OSL lounge - Blir bare bedre og bedre!!!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 18. febr 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Fytti katta, jeg er bra fornøyd med OSL lounge om dagen (den som ikke er SAS).

    Videre oppgradert matkonsept med ny stor matrondell. Det gamle matskapet er nå fyllt med Cava.

    [​IMG]
    Og der finnes alle slag, inkl kaffe Og vafler

    [​IMG]
    Fy flaaaate, jeg er så fornøyd med dette om dagen altså.

    3 minutter i security, vafler, kaffe og BaaaazzzzzzOink så sitter man på morraflyet til Londonsk.
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Mmmm. Jeg gleder meg til å teste denne for første gang om noen uker! Ikke spis opp alle vaflene.
     
    John in The Tower and Fnate like this.
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    OSL Lounge er prima! Men steike ta, tenk så high on life du kommer til å være den dagen du slutter å fly BA og plutselig kan begynne å bruke fast track og slipper kuking i passkontroll attpåtil??:D
     
    Fnate liker dette
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da kan jeg m.a.o stå i dobbelt så lang kø på fast-track, spise havregrøt i SAS loungen og reise til Alta uten håndbagsje? ;)

    Jo... det blir fint det.
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde det bare alltid vært sånn og hadde de hatt dritraskt wifi...
     
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Dette skyldes nok i stor grad sandkasseselskapenes inntog, tenker jeg, og deres krav til kvalitet. På den andre enden av gangen er ikke kvalitet fullt så viktig...

    Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har delt denne artikkelen, men gode ting kan ikke gjentas for ofte:

    http://www.dn.no/privat/privatokonomi/2013/10/20/fra-polsebonanza-til-dom-perignon?service=print

    - Her om dagen kom det en guttegjeng med en hel stabel med PizzaHut-esker. De betalte seg inn og satte seg i et hjørne for å spise. Lounge-gjester i dag er ikke bare forretningsfolk på jobbreise
     
  7. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Nu vel,

    Nå er det jo ikke bare på OSL at BA ikke vil betale fast track for kundene sine, det gjelder vel på de fleste flyplasser i hele verden. Dessuten er Schengen mye mer enn bare Oslo og Alta, og med det har de fleste større hubbene i Europa relativt bedre non-schengen fasiliteter enn den ene pølsebua på OSL.

    Så, eat my shorts:cool:
     
    SASDC8 and Fnate like this.
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Meeeh... I bet they taste like sh!t anyway. ;)

    Men du har sikkert rett med Europa. Reiser mest i Nord Amerika og Asia. Der funker det.
     
    Bjoern In America liker dette
  9. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
  10. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Mer fra artikkelen:
    "...sier Stout, som er ansatt i et øl-firma." :D
     
    Trety, Baldrick and Fnate like this.
  11. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Funker fast track med BA i Nord-Amerika altså? BA betaler hvertfall ikke for fast track i Asia generelt. Eller får du det kanskje med sånn derre OW Fnaterald-status? Jeg fløy BA First fra Tokyo for to uker siden, fikk streng beskjed om å "get in line behind Reidar".
     
    SASDC8 liker dette
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Gjenbruk - Salatbaren fra Le Grand Comptoir?
     
  13. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har aldri brukt noe annet enn fasttrack med BA og AA der borte
     
  14. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    902
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Finnes det noen bilder av hva som finnes av utvalg rundt "Emirates tid"? skal prøve meg som kasteløs for første gang om noen uker. Men f'*ck kaste, lommeboka er full av cash og en sjømann på familitur må bruke penger som en full sjømann. Det er vel 250 kr/pers?
     
    Robert H liker dette
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det varierer (dessverre) enormt. Det pleier (?) å være roastbeef, laks, potetsalat, div. pålegg og kaker, men sist jeg var der i Emirates/QR tid var utvalget heller beskjedent.
     
  16. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Man ser jo en del fra resepsjonen i OSL-loungen, og damene der er hyggelige. Det enkleste er vel bare å gå dit, spørre hva de kan tilby av mat den dagen og høre om du kan kikke rundt hjørnet for å se. De har et produkt å selge, du er kjøper så alle forutsetninger for å få det til.
     
  17. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Gjorde det samme selv , spurte om jeg kunne bare tite hva dem hadde, og etterså dem ikke hadde noe intressant av mat så sa jeg bare takk for hjelpen og gikk ut :)
     
  18. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Var der med familien forrige lørdag ca. kl. 07:30 på morgenen, og da var det et bra frokosttilbud synes jeg. Stort utvalg pålegg, brød, rundstykker, croissanter etc. Godt utvalg også i drikkevarer. Kostet 275 tror jeg for ett av barna (som gullmedlem kunne jeg ta med det andre barnet som gjest, og Hu-mor slapp inn på sølvkortet sitt).

    Veldig hyggelig dame bak skranken, som beklaget at det var blitt så striks med gjester, men ettersom Norwegian også har begynt å bruke loungen er det visstnok av og til svært fullt. Likevel forsøkte hun på eget initiativ å gi meg 50 kroner i rabatt, men datasystemet motarbeidet henne så hun fikk det ikke til. Selv om beløpet ikke akkurat var så viktig, var det veldig hyggelig av henne å forsøke.

    Jeg var innom i begynnelsen av desember på ettermiddagen, og da var det også suppeservering. Virkelig verdt et besøk, spør du meg. Og absolutt verdt prisen - særlig hvis du kan unne deg noen slurker gurglevann.
     
  19. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg lurer på hva som skjer på lounge-fronten når T2 åpner. Det er vel naturlig at det etter dette vil være mer enn dagens 2 lounger på utland. Det vil vel kanskje være aktuelt for OSL å dele OSL-loungen i 2, en for premium-selskapene som Emirates, Qatar, etc, og en for de som ikke er villig til å betale like mye. Er det noen som har hørt noen rykter?
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Finnes kanskje noen tegninger av terminalen som kan avsløre dette?
     

Del denne siden