Hei (første tråd på forumet her) Skal gjennom jobb til San Francisco I oktober / november. Flyr business, men velger selv selskap. I disse tider kan SAS potensielt være en risk å bestille? Jeg vurderer derfor Lufthansa. Er for øvrig EBD Alt 1 SAS: 11:40 OSL - CPH Business Airbus A320-212 SK 1467 16:05 CPH - SFO Business Airbus A350-900 (1 - 2 - 1 config) SK 935 20:00 SFO - CPH Business Airbus A350-900 SK 936 17:00 CPH - OSL Business Airbus A320-212 SK 1468 Bakdel - unødvendig sen avreise søndagen / risk knyttet til SAS om dagen. Alt 2 Lufthansa 11:25 OSL - MUC Business Airbus A320 LH2453 16:15 MUC - SFO Business Airbus A350-900 (2-2-2 config) LH458 14:40 SFO - FRA Business Boeing 747-8i (2-2-2) LH455 12:50 FRA - OSL Business Airbus A320-212 LH862 Bakdel her er 2-2-2 oppsett (Midtgang frister), men bedre reisetider, samt en tur i 747. Hva mener folket er best opplevelse / poeng?
Reiste med Lufthansa i biz FRA-SFO i januar med retur hos SAS i biz på returen SFO-CPH. Kabinmessig vil eg nok seie at 747en har sin sjarm, spesielt om du får plass i 2. etasje. Vi sat på fremste rad og der oppe er det 2+2. Vil også seie at mat og service var i favør av Lufthansa på den tida. Men det skyldast mest at SAS ikkje hadde full servering, i motsetning til Lufthansa. Det skal også seiast at vi flaug 330 hos SAS. Havnar du i 350 så er komforten hakket over 330. Uansett er SAS sitt businesskonsept veldig bra, så her har du eit luksusproblem
Dilemmas! Jeg er glad i SAS biz, og i utgangspunktet ville jeg valgt det. Dersom det er jobben som betaler, er det vel bare å booke SAS, og hvis de er konkurs i november, og du må til SF, så betaler vel jobben for ny billett?
Går de konkurs før november (noe jeg ikke tror) får du pengene igjen om du betaler med kredittkort, så valget kan mao. være enkelt.
Reiser du aleine så ville eg valgt SAS p.g.a 1-2-1 Har flydd ein av LH sine få fly med 1-2-1 til YVR, samt 747 tilbake frå YYZ no i juni med LH. Satt i 2etasje, det er jo kjempestas med 747. Hadde fantastisk crew på veg bort med A350 & 1-2-1. På veg tilbake med 747 & 2-2-2 i 2.etasje var det dårleg service frå LH. Så min erfaring med service & mat er at det kan vere både/og med både LH&SK. Har du lange layovers så er sjølvsagt loungane både i MUC/FRA betre enn på CPH. Spesielt om du er gull & har tilgang til Senator. Flyplassmessig utanom lounge så er CPH & MUC knallbra, men personleg ikkje så glad i FRA. Då tenker eg på komme seg rundt, bagasjehåndtering, kø, butikk/restauranttilbud etc
Hva med United ut ifra FRA/LHR/AMS i United Polaris? Jeg har aldri prøvd United Polaris nye business class men har hørt av andre at de syns den er veldig bra. Er ny kabin og 1-2-1 config. De flyr med 777 ut ifra LHR og FRA. 787 ifra AMS. 150% opptjening i C, D og J, 100% i Z og P.
Austrian eller Turkish enn SAS og LH, sjekket nettopp tilgjengelighet og det er mye ledig med A og T til SFO
Litt lenger siden jeg fløy LH long haul enn SAS til USA. Men vil definitivt si at LH har bedre service, bedre mat, og jevnt over bedre opplevelse ombord. Langt mer finesse hos LH, der hvor SAS bare slenger noe mat foran deg gir LH noe som minner mye mer om en restaurantopplevelse. Ja, 747 er litt mer bråkete enn en moderne A350. Men også veldig sjarmerende på sin måte - og med biz billett bestilt god tid i forveien kan og bør du få plass på upper deck.
Takk for mange bra kommentarer! Endte nå opp med å bestille SAS. Jeg er selv glad i SAS business, og de nye flyene er jo rett og slett bra med 1-2-1 seteconfig.
Synd de står på bakken, bare Men ja, jeg har fløyet SAS biz til/fra USA flere ganger siste tiden, og hard produktet som seter, IFE osv er helt OK. Soft produktet inkl maten og servicen, not so much.
Og A380 også en t/r pr dag på LHR/MIA. Jeg tar den om 1 uke. Jeg vet tråden handler om SFO, men ville bare legge til at A380 helt klart er verdt å legge planene rundt for å treffe på riktige avganger. Kjempe behagelig fly på biz/first med BA.
Åh, herre. Hvis «pappa betaler» (jobben), så hadde dette helt klart vært førstevalg. i tillegg får en helt grei poengopptjening på biz til SFO, og vil muligens bikke opp en tier? evt har vel Finnair ennå det derre statusmatchgreiene, og høy status innen OW er innen rekkevidde.