D
     
  12. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,232
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde andre til DPS og F setene i tuppen på vei tilbake. Ville valgt F setene 10 av 10 ganger. Enkelt og greit.
     
    RoadKing, NubiFlyer and Xflipper like this.
  13. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,232
    Bonuspoeng:
    183
    Han velger fritt, og bestiller også litt på forhånd på de lange leggene i F/C.
     
  14. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,232
    Bonuspoeng:
    183
    Så var det endelig tid for Thai sin F lounge i BKK. Hadde blandede forhåpninger, og det ble vel litt blandede erfaringer også.

    Startet med å bli hentet på gate etter ankomst fra DPS. Jr håpte på Porche, ble litt skuffet med likevel førnøyd med henting:

    IMG_9310.JPG

    Vel inne på terminalen var det bilbytte:

    IMG_9311.JPG

    Longen byr på "private rooms" så vi tok lett ett av de. Jr startet med litt chips og vårruller:

    IMG_9317.JPG

    Jeg måtte bare prøve litt spa ,og tok til takke med 45 min massage:

    IMG_9321.JPG IMG_9322.JPG IMG_9323.JPG IMG_9325.JPG IMG_9327.JPG

    Måtte også prøve alacarte maten, valgte sirloin steak og det var bra kniven var såpass kvass som den var.

    IMG_9318.JPG IMG_9331.JPG

    Betjent bar hvor høydepunktet vel var Hennesey XO, muligens Chivas Royal Salute for de som foretrekker den sorten. Champisen var Möet, så jeg beynte å se fram mot Dompa ombord.

    IMG_9332.JPG

    Om en ville ha snacks så var det bare å forsyne seg, men her trengs det seriøs skjærpings fra TG. Serverer ikke mixed nuts og tørket banan i porsjonsposer på en F lounge:

    IMG_9333.JPG
     
  15. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Når det gjelder Bali og områder du skal holde deg til og ikke,vi har vært der nede 4 ganger med og uten barn. Vi var der nå sist i April-18 uten barn,vi bodde da først på Conrad hotel som ligger helt øverst på Nusa dua,denne stranden er ikke noe spesielt fin,stranden er mye finere lengre ner mot der som Grand Hyatt ligger. Men skal dere oppleve det virklige Bali,så må dere reise ut til Nusa lembongan og Nusa Penida dette er 2 små øyer som ligger rett utenfor Bali (sanur) båt tar ca 1 time,deilige små rolige øyer med flotte strender. Og Ubud må dere også oppleve og overnatte et par netter der,dette sted er det virklige Bali.Vi bodde på The Kayon Jungle resort som er en perle av et lite hotel mitt inne i junglen med fossefall rett utenfor rommet og restaurant,også en service du skal lete lenge etter..Holde dere unna Kuta beach området,ta dere en liten titt bare :) Også et annen sted og bo er på Jimbaran Beach,flotte hoteler med mange flotte sjømat restauranter som man kan spise på og se en flott sol nedgang.. God tur.
     
    Stuttfeiten, Upsaker, Kalsnes and 2 others like this.
  16. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,232
    Bonuspoeng:
    183
    Da var det endelig tid for turens høydepunkt, TG's A380 i F fra BKK til LHR.

    Vel ombord, Dompa kom kjapt på bordet. 5 timer ut i flighten var det tomt og det gikk i Gul Enke til frokosten.

    IMG_9342.JPG IMG_9352.JPG

    Synes fortsatt det er stas med trapp i fly. Også en grei sittesalong som kunne brukes mens crew reide opp seng.

    IMG_9336.JPG
    Nok ett Rimowa-kit i samlingen:

    IMG_9341.JPG

    Enn kjapp titt på menyen selv om jeg hadde bestilt hummer:

    IMG_9337.JPG IMG_9338.JPG IMG_9339.JPG IMG_9340.JPG

    Forrett var tomatsalsa med tørket østerssopp. Overraskende bra:

    IMG_9349.JPG

    Tett etterfulgt av litt kaviar:

    IMG_9350.JPG
    Siste forrett og hovedrett var hummer. Begge smakte bra:

    IMG_9353.JPG IMG_9354.JPG

    Desserten er det vel ingen vits i å poste lengre, det ble ost. Må si TG har de kjipeste portvinglassene. Er mer som shot glass. Stjerne i boka for å ha med Pomelo.

    IMG_9355.JPG



    Senga var forresten helt OK. Nok plass til meg på 189 og 100+.

    IMG_9356.JPG

    Pysjen var også nydelig behagelig:

    IMG_9358.JPG


    Ble en beskjeden frokost før landing.

    IMG_9357.JPG


    Landingen gikk som forventet helt strøkent, men jeg brukte noen timer på denne for å se om det skjedde noe moro:

    IMG_9360.JPG

    Straks klart for de siste etapper:)
     

    Attached Files:

    Last edited: 08. okt 2018
  17. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Thai First er fine greier. Det dokumenteres mange heisaturer her inne og jeg har ikke noe problem med det, men dette høres ut som vel høy champagneføring til å være en tur med barn på slep. Høres sikkert dømmende ut nå, men føler det burde sies.
     
    Wiolenze liker dette
  18. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,232
    Bonuspoeng:
    183
    Da var det klar for de siste etappene, loungebesøk på LHR og flight til OSL via CPH.

    Loungene på LHR er nokså godt beskrevet fra før. LH sin var pakket og siden vi hadde tid nok så ruslet vi bort til Singapore og Air Canada sine lounger for frokost. Singapore med klart best matutvalg, så ble der til det var på tide på rusle tilbake mot A-gates. Verdt å merke seg at SQ loungen fortsatt har dusjes U/S. Stakk hodet innom Air Canada sin også, ikke all verden og rett fram grinete betjening. Siden jeg ikke har vært innom der ofte skal jeg ikke si at det er en gjennganger.

    Ett lite glimt av SQ's matutvalg. Jr meget fornøyd med boksnudler.
    IMG_9362.JPG

    Air Canada har i det minste stilt ut en flyvemaskin:

    IMG_9363.JPG

    Flighten LHR-CPH ble operert av Atlantic Airways sin A320. Priority Boarding funkerte knall. Hyggelig crew, selv om det tok ca 40 min fra T/O til frokost ble servert. Både jeg og Jr bestilte pizza når drikken ble levert og da var det plutselig helt uaktuelt å få kuben i tillegg når den kom.

    Loungen i CPH er som kjent under oppussing så melder ikke noe fra den.

    Siste leg CPH-OSL er det minimalt å melde fra, bortsett fra absolutt stappa fly. Heldigvis fungerte prioritert boarding her også, så det ble plass til 2x Rimowa i hattehylla.

    Takk for følget.
     

    Attached Files:

    olekvi, Earl, Stuttfeiten and 9 others like this.
  19. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Artig reisebrev, fine bilder. Takk!
     
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for titten! Ser ikke ut som det var vansmekting av særlig betydning her..
     
    Wiolenze liker dette

Del denne siden