OSL BKK i Business (anbefalinger)

Tråd i 'Reisemål' startet av travelislife, 14. febr 2022.

  1. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, alle sammen!

    Jeg skal reise til Bangkok og Phnom Pehn i mars og bli et par ukers tid. Jeg skal forsøke meg på en tur i business og tenker folk kanskje har anbefalinger til selskap.

    Gjerne noe som opparbeider EB poeng men ikke noe krav. Blir betalt med penger og ikke poeng / oppgradering med poeng. Jeg holder en knapp på Air France grunnet reisetider og pris. Ser man kan få t/r til 14.000 kr om man sikter seg inn på korrekte datoer, da fra OSL-BKK.

    Noen av turene coacher de med LH og det er vel forsåvidt like greit som AF? Noen tanker og anbefalinger til meg? Har lyst til å prøve Emirates men da er prisen på 20.000 kr t/r. Får ikke brukt sjåfør servicen deres fordi jeg bor litt for langt unna Gardermoen til at det kan inkluderes.
     
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Finnair har veldig gode priser i business, men gir ikke EBP (men kan gi en hyggelig oppsparing i OW istedet). Mellom kr 12.000 og 15.000 litt avhengig av datoene. Kort og enkel transfer i HEL.

    Thai airways fra ARN, med tilslutning fra Oslo, selges for kr 22.895 og gir EBP. Så om 20 var litt for mye med Emirates, er vel 23 også i overkant :)

    Man kan evt kjøpe ARN-BKK-ARN for SEK 18.780 og så kjøpe en superbillig tilslutning OSL-ARN, men da blir det altså ingen gjennomgående billett.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan jo vurdere Qatar eller Finnair som begge har tilbud til Bangkok om dagen, du finner mer info ved å trykke på lenkene. Ingen av de nevnte opptjener du Eurobonuspoeng hos, ei heller de du nevnte. Et raskt søk på Google Flights klarer å pushe Swiss på utreise og Lufthansa på returen ned i 15.865kr, inkludert EB-poeng.
     
    Jeanette liker dette
  4. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for svar begge. Skal sjekke ut. Foreløpig ser det ut til at det kan bli Air France til 14.000 kr t/r noe jeg synes virker som et kupp. Blir nok flere turer ila år, så må prøve å holde budsjettet så lavt som mulig om jeg skal fly Business på alle. Bør jo absolutt få bestemt meg for hvilket poeng opptjeningssystem jeg skal ta i bruk (post corona, nå som reising er startet igjen) :)
     
    tobeornot999 liker dette
  5. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Hei
    Litt på siden av reiserute dette, men hvis du skal til Kambodsja vil jeg anbefale en tur til Siem Reap også.
    I tillegg til Angkor Wat og de, er det en laidback, behagelig liten by, med skikkelig godstemning
     
    tobeornot999 liker dette
  6. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det står muligens på lista å dra innom Siam Reap :) Skal visst være en hyggelig by!
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Vi tar gjerne et reisebrev fra Air France biz :)
     
    tobeornot999 liker dette
  8. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Da skal jeg prøve å få til et hyggelig reisebrev! Jeg har nå bestemt meg for følgende flighter (klasse O, hva betyr det, noen? Det er business i alle fall, men vanligvis er det vel C som er bokstaven. O er kampanjepris?)

    Cabin: Business all legs


    FLIGHT KL 1218 Aircraft Embraer 175
    - Operated by KLM -
    [​IMG]
    DEPARTURE
    Oslo
    Monday, March 21, 2022 at 14:15
    (TRF), NORWAY
    Sandefjord-Torp Airport
    ARRIVAL
    Amsterdam
    at 16:00
    (AMS), NETHERLANDS
    Schiphol Airport


    FLIGHT KL 0803 Aircraft Boeing 777-300ER
    Amsterdam
    Monday, March 21, 2022 at 21:00
    (AMS), NETHERLANDS
    Schiphol Airport
    ARRIVAL
    Bangkok
    at 14:05 (D+1)
    (BKK), THAILAND
    Suvarnabhumi International Airport


    FLIGHT AF 0165 Aircraft Boeing 777-300ER
    Bangkok
    Sunday, April 10, 2022 at 09:30
    (BKK), THAILAND
    Suvarnabhumi International Airport
    ARRIVAL
    Paris
    at 17:00
    (CDG), FRANCE
    Terminal 2E
    Aéroport Charles de Gaulle



    FLIGHT AF 1274 Aircraft Airbus A320-100
    Paris
    Sunday, April 10, 2022 at 20:55
    (CDG), FRANCE
    Terminal 2F
    Aéroport Charles de Gaulle
    ARRIVAL
    Oslo
    at 23:15
    (OSL), NORWAY
    Gardermoen Airport
     
    Last edited: 15. febr 2022

Del denne siden