OSL-SEA/MSP/ATL/DTW I business under 6000.

Tråd i 'Reisedeals' startet av MIkrovegas, 08. april 2016.

  1. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bestilte tre reiser hvorav to ble kansellert hos Lufthansa innen 24 timer. En av disse ble refundert nesten umiddelbart, men den andre fra 8. april venter jeg fortsatt på. Jeg syntes 9 dager i grunn er mer enn nok tid, men ser på Flyertalk at enkelte melder om at det av og til tar opp til flere måneder med Lufthansa for å motta en refund. Noen her som har erfaring med det?
     
  2. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger der fremdeles, så da må man vel gå ut fra at alt er OK. Gleder oss til romjulen gjør vi i alle fall nå!
     
    Ole liker dette
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Begynner de å kødde med bookingen nå, blir de å få trøbbel fra meg.... Reiser i morgen! :D
     
    Kjakan and Xflipper like this.
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,784
    Bonuspoeng:
    183
    Uhørt.
    Hva begrunnet de kanselleringene med?
    Kun 1 tur pr kunde?

    Også her ser alt strålende ut slik som hos @Kjakan , men en laaaang stund å vente da :)
     
    Kjakan liker dette
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg måtte ut med ca. 20k for å booke om fra LH F til LX F da LH463 ble kansellert pga. streik i november. Pengene kom i februar... Bare å vente for å si det sånn
     
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hm, jeg har fortsatt ikke fått avklart denne. Siden jeg ikke har engelsk som morsmål, synes jeg det er mye mer komfortabelt å ta slike diskusjoner skriftlig, hvor man kan ta seg god tid til å argumentere, etc. Jeg forsøkte meg med en spansk en og sendte en e-post i stedet for å ringe. Unnskyldte meg med at jeg var "tunghørt" og derfor foretrakk kommunikasjon over e-post i stedet for telefon. Svaret jeg fikk var at denne typen problemstillinger ikke kunne tas på e-post, og jeg ble henvist til et spesialnummer for døve/tunghørte ... o_O

    Nå skal jeg forsøke igjen. Hvis jeg bare møter veggen i dag, vurderer jeg seriøst å gi opp. :mad:
     
    frankling and Robert H like this.
  7. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Tips: Skriv at du har problemer med stemmen også - du kan rett og slett ikke snakke på telefon. Eller si at du kun har lært å snakke røverspråk.

    Lykke til!
     
    Fnate and Herlov like this.
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Å herre Jesus, nå er jeg så glad.

    Første telefon - Null hjelp å få.
    Andre telefon - Null hjelp å få.
    Tredje telefon i dag - Herlig dame som virkelig gikk "the extra mile" og fikset alt sammen!

    De erstattet OSL-FRA-YVR-SEA med OSL-FRA-SEA (og ble dermed kvitt brysomme Air Canada) og beholdt samme pris!!!!!
     
    Insomnia4u, Islending, Edin and 13 others like this.
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk! Det viser seg bare at det meste er mulig å få til bare man møter den riktige personen. Flott at det ordnet seg! :)
     
    Herlov liker dette
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Godt å høre - delt glede er dobbelt glede!
     
    Fnate and Herlov like this.
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Du er jo normalt visdommens orakel. Men her forstår jeg ikke helt...

    Eksempel
    1. Du har en kake
    2. Den er veldig god
    3. Noen kommer på besøk
    4. Du deler kake

    (Nå er dette hypotetisk da man så klart låser døren og setter tlf i flymodus hvis man faktisk har kake)

    I min teori vil gjennomføring av pkt 4 medføre at du får mindre kake. Det er med mindre du kan få til en opsjon på en fremtidig annen kake som er større enn din eller som har flere sjokoladebiter per cm2.

    Gjelder ikke de samme fysiske lover for glede?

    Eller er dette noe man sier for å smigre motparten, for å gi denne så elendig samvittighet at vedkommende gir deg en uventet kake - uten opsjon på kakeretur?

    Isåfall et meget utspekulert ninja-triks
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke glem at mindre kake = mindre vektøkning, det er vel også glede :)
     
  13. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    He, he... jeg skjønner at jeg her har møtt min likemann, for ikke å si overmann, innenfor studiet av kakevitenskapens sosiale lovmessigheter. Det er jo riktig som du skriver at man ved å gi fra seg kake forventer kake tilbake - i minst samme omfang som antall kalorier man frarøves.

    Alt annet vil naturligvis bli oppfattet som uhøflig, udannet og kloss opptil usivilisert barbari. Ingen med vettet i behold vil dele kake bare for å gjøre noen andre glade. Hva skulle da det neste bli? Utdeling av gratis flybilletter?

    Nei, din analyse er nok den eneste riktige. Som det heter i julesangen "Deilig er kaken":
    Tider skal komme,

    tider skal henrulle,

    kake skal følge kakers gang.

    Aldri forstummer

    smaken i munnen

    i magens glade kakesang.


    Og gitt at denne strategien lykkes, vil man aldri noensinne gå tom for kake.
     
    BMG, Fredrik, Baldrick and 3 others like this.
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Vi må heller ikke glemme kakeparadokset.
    Om vi antar at alle kakespisere er rasjonelle og alle kaker likt fordelt, vil man kunne øke sin kakeglede ved å dele riktig.
    Dette fordi en kake spist med riktig selskap smaker bedre, og deler alle likt får du like mye kake tilbake som du selv donerer bort, men med en høyere total opplevelse.

    Mao, del din kake, det er faktisk det beste :)
     
  15. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal reise denne turen sammen med en venninne som bor i UK.
    Hvilket bonusprogram vil dere anbefale at hun registrerer turen på - SAS eller Lufthansa?
    Er det noen ekstra fordeler med å registrere det hos LH?
    Hun har ikke konto hos noen av disse fra før, så dersom alt annet likt tenker jeg at SAS sitt tilbud om 5000 ekstrapoeng for nye medlemmer vil utgjøre forskjellen
     
  16. haga89

    haga89 Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Sikkert feil sted, men jeg prøver.

    Jeg fikk bestilt billetter til meg og en kompis på dette fantastiske tilbudet og det blir vår første tur i business class - gleder oss stort!

    Når jeg bestilte var det satt opp en Airbusmaskin, men denne er nå endret til 747-400 :)

    Har dere noen gode tips til setevalg ombord? LH490 og LH491.

    Per nå har jeg valgt sete 1A og 1C den ene veien og 83A og 83C den andre veien for å oppleve både oppe og helt fremme i nesetippen.
     
    Ole liker dette
  17. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg anbefaler definitivt Upper Deck begge veier! Rad 83 eller rad 84 anbefales slik at man er langt unna toalettene i front.
     
    haga89 liker dette
  18. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Upper Deck uten tvil!!!! Og da helst rad 83 :)
     
  19. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk småangst da MyFlight pinget med endring på juleturen vår til ATL. Skjelvende åpnet jeg appen og fikk se at det var endring i tidene. Og med hele fem minutter! Og materiellskifte fra A330-300 til A340-300. Med fire konfigurasjoner hos LH, er det vanskelig å se hvilket oppsett det blir og hvor mange BC-plasser som er der. Men satser på at vi fremdeles får de samme plassene som på A330. Noterte meg forøvrig at LH booker om billettene gratis i 14 dager dersom timechange ville ha noe å si. Fem minutter kan vi vel ikke si at det påvirker oss så mye akkurat...
     
  20. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,784
    Bonuspoeng:
    183
    Også jeg fikk varsel om endring her om dagen. Mine seter var også endret til noe helt annet og følgelig måtte jeg inn på sidene til LH og endre til noe mer passende. Fikk dog bare endret setene på mellom Frankfurt og Atlanta.
     

Del denne siden