Prøver meg igjen på ett lite reisebrev. Blir ikke så veldig hyppige oppdateringer, noe som tyder på at det må jobbes litt også etterhvert. Denne er på torsdagsposten også. Frokost i OSL loungen, samt seterad 3RH for meg selv; Ca 30 min etter avgang fra OSL ble det frokost; Champers ble servert uten noe spørsmål, denne ble tømt. OK start på turen altså
Så var det tid for en liten titt på BA Galleries lounge terminal 5. Greit å komme seg hit gjennom FT, men tungvint siden det ikke er noen lounge ved C gatene. Drikkeutvalg; Nøyde med med litt sjampis; Og en GT da, ikke nei til Fever Tree; Grei lounge, bra plass for å se på fly.
Ble heller ingen liveoppdateringer fra flyturen siden BA enda ikke hadde montert wifi på denne 787-9’en. Vel ombord, forholdsvis smalt sete men sånn må det jo bli når det er 7 seter i bredden selv på C. Ett glass sjampis før take-off;
Menyen for turen var helt OK Sjampis og kalde! nøtter mens en venter på maten. Sjampisen; Begynte spisingen med skotsk laks og litt til sjampis; Hovedretten ble torsk med ris, fransk rødt til. Forstår ikke helt hvorfor det serveres fisk med skinn, i det minste bra ikke kua blir servert på samme måte; Ost og portvin til dessert, aldri feil; Så var det klart for noen timer soving, klarte desverre ikke ta bilde av senga mens jeg lå i den. Tør gjette på ca 180cm og litt for smal men ellers OK
Før landing var det tydeligvis påtide å spise litt igjen. Anderull, holdt meg til vann og jus nå; Bestilte scampisalat, fikk kylling. Igjen så foretrekkes det å servere med skinn.
Blir mindre og mindre fristet til å kjøpe biz på BA igjen. De har tapt seg siden jeg var Exec Gold med dem for et tiår siden.
Bare for å sammenligne dette med før landing mat på LHR-LAX i C for 2 år siden: En kan diskutere setet og kabinen opp og ned til det kjedsommelige (som det allerede er), men maten er iallfall langt bedre enn hva den var for bare 2 år siden.
Har du flydd med BA i Club World før og opplevd det selv? Jeg har flydd en del med BA i C og hvis man velger riktig synes jeg disse setene er mye bedre enn setene til mange andre selskaper i C. Ta f. eks Lufthansa med 2-2-2 eller United med 2-4-2 i C. I forhold til disse er BA langt foran etter min mening. Jeg velger alltid 64K på 747 i 2 etasje og da slipper jeg å gå over noen for å komme ut. Samtidig lukker jeg opp skilleveggen rett etter avgang og da har jeg mitt eget lille rom. Dette er mye bedre enn å sitte nesten skulder til skulder som de gjør på andre selskaper. I tillegg er det masse lagringsplass. Samtidig er ofte setet ved siden av ledig i C siden BA har seat block i C også for de med Gull. Servicen og mat er sikkert en annen diskusjon, men BA har gjort en del forbedringer her også.
Ja, men leste du det jeg skrev? Og har du prøvd det selv? Hvis ikke man har prøvd det blir det feil å bare se på antallet seter. LH har jo 6 i bredden på A350 men de er ved siden av hverandre, dette oppsettet har ikke BA. Jeg vil for min del alltid velge BA 787 med 7 seter foran LH med 6 seter.
Jeg hadde gullstatus med BA Executive club på nesten hele 2000 tallet, sluttet vel med reisingen med dem rundt 2011. Fløyet mye CW og F med dem. Søkte alltid å få favorittsetet ved nødutgangen foran til høyre i 2 etasje. Så ja, det klassiske CW setet kjenner jeg meget godt. Men, som jeg sa, jeg har ikke fløyet med dem på mange år nå, og ble litt satt ut da det ble rapportert 7 i bredden i CW på en 787. Med SAS er det til sammenligning 4 i bredden på en 330/340...
Ok Men det er jo en forskjell når setene står ved siden av hverandre som på SAS og mot BA der de står annenhver vei. Det gjør jo at man får muligheten til å bruke mere av plassen. Og jeg sammenlignet jo ikke med SAS, jeg har prøvd de nye setene der og de er veldig bra. Men sammenlignet mot LH f. eks er BA bedre.