Hei, alle sammen! Jeg skal reise til Bangkok og Phnom Pehn i mars og bli et par ukers tid. Jeg skal forsøke meg på en tur i business og tenker folk kanskje har anbefalinger til selskap. Gjerne noe som opparbeider EB poeng men ikke noe krav. Blir betalt med penger og ikke poeng / oppgradering med poeng. Jeg holder en knapp på Air France grunnet reisetider og pris. Ser man kan få t/r til 14.000 kr om man sikter seg inn på korrekte datoer, da fra OSL-BKK. Noen av turene coacher de med LH og det er vel forsåvidt like greit som AF? Noen tanker og anbefalinger til meg? Har lyst til å prøve Emirates men da er prisen på 20.000 kr t/r. Får ikke brukt sjåfør servicen deres fordi jeg bor litt for langt unna Gardermoen til at det kan inkluderes.
Finnair har veldig gode priser i business, men gir ikke EBP (men kan gi en hyggelig oppsparing i OW istedet). Mellom kr 12.000 og 15.000 litt avhengig av datoene. Kort og enkel transfer i HEL. Thai airways fra ARN, med tilslutning fra Oslo, selges for kr 22.895 og gir EBP. Så om 20 var litt for mye med Emirates, er vel 23 også i overkant Man kan evt kjøpe ARN-BKK-ARN for SEK 18.780 og så kjøpe en superbillig tilslutning OSL-ARN, men da blir det altså ingen gjennomgående billett.
Du kan jo vurdere Qatar eller Finnair som begge har tilbud til Bangkok om dagen, du finner mer info ved å trykke på lenkene. Ingen av de nevnte opptjener du Eurobonuspoeng hos, ei heller de du nevnte. Et raskt søk på Google Flights klarer å pushe Swiss på utreise og Lufthansa på returen ned i 15.865kr, inkludert EB-poeng.
Tusen takk for svar begge. Skal sjekke ut. Foreløpig ser det ut til at det kan bli Air France til 14.000 kr t/r noe jeg synes virker som et kupp. Blir nok flere turer ila år, så må prøve å holde budsjettet så lavt som mulig om jeg skal fly Business på alle. Bør jo absolutt få bestemt meg for hvilket poeng opptjeningssystem jeg skal ta i bruk (post corona, nå som reising er startet igjen)
Hei Litt på siden av reiserute dette, men hvis du skal til Kambodsja vil jeg anbefale en tur til Siem Reap også. I tillegg til Angkor Wat og de, er det en laidback, behagelig liten by, med skikkelig godstemning
Da skal jeg prøve å få til et hyggelig reisebrev! Jeg har nå bestemt meg for følgende flighter (klasse O, hva betyr det, noen? Det er business i alle fall, men vanligvis er det vel C som er bokstaven. O er kampanjepris?) Cabin: Business all legs FLIGHT KL 1218 Aircraft Embraer 175 - Operated by KLM - DEPARTURE Oslo Monday, March 21, 2022 at 14:15 (TRF), NORWAY Sandefjord-Torp Airport ARRIVAL Amsterdam at 16:00 (AMS), NETHERLANDS Schiphol Airport FLIGHT KL 0803 Aircraft Boeing 777-300ER Amsterdam Monday, March 21, 2022 at 21:00 (AMS), NETHERLANDS Schiphol Airport ARRIVAL Bangkok at 14:05 (D+1) (BKK), THAILAND Suvarnabhumi International Airport FLIGHT AF 0165 Aircraft Boeing 777-300ER Bangkok Sunday, April 10, 2022 at 09:30 (BKK), THAILAND Suvarnabhumi International Airport ARRIVAL Paris at 17:00 (CDG), FRANCE Terminal 2E Aéroport Charles de Gaulle FLIGHT AF 1274 Aircraft Airbus A320-100 Paris Sunday, April 10, 2022 at 20:55 (CDG), FRANCE Terminal 2F Aéroport Charles de Gaulle ARRIVAL Oslo at 23:15 (OSL), NORWAY Gardermoen Airport