OSL-SEA/MSP/ATL/DTW I business under 6000.

Tråd i 'Reisedeals' startet av MIkrovegas, 08. april 2016.

  1. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Eg lure meir på kva eg skal gjere 5 dagar i Seattle. Litt lita tid til å reise vidare til California, litt mykje tid til å vere i Seattle. Leige bil og køyre ein tur til Vancouver, kanskje.

    Angrar også litt på at vi har fly heim kl 07.00 den 1. januar, ein liten smell der. Trur uansett eg beheld billettane, for 6000kr er det nok verdt turen!
     
    Herlov liker dette
  2. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Lei bil og kjør sørover til neste stat for shopping. 0% tax der. Kjør nordover til Vancouver og så litt til for å komme til Whistler for ett av verdens beste skisteder. Husk at det kan være litt kø på grensen, så det kan ta timer faktisk å komme over. Ellers er det litt ymse å gjøre i Seattle også, men å fylle fem dager som turist, er i overkant. Få med deg de sedvanlige stedene som The Needle og parken fra verdensutstillingen. Og ta monorailen dit. Spis gjerne i restauranten på toppen, bra mat og fantastisk utsikt. Og så snurrer den jo! Besøk Boeing-fabrikken og museet. Husk å bestille i forkant for det kan være vanskelig å komme inn, spesielt i ferietider. Se tyggegummiveggen og gå på verdens første Starbucks. Opplev fiskemarkedet. Gå langs havnen. Noe er det jo å finne på, men ikke i fem dager...
     
    afirm liker dette
  3. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for gode tips!
    Ein tur til Whistler trur eg i alle fall vi må få til!
     
    Kjakan liker dette
  4. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Seattle har mye å by på. Noe er allerede nevnt (Muesum of Flight på Boeing Field bør du helt klart få med deg), men jeg vil også nevne Experience Music Project som har mye å by på for folk med litt interesse for musikk. Hendrix er jo fra Seattle, og også Nirvana om man er litt generøs med bygrensene, så du kan lære litt om disse. Dette ligger like ved Space Needle. Ellers er, som andre nevner, Vancouver et flott sted for en utflukt (kanskje med en overnatting). Den første Starbucks er sikkert greit å få med seg, selv om jeg stort sett styrer unna (men har vært der en gang for lenge siden). Det er plenty av gode kaffebarer, barer og restauranter.
     
    afirm liker dette
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Som Nordmann i Seattle må man jo få med seg bydelen Ballard. Her selges det Melkesjokolade i kiosken, de feirer 17. Mai og det er gratis parkering for Nordmenn.

    Ellers har jeg hørt mye fint om Olympic Peninsula. En kjøretur der er på min bøtteliste. Tror det er en tur som fint kan ha en overnatting.

    Portland er 2-3 timer unna og er en by proppet med skrotinger. De spiser bare 'organisk' mat (tror tydeligvis at vi andre spiser plastposer) og helst free range... "is that bread made of free range flour or is it farm raised? Oh, and the milk... is that from a bull? I only drink bullmilk. Is it hand milked by fair trade maidens?". De har vistnok mye godt øl der også?
     
    Last edited: 09. april 2016
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mellomlander i Vancouver på vei til Seattle, men tenkte å ta toget tilbake til Vancouver, siden jeg var i Seattle i fjor sommer. Jeg sjekket og det går to avganger om dagen, som bruker fire timer på turen. Jeg tipper det er en ganske fin tur også. :)
     
    Travellingalf liker dette
  7. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mener at jeg sjekket dette for en tid tilbake siden, og fant ut at man først måtte busse i en times tid før man kommer til togstasjonen (som jeg tror var oppe i Everett), og deretter drøye 3 timer på toget.
     
  8. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93

    Jeg sjekket akkurat nå, og fant ut at Amtrak Cascades har to daglige avganger fra Seattle King Street Station til Vancouver Pacific Central Station ;)

    https://www.amtrak.com/cascades-train
     
  9. oddmartinsn

    oddmartinsn Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    På grunn av hastebestilling ble det hele 13 timer på Newark. Er det noe poeng i å dra inn til byen, og er det gode forhold på de forskjellige loungene? Er ikke ebg, og særs uerfafen i dette :)
     
  10. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Ta deg heller noen timer på Manhattan, null problem med så lang connection. Loungene på EWR er særs lite spennende i forhold;)
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    13 timer er i alle fall altfor lenge å tilbringe på Newark og du kan fint reise inn til byen med så lang ventetid.
     
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    For GUDS skyld, dra inn til byen.. Du kan utvikle mental sykdom av å sitte så lenge på Newark!
     
    oddmartinsn and view like this.
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ikke har veldig mye penger, så ta toget inn(North Jersey Coast Line), tar 23min(3stopp) så kommer du til Pennnsylvania Station husker ikke hva det kostet, men det var langt mindre en de 80 Dollarene taxien skulle ha for å kjøre meg til Times square.
     
  14. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm...nå begynner vel denne tråden å bli mer en slags reiseguide enn hotte reosetilbud, men uansett...ville bare melde at jeg ikke har hørt noe om avbestilling aller eco degradering for billettene mine i P klasse til SEA som ble bestilt i går morges via LH.com...dette ser bra ut!!
     
    milehigh, Kjakan, KristianR and 2 others like this.
  15. Muts

    Muts Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Har tatt toget motsatt vei, en veldig fin togtur, anbefales! Går fra sentrum i begge byer, så ingen behov for buss først
     
  16. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ser man det. :)
     
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Hva har konkurransemyndighetene med dette å gjøre?
     
  18. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis flyselskapene skulle komme til å kansellere billettene, så ville typisk nevnte myndigheter komme på banen og si at det har de ikke rett til med hensyn til lover og regler som er laget for å beskytte oss forbrukere mot ufine forretningspraksiser.
     
  19. haga89

    haga89 Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Måtte lage meg en bruker for å takke for dette tipset!

    Fikk bestilt billetter til en kompis og meg i februar neste år, det blir vår første reise på business class - gleder oss stort! Vi reiser med LH begge veiene.

    Tenker å utforske følgende byer Seattle, Vancouver og Whistler før vi avslutter med noen dager i San Francisco.
     
    Islending, afirm, Helikopter and 5 others like this.
  20. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Det ligger vel langt utenfor konkurransetilsynets mandat?

    http://www.konkurransetilsynet.no/
     

Del denne siden