OSL - FRA - LIS - FRA - OSL i LH biz saver; hvor mange EB-poeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bor_i_en_koffert, 27. sept 2017.

  1. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Jeg teller på knappene om jeg skal fly OSL-LIS-OSL med TAP biz eller spare 1000kr og fly OSL-FRA-LIS-FRA-OSL med LH biz.

    Jeg forventet å få endel poeng med LH, men når jeg skal betale stipulerer de 3000* (uten at *-tegnet er forklart).

    Noen som vet?

    /koffert.
     
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Du får minst 3000 poeng i Business. Er det bookingklasse P får du det laveste for Business, altså 4 x 750 = 3000 poeng. :)

    Opptjeningstabell Lufthansa
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk også hvor mye ekstra det vil koste å kjøpe klasse Z. Da får du 5000 poeng ..
     
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Via SAS kan du bestille såkalt SAS Plus, noe som gjør at du havner i Lufthansa Business. Bestiller du via classic.sas.no, ser du at du havner i bookingklasse J sett fra SAS sin side. Ifølge gullmailen tilsvarer dette D-klasse hos Lufthansa.

    Dersom du da har LH hele vegen, skulle det bli 2 000 eb-poeng per strekning, totalt 8 000 poeng til rundt 5 900 kronasjer (sjekka tilfeldig dato i oktober).

    Det skal sies at jeg ikke har fått disse poengene ennå, men dersom gullmailen har informert meg korrekt, synes jeg det er snakk om en anselig mengde EB-poeng for en reise internt i Europa som ikke en gang kosta hele skjorta.

    Så kan jo andre her inne sitte på erfaringer som jeg ikke har gjort meg :)
     
  5. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Ønsker selvfølgelig C eller D for 2000x4 poeng, men finner ikke ut hvordan jeg kan velge dette uten å velge full flex, som naturligvis er mye dyrere.

    Klasse D har noen restriksjoner som jeg lever helt Ok med, men hvordan kan jeg booke klasse D?
     
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, host fram datoene dine på classic.sas.no og velg det som der kalles SAS Plus. Det gir booking som hos SAS ser ut som J-klasse. Dette påstår SAS selv tilsvarer LH D-klasse. På LH sine egne sider fant jeg ikke tilsvarende. Igjen med forbehold om at jeg ikke har foretatt reisen (og dermed ikke er 100 % sikker på at det SAS selv sier er korrekt). Enn så lenge lever jeg i håpet :)
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kun C fare som går til Lufthansa Business hos SAS.

    Eneste Star-selskap jeg har funnet som gir billigere business er Austrian.
    Der kan du komme deg i mål med S eller høyere (med forbehold om dårlig hukommelse).
     
  8. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    TP business gir 200% EB-poeng, altså 6888 poeng på ruten OSL-LIS-OSL.
     
  9. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Har du fått gjennomført denne reisen? Er i litt samme situasjon, så svært nysgjerrig på om SAS fikk rett her :D
     
  10. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, OSL–FRA–LIS, LIS–MUC–OSL gav 2 000 blanke og fine Eurobonuspoeng per strekning, altså 8 000 poeng. Meir om turen her. Etter mitt ringe syn var dette nokså grei utteljing for ein tur som kosta ca. 5 900 kroner :)
     
    Last edited: 21. april 2018
    sutenai and RoadKing like this.
  11. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Av det jeg kan se i Amadeus så mapper SK marketing J-cl til LH operating Z-cl innen Europa. Det kan ha endret seg siden turen din. Z-cl hos LH gir 1250 EB-poeng per segment innen Europa.
     
    Kristian liker dette

Del denne siden