Da er det desserttid. BA er «utsolgt» for Cognac for 10ende dagen på rad. Iskrem, kaffe og JLB får duge da:
Opplevde i september at Air Canada var utsolgt for champagne på to flygninger EZE-YYZ og YYZ-CPH , det var verre ....
Ikke så veldig norsk, men klag på en fin måte. Jeg hadde en skjerm som ikke funket helt og fikk en LPGS i kompensasjon for det (selvom jeg flyttet til nabosetet hvor alt var på stell).
Jeg husker også at det var knot og involverte først en CA og så pursher, men jeg kom på nett gratis i BA F på 787-10. Man skulle ikke følge den oppskriften som var beskrevet såvidt jeg har et vagt minne.
Da er vi ankommet LHR. Hadde 3 timer layover, 2 forsvant med forsinket ankomst, nå har 75 minutter til forsvunnet i bakkeopphold uten at vi har kommet oss av flyet. En liten time på rullebanen før stand ble ledig, nå har det vel gått ca 20 minutter til. Vi har trapp, men venter på buss; Kan vel trygt si at LH F er bedre på bakkeservice enn BA F
Det er kinesisk nyttårsmeny i Concorce loungen; Jeg startet med and; Men så var det tilbake til den vanlige menyen og en burger;
Mat igjen på flighten til PRG. Landing i Praha bare 12 minutter etter oppsatt tid, helt OK. Og kofferten var med på samme fly, og ble utlevert ila få minutter. Fornøyd med det, har ikke tid for å handle før møter i morgen og vil ikke stille i joggedress
Innsjekk på hotellet gikk fint, Mandarin Orientan denne gangen. Velkomstfrukt er fint; Trapp i rommet er derimot ikke godkjent;
Det er endelig hjemreisedag, turen går via FRA til OSL med LH. Sjekker inn alt av kofferter så blir å komme fram først av alle pax med rad 1. Edit: Vurderte denne til hotellfrokosten med stod over;
Innsjekk gikk brillefint og var gjennom sikkerhetskontrollen på 0 minutter. Er det generelt mindre folk på reisefot for tiden? Kontraktsloungen i Praha er ikke noe å reise omveier for men relativt stille og rolig. Utvalget;
Siden flighten inn til FRA ble forsinket ble det ikke prioritert å springe over til FCT, spesielt siden turen videre til OSL går fra B11 som er bussgate og en uansett blir kjørt til flyet også fra FCL Rakk igjen en liten matbit på mitt 9 minutters opphold; Bilen stod klar på oppdatt boarding 12:30