OSL - GOA august 2018 med EB poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Nils, 07. des 2017.

  1. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Vi skal på cruise til sommeren, og avreise + ankomst er i Genova, GOA, Italia. I den forbindelse har jeg spart opp litt poeng, litt over 94 000 hittil. Vi er 2 voksne og 2 barn (8+11 år)

    Har skjønt det slik at det koster oss 30 000 t/r pr voksen, og 15 000 t/r pr barn for reise i europa, på GO ?

    Prøver å se om det snart er mulig å bestille, og får opp turen der jeg kan betale med penger, men ikke med poeng? Er det for tidlig å bestille med poeng ennå, eller bør jeg ringe?

    Kommer til å dra inn en del mer poeng før turen, og tenkte da å oppgradere til våren, men kjekt å ha turen booket før det tenkte jeg.

    Ser at turen med plus vil koste 16 000, der ca 6000,- er skatter og avgifter. Disse må vi vel uansett betale?
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Du må velge "betal med poeng" for å finne bonusbilletter. De skal ligge ute hvis de finnes, men det er ikke sikkert. De kan være tatt allerede.
     
  3. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Huket av det, men finner ingen bonus billetter dit i det hele tatt....

    Får ta en telefon og sjekke.
     
  4. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    SAS flyr bare 2 ganger i uken og kun fra CPH, under er de dagene med ledig bonusbilletter i juli, sjekket kun en billett. Skjermbilde 2017-12-07 kl. 17.07.48.png
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hva får du opp med 4 reisende. Tipper det ser dårlig ut.
     
  6. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Da klarte jeg å finne det, men som Fredrik81 sier, med 4 stk er det heller dårlig.

    Det er igjen 2 billetter i go, og 2 i plus ser jeg. Blir å ringe imorgen, og se om vi kan få 2 av hver, og heller dele oss.

    Takk for svar og hjelp :)
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De får du sikkert, men da blir det vel 50 000 for barna i plus og 60 000 for to voksne i go = 110000(om du ikke har premiumkortet i nivå2). Da kan du handle cola for 2304kr plusspant så vil du ha npk poeng om trumf får til å overføre trumfen.
     
  8. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg regner med at jeg har såpass poeng i løpet av januar, og håper på en CT fra amex om ikke så lenge også...... får se hvordan jeg får løst dette.

    Skal også sjekke trumf saldoen, der tror jeg det ligger litt. Venter også 6000 poeng fra avis for en leie noen uker siden.
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Får du poengen fra avis så mangler du kun 720 i trumf, så da er du der. Ungene er halvpris så det kan være lurt å plassere de i plus.
     
  10. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Blir det for dyrt å ta med ungene, så kan de jo alltids bli igjen hjemme:eek:;):)

    Har også et par turer igjen nå før jul, trondheim og bergen til uken, samt forhåpentligvis både london og barcelona i januar, og det drar jo på noe poeng.

    Tror dette kan gå:)
     
    Fredrik81 liker dette
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har fått inn 50 000poeng det siste året så er det fristende å tipse deg om sas premiumkortet.
    https://saseurobonusmastercard.no/premiumsok
    Du vil spare 20 000poeng eventuelt 40 000 om de voksne flyr i plus(samme pris i plus som for go).
    Du vil også få 10 000poeng velkomstbonus.
    30 000 spart kost 1495kr(750 for diamant).
    Du vil også få 1000grunponeg per måned(ikke basic) poeng som kun går mot status.
    Og bra opptjening av poeng ved kjøp med kortet.
     
  12. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Vurderer sas sitt kort, har i dag amex og Eurocard. Eneste grunnen til at jeg tviholder på eurocard, er, vel, gammel vane tror jeg, samt at den ikke har øvre grense, som har vært greit noen ganger når jobben har vært sent ute med å utbetale reiseregningene.....
     
    Fredrik81 liker dette
  13. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Denne saken løste seg ved at vi reiser til Milano istedenfor. Gikk fint med 4 stk dit for 90 000 poeng tur/retur:) På Go, venter litt, og prøver å oppgradere oss via bud når det nærmer seg.....
    Blir leiebil ned til GOA:)
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jøsses, kjøre bil fra Milano til Goa? :eek::rolleyes::p
     
    Nils liker dette
  15. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe, ser at jeg kunne ha skrevet det litt annerledes ja:D:):)
     
    RoadKing liker dette
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Får ikke oppgradert bonusbilletter på PlusGrade.
     
  17. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Det pleier å være ok å ta tog i Italia.

    K
     
    RoadKing liker dette
  18. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Den er grei, så da er det kjørt ang. billett klasse? Uansett, ikke noe stor greie, er kun sølv, men ser at i den perioden får vi tilgang til Lounge og fast track på gardermoen, og da er jeg fornøyd:)
     
  19. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Skal sjekke ut, men hadde uansett tenkt å kjøre rundt noen dager før vi går ombord:) Om jeg er heldig, så blir det en tur på en messe i Milano i april, og da kan jeg samtidig sjekke hoteller der også. Om noen har tips ang hoteller i både Milano og Genova, taes det imot med takk. Ikke noe 5 stjerners dessverre:oops::(
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Du kan oppgradere på flyplassen uten å få mer poeng.
     
    Nils liker dette

Del denne siden