Hei. Jeg teller på knappene om jeg skal fly OSL-LIS-OSL med TAP biz eller spare 1000kr og fly OSL-FRA-LIS-FRA-OSL med LH biz. Jeg forventet å få endel poeng med LH, men når jeg skal betale stipulerer de 3000* (uten at *-tegnet er forklart). Noen som vet? /koffert.
Du får minst 3000 poeng i Business. Er det bookingklasse P får du det laveste for Business, altså 4 x 750 = 3000 poeng. Opptjeningstabell Lufthansa
Via SAS kan du bestille såkalt SAS Plus, noe som gjør at du havner i Lufthansa Business. Bestiller du via classic.sas.no, ser du at du havner i bookingklasse J sett fra SAS sin side. Ifølge gullmailen tilsvarer dette D-klasse hos Lufthansa. Dersom du da har LH hele vegen, skulle det bli 2 000 eb-poeng per strekning, totalt 8 000 poeng til rundt 5 900 kronasjer (sjekka tilfeldig dato i oktober). Det skal sies at jeg ikke har fått disse poengene ennå, men dersom gullmailen har informert meg korrekt, synes jeg det er snakk om en anselig mengde EB-poeng for en reise internt i Europa som ikke en gang kosta hele skjorta. Så kan jo andre her inne sitte på erfaringer som jeg ikke har gjort meg
Ønsker selvfølgelig C eller D for 2000x4 poeng, men finner ikke ut hvordan jeg kan velge dette uten å velge full flex, som naturligvis er mye dyrere. Klasse D har noen restriksjoner som jeg lever helt Ok med, men hvordan kan jeg booke klasse D?
Vel, host fram datoene dine på classic.sas.no og velg det som der kalles SAS Plus. Det gir booking som hos SAS ser ut som J-klasse. Dette påstår SAS selv tilsvarer LH D-klasse. På LH sine egne sider fant jeg ikke tilsvarende. Igjen med forbehold om at jeg ikke har foretatt reisen (og dermed ikke er 100 % sikker på at det SAS selv sier er korrekt). Enn så lenge lever jeg i håpet
Kun C fare som går til Lufthansa Business hos SAS. Eneste Star-selskap jeg har funnet som gir billigere business er Austrian. Der kan du komme deg i mål med S eller høyere (med forbehold om dårlig hukommelse).
Har du fått gjennomført denne reisen? Er i litt samme situasjon, så svært nysgjerrig på om SAS fikk rett her
Ja, OSL–FRA–LIS, LIS–MUC–OSL gav 2 000 blanke og fine Eurobonuspoeng per strekning, altså 8 000 poeng. Meir om turen her. Etter mitt ringe syn var dette nokså grei utteljing for ein tur som kosta ca. 5 900 kroner
Av det jeg kan se i Amadeus så mapper SK marketing J-cl til LH operating Z-cl innen Europa. Det kan ha endret seg siden turen din. Z-cl hos LH gir 1250 EB-poeng per segment innen Europa.