Hei. Vi skal hele familien til Miami i oktober, og sitter og vurderer om vi skal fly Dreamlineren til Kjos eller SAS. Vi flyr direkte og prisen for tre voksne, et barn og et spedbarn skiller 1000kr totalt i SAS´favør..... ....men Dreamliner frister veldig; det var meget vellykket sist. Er det noen grunn til å ikke velge DY, sånn rent bort i fra 40000 eb-poeng? /koffert
1000,- og 40 000 poeng er en no-brainer i min verden. I tillegg har man jo det faktum at SAS stort sett er bedre ved eventuelle irr-ops, selv om de ikke er perfekte.
SAS definitivt på lang reise. Ha Star Alliance i bakhode noe som betyr bedre løsninger ved forsinkelse/kanselleringer. Norwegian derimot hmm...
Hadde droppet DY umiddelbart. SAS kommer vel til å fly nye fly på ruta? Jeg har kun en erfaring med 787, men ble ikke frelst av det. Merket liten forskjell utover at det er slike fancy vinduer..
Ingen diskusjon om at lavpris i 787 gruser lavpris i 330/340. Men, når det er sagt. 1000 spenn for 40000 EB poeng når du er EB medlem? Enig med de andre. Go SAS.
Case closed - god deal, Nå må du heller legge inn støtet mot kona, om en OT til Plus/Business. Spise knekkebrød og tube-ost i hele mars, så er den i boks.
Var spent på om du klarte å snakke henne til fornuft Her i heimen reises det ikke om det ikke kan reises med SAS eller andre legacy-selskaper som SIA, BA, KLM etc. og fruen skyr DY som pesten God tur!! Kjenner et lite strøk av misunnelse her med tanke på ferie i Florida!!
Over 500 euro pr person pr vei for business. Det er 40.000kr. Jeg kommer nok til å spa ut nok penger på denne turen uansett. ...men poengoppgradering er litt fristende....iallfall til plus; 15000ebp pr snute pr vei er jo ikke allverden. Er det samme pris for oppgradering i gate? /koffert
Kona hadde rett. Du sier riktignok ikke hvor gammelt barnet er, men tipper ikke så veldig gammelt når dere har spedbarn også. Men sistnevnte er alene verdt DY. Bekymringsmelding til barnevernet for alle barneforeldre upthread sendt Da tenker jeg på reisetid og connections. Sier jeg som har nærmere 100 segments (mest business da) på kidden som fylte ett nå! Foruten 5000 km roadtrips Men seriøst- convenience og planlegging er gull.
Dette forstår jeg ikke. Flyr de ikke begge direkte fra OSL/CPH da? I alle fall fra 28. september når SAS starter sin direkterute?
Direkte, ja. Roald flyr OSL-Mia. Kjos flyr OSL-fort lauderdale. Vi har en jente i tenårene, en gutt på 20mnd (ved reisens begynnelse) og en gutt i mellom. (Ja, alle er helsøsken). Vi måtte mellomlande på ARN på vei hjem fra CDG i november med minstemann på da 10 mnd. Det var ikke optimalt. /koffert